S1000RR Motocyklem Roku 2010 w... Japonii!
BMW pokazuje Japonii, kto rządzi w klasie superbików
Pierwszy superbike ze stajni BMW pojawił się na rynku pod koniec 2009 roku i od razu podbił serca wielu motocyklistów. Do tego zebrał na koncie również już wiele nagród, jak Motocykl Roku 2010 czy Good Design 2010. Nie jest żadną tajemnicą, że wypuszczając motocykl o tak wysokim standardzie, BMW celowało w dominację, którą w klasie superbike od dawna piastuje Wielka Czwórka z Japonii.
Na tamtejszy rynek BMW S1000RR trafiło w kwietniu 2010 roku. Teraz natomiast, Kohei Ichimoto z Japońskiego magazynu Young Machine, wręczył dyrektorowi BMW Motorrad Japan, statuetkę na cześć i potwierdzenie nagrody Motocykla Roku 2010.
Czy BMW mogło w jeszcze lepszy sposób utrzeć nosa Wielkiej Czwórce, niż poprzez odbiór statuetki na terenie Japonii?
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzePamiętam jak pokazał się w Polsce poczułem dreszcz i zagrzmiało "ja chcę to mieć", teraz jak jest popularny na drogach, przykro mi to stwierdzić ale to moto jest po prostu brzydkie.
OdpowiedzO gustach sie nie dyskutuje, Dla mnie BMW jest śliczne a R1 rn22 wyglada jak z koziej **** trąba!!!
Odpowiedzproste, zapytajcie studenta antropologii dlaczego BMW pokonuje Wielką Czwórkę, choć ja wiem?...w Moto GP BMW cienko, World SB BMW cienko... CHGW! może japończycy znaja polskie przysłowie "cudze ...
OdpowiedzA gdzie Ty Widziałeś BMW w Moto GP??? Pisać bzdury każdy potrafi dzieciaku.. Jeździłeś kiedyś BMW S1000RR? No właśnie..
OdpowiedzMarcin bzdurą jest że BMW śmiga w Moto GP, na co sam sobie odpowiedziałem :), czy jeździłem BMW S1000RR, czy jeździł mój szwagier, brat, kolega, sąsiad chyba nie, jak mniemam Ty jeździłeś i co z tego? Słowo "dzieciak" zostawię bez komentarza.
OdpowiedzTu ja ci odpowiem ostatnio spotkałem typka własnie na S1000RR przesiadł sie na niego z Yamahy R1 rn19 i powiedział ze jest znacząca róznica w mocy i jej oddawaniu. tak jak by sie z 750 przesiadł na 1000.
OdpowiedzTeż się przesiadłem z R1 ale RN22. Różnica jest kolosalna. Ale nie chodzi tylko o moc/silnik. Zawiecha, elektronika i ogólnie pojęta przyjemność z pokonywania każdego kilometra to po prostu bajka. B A J K A!
OdpowiedzSzczerze ja bym nie chcial Rn22 bo nie nawidze gdy coś udaje cos czym nie jest! Udawanie V4 mi nie pasuje. I epoka R1 skończyła sie dla mnie na Rn19 Stylistycznie i silnikowo. Czytalem test że rn19 byla mocniejsza jak rn22, tyle że miała gorszy doł. ale lepszą góre.
OdpowiedzSeryjny motocykl to raz, a dwa od ilu lat japońscy producenci siedzą w WSBK a od ilu BMW :)
Odpowiedzale mowa jest o seryjnym motocyklu. Superbike troche sie jednak rozni od seryjnego konia ;)
Odpowiedzz tym Moto GP to chyba sobie pojechałem HIHI
OdpowiedzNo zdecydowanie sobie pojechaleś! Nie zdziw sie kolego jak w tym roku BMW jeszcze sie pokaze w superbikach. Puki co haslam jest 4 ale był 3 w głownej klasyfakacji. przed nami monza, wiec wszystko sie okaże! Po drugie tak jak inni pisali SBK nie ma nic wspulnego z drogowa wersją! Wystarczy wziasc za przykład Stocki 1000 z tamtego roku! Badowoni wygrał 9 na 10wyscigów? nie jest to dominacja? he?
OdpowiedzOk. Ghost jeśli nie ma nic wspólnego z drogową to jest gorsze czy lepsze, bo jeśli japońce potrafią zrobić teoretycznie lepszą maszynę w SBK to czy nie potrafią przenieść tego na motocykl drogowy?
OdpowiedzWidze ze malo wiesz o SBK i o motoGP. Czlowieku maszyny SBK są budowane na podstawie seryjnych maszyn. maja wspulna konstrukcje i nazwe! praktycznie wszystko jest zmodyfikowane wzgledem maszyny drogowej. Inaczej ma sie to Np w Stockach 1000 gdzie scigaja sie praktycznie motocykle jak z salony po paru modyfikacjach. A motoGP to prototypy. to tak jak bys powiedział ze jakies tam ferrari to to samo z w formule 1. Co do japonskich motocykli, też jestem ich fanem wszczególnosci Kawasaki i uwazam ze nowa ZX10R w niczym nie ustepuje BMW. i japonczycy tez potrafia zrobic swietny motocykl sportowy dopuszczony do ruchu. Ale w 2009roku kiedy to wypsucili S1000RR faktycznie zdeklasowała wszystkich, Elektronika i parametrami. Na ową chwile tylko kawasaki może nadazyc za bmw wzgledem mocy i elektroniki. jak wiadomo aprilia ma elektronike ale jest znacznie słabsza.. A co do sportu to w SBK faktycznie bmw dopiero rozwija projekt swojego motocykla i haslam im w tym pomoze. O motoGP nic nie wiadomo, Suter miał zbudowac motocykl do motoGP z silnikiem od BMW.
Odpowiedzwe wszystkim masz rację, dlatego pytam, czemu jeśli seryjna beemka przewyższa japońce, jest teoretycznie słabsza w SBK, a gorsze seryjne japońce np. Yamaha, Honda stanowią teoretycznie lepszą bazę do zbudowania maszyny SBK? co do ZX10R czuję pewne rozczarowanie, może zapowiedzi medialne były zbyt obiecujące. mówisz japońce są dłużej w SBK, a nie potrafią przenieść cech motocykla klasy SBK na drogowy? nie widzisz tu pewnych sprzeczności?
OdpowiedzW SBK nie tyle ma znaczenie sam motocykl jak dobranie pewnych czynników jak Dobranie odpowiedniego kierowcy do motocykla! Cały zespoł mechanicy i nawet ci co robia kawe czy herbate! To ma znaczenie w wyscigacz. Np ostatnio w assen kawasaki bylo na 3 miejscu zaraz po rozpoczeciu i pewnie bylo by lepiej gdyby nie wpierdolila dycha opon po paru okrążeniach! Dobrali złe opony do wyscigu i skonczyl Sykes na 14 miejscu. to ma znaczenie. To samo trapi bmw, maja świetny motocykl ale albo zle trafia z ustawieniami albo za szybko zje opone. i tak to jest. Poczytaj wiele testów porównawczych superbików np na 2011rok. Wszedzie przoduje BMW. Na moje pozytywne zdziwienie Nowa dycha też odstawila innych w tyle. Co cie rozczarowalo w nowym kawasaki? Motocykl jest perfekcyjny? poprostu za wczas go wypuscili i musieli poprawic pare rzeczy, nie ma motocykli idealnych. Aprilia kiedyś szybciej gubiła panewki i korbowody niz jechała a teraz gdy to poprawili wyszedł fajny motocykl. Dalej jest cos dla ciebie nie jasne?
Odpowiedzhehe jasne, jasne, czyli konkludując (bo idę spać) jak widzę Syksa jak inni mijają go ja furmankę to mam się nie wkurzać jako kibic i użytkownik tej marki, bo jakiś debil źle dobrał opony po trzech dniach prób, a Meladnri myka Haslama bo zaparzyli mu lepszą herbatkę? (żart) pozdrawiam
OdpowiedzNie poprostu melandri lepiej zgrał sie z całym teamem i motocyklem.. nawet na stronie SBK pisali o tym ze sykes zjebal sprawe przez zle opony.
Odpowiedz