tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Romet RCR 125: opis, zdjêcia, dane techniczne modelu na rok 2023
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Romet RCR 125: opis, zdjêcia, dane techniczne modelu na rok 2023

Autor: Andrzej Sitek 2023.04.06, 09:31 Drukuj

Nowy Romet RCR 125 to jednoślad klasy cruiser, którym można podróżować posiadając jedynie prawo jazdy kategorii B przynajmniej od trzech lat lub A1. Ale to nie jest zabawka dla dzieci, a prawdziwy motocykl, który poza mniejszym silnikiem i mocą, niewiele odbiega od swych potężniejszych braci. Jako jeden z nielicznych w tej pojemności, posiada bowiem silnik, który ma dwa cylindry w układzie V.

RCR V2 to ulepszona wersja znanego już motocykla, która dołączyła do oferty Rometa i uzupełniła rodzinę klasyków wyposażonych w chłodzone cieczą silniki o pojemności 125 cm3. W tej chwili należą do niej UM Renegade Commando, UM Renegade Commando Classic, UM Renegade Commando Classic Deluxe, UM Renegade Freedom i UM Renegade Vegas.

NAS Analytics TAG

Romet RCR 125 V2 pojawił się wraz z inną nowością, czyli modelem Benda Chinchilla 125, która jest jednym z nielicznych przedstawicieli rodziny 125 cm3 z przeniesieniem napędu za pomocą paska, czyli słynnym patentem stosowanym od dekad w H-D. Nowy Romet RCR 125 V2 ma natomiast napęd przenoszony klasycznym łańcuchem.

Mały silnik, sporo mocy

Dwucylindrowy, czterosuwowy silnik RCR 125 jest chłodzony cieczą i generuje 10,2 kW mocy, czyli  13,88 KM. RCR 125 nie ma problemu z przekroczeniem bariery 100 km/h. Setka na liczniku to całkiem sporo, a dla motocykli w tej klasie pojemności i typu pojazdów w zasadzie nie trzeba więcej. Oczywiście, silnik spełnia wyśrubowane normy emisji spalin Euro 5, a sześciostopniowa skrzynia biegów pozwala optymalnie wykorzystać możliwości tego nietuzinkowego silnika.

Pozycja za kierownicą powinna być wygodna dla większości użytkowników o standardowych rozmiarach, środek ciężkości umiejscowiony jest nisko, co ułatwia sterowanie w miejskiej dżungli.

Większe bezpieczeństwo

Przednie zawieszenie to masywny, zresztą jak cały motocykl, wariant upside-down oraz klasyczny zestaw amortyzatorów tylnej sekcji. Pewne i szybkie zatrzymanie motocykla gwarantują tarczowe, hydrauliczne hamulce z układem CBS. W wersji modelowej na rok 2023 na przednim kole znajduje się pojedyncza tarcza i dwutłoczkowy zacisk, natomiast równocześnie poprawiono cały układ odpowiedzialny za hamowanie, wymieniono również amortyzatory, co podniosło wydajność i skuteczność hamowania.

Oświetlenie w technologii LED, sprawia że i więcej widzimy i jesteśmy bardziej widoczni, a to z oczywistych powodów znacząco wpływa, zarówno na komfort prowadzenia po zmroku, jak i na bezpieczeństwo.

Nie taki mały

Wymiary RCR to 2070/755/1010, a rozstaw osi wynosi 1410 mm. Motocykl waży 167 kg, a zbiornik o pojemności 15 litrów, przy średnim spalaniu na poziomie 3,5l sprawia, że nie będziemy przesadnie częstymi gośćmi na stacji paliw. Opony zastosowane w RCR 125 mają rozmiar 120/80-14 z przodu oraz 140/70-17 z tyłu.
Nowy Romet RCR 125 V2 kosztuje 19 999 zł. Oczywiście zakup nowego motocykla premiowany jest 24-miesięczną gwarancją. Warto pamiętać, że w przypadku, gdy nowy właściciel przejedzie powyżej 6 000 kilometrów w mniej niż 24 miesiące, gwarancja automatycznie się kończy.

To już nie ta sama kategoria 125 cm3

Bez wątpienia w branży motocyklowej wiele się zmienia. Po pierwsze kategoria 125 cm3 staje się coraz mocniejsza i widzimy wyraźnie, że producenci transferują technologie i rozwiązania stosowane w większych motocyklach, do tych niższych klas.  Tym samym określenie "niższe klasy" przestaje mieć sens. To po prostu motocykle o pojemności 125 cm, co w niczym im nie ujmuje.

Bez wątpienia nie będą nigdy tak wydajne i nie osiągną prędkości możliwych dla konstrukcji z silnikami o większych pojemnościach. Z drugiej strony prawdopodobnie ¾ tych pojazdów jest używanych głównie w aglomeracjach miejskich i obszarach zabudowanych, gdzie graniczną prędkością — przynajmniej zgodnie z przepisami — jest 50 km/h. Przez całą dobę.

I jeszcze jedno. Poza technologiami widzimy również lepszą jakość i wykończenie. Różnicę istnieją, ale stopniowo się zacierają. Niestety wszystko ma swoją cenę. W tym przypadku dosłownie. 125-piątki są coraz droższe. Ale na to nie mamy żadnego wpływu.

Dane techniczne

rocznik 2023
wymiary [mm] 2070/755/1010
rozstaw osi [mm] 1410
waga [kg] 167
silnik 2-cylindrowy V-twin
pojemność [ccm] 125
chłodzenie cieczą
moc max [KM] 13,8
moment obrot. [Nm/rpm] 14/6500
prędkość max [km/h] 95
rozruch elektryczny
zapłon EFI
przeniesienie napędu łańcuch
skrzynia biegów 6 biegów
sprzęgło wielotarczowe, mokre, manualne
smarowanie obieg wymuszony, mokra misa olejowa
opony przód | tył 120/80-14 | 140/70-17
zawieszenie przód USD
zawieszenie tył amortyzator olejowy
pojemność zbiornika [L] 15L
hamulec przód / tył 300 mm tarcza / 240 mm tarcza
system hamulcowy CBS
obręcze aluminiowe
rodzaj paliwa P, E5
zużycie paliwa 3.5 l/100km
Emisja CO2 81
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê