Runda WSBK w Australii - statystyki i wybrane przez zawodników modele opon Pirelli
Pierwsza runda tegorocznych mistrzostw świata motocykli produkcyjnych przyniosła ogromny ładunek emocji. O zwycięstwa we wszystkich wyścigach ramię w ramię walczyli zawodnicy na motocyklach różnych producentów, z których większośc wybrała te same mieszanki w oponach Pirelli.
Tor na Phillip Island słynie z bardzo ostrego asfaltu, który stanowi ogromne wyzwanie dla wszystkich producentów opon. Ekipa firmy Pirelli, oficjalnego dostawcy ogumienia dla serii World Superbike, nie kryła tym razem satysfakcji. We wszystkich czterech wyścigach tego weekendu włoskie opony spisywały się znakomicie.
W pierwszym sobotnim wyścigu prawie wszyscy kierowcy zdecydowali się na rozwojową mieszankę o średniej twardości W1049 na tył, która była używana na tym torze również rok temu. Jedynie Tom Sykes i Takuo Takahashi wybrali wariant SC1 Y0966. Na przód większość kierowców założyło standardową oponę SC2, kilku wybrało SC1.
Statystyki pierwszego wyścigu klasy Superbike w Australii, 29 lutego:
-
Najlepsze okrążenie - Pirelli Best Lap Award: Jonathan Rea (KRT, Kawasaki ZX-10RR) - 1:30.501 na 2 okrążeniu
-
Najczęściej używana opona na przód: standardowa SC2 (12 na 19 zawodników)
-
Najczęściej używana opona na tył: rozwojowa SC1 W1049 200/65 (16 na 19 zawodników)
-
Prędkość maksymalna na oponach Pirelli Diablo: 327.3 km/h, Alvaro Bautista (HRC, Honda CBR-1000RR-R) na 5 okrążeniu
-
Liczba modeli opon dla klasy Superbike (na suchy tor, przejściowe i deszczowe): 4 na przód, 8 na tył
-
Liczba opon do dyspozycji każdego zawodnika klasy Superbike: 76, w tym 32 na przód i 44 na tył
-
Temperatura powietrza: 20 stopni Celsjusza
-
Temperatura asfaltu: 39 stopni Celsjusza
Drugiego dnia zmagań w Australii odbyły się aż trzy wyścigi: Superpole, główny wyścig klasy Superbike oraz wyścig klasy Supersport. W szybkim porannym wyścigu Superpole wszyscy zawodnicy byli jednomyślni, wybierając oponę SC1 W1049 na tył. Na przód większośc z nich wybrała model SC2, a kilku SC1. W głównym wyścigu klasy Superbike większość kierowców dokonało tych samych wyborów, co rano.
Statystyki drugiego wyścigu klasy Superbike w Australii, 1 marca:
-
Najlepsze okrążenie - Pirelli Best Lap Award: Scott Redding (Ducati V4R) - 1:31.793 na 2 okrążeniu
-
Najczęściej używana opona na przód: standardowa SC2 125/70 (12 na 16 zawodników)
-
Najczęściej używana opona na tył: rozwojowa SC1 W1049 200/65 (16 na 16 zawodników)
-
Prędkość maksymalna na oponach Pirelli Diablo: 329.3 km/h, Alex Lowes (KRT, Kawasaki ZX-10RR), Chaz Davies (Ducati V4R) i Alvaro Bautista (HRC, Honda CBR-1000RR-R) na odpowiednio 11, 19 i 6 okrążeniu
-
Temperatura powietrza: 31 stopni Celsjusza
-
Temperatura asfaltu: 43 stopnie Celsjusza
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze