tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Raptor R1. Obłędny quad z silnikiem Yamaha R1. Made in Poland
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Raptor R1. Obłędny quad z silnikiem Yamaha R1. Made in Poland

Autor: Paweł Kowalski 2022.04.29, 13:40 Drukuj

Kiedy odbieram telefon od Marcina z ATV Swap Garage, to od razu zastanawiam się, co oni tam znowu zmajstrowali. Wiadomo jedno, będzie to Raptor i będzie miał mało wspólnego z serią. Tym razem wybór padł na serce z Yamahy R1 (RN19). Pierwsze moje pytanie, czemu nie silnik cross plane. Wszyscy go uwielbiają, chociażby za niepowtarzalny dźwięk... Marcin szybko mi odpowiada, klient chciał, by quad brzmiał jak klasyczny "Japończyk" wkręcany na obroty. To ma być "szlifierka", ma szybko jeździć i cieszyć ucho właściciela oraz prawdopodobnie wszystkich ludzi w promieniu kilku kilometrów. Na pewno będzie ulubieńcem sąsiadów. Z uśmiechem dodaje konstruktor tego niecodziennego pojazdu.

Jakie zmiany w porównaniu z seryjną Yamahą Raptor? Otóż hamulce standardowe, zaciski 2 tłoczkowe Nissin Yamaha Raptor 700 w pełni odnowione i wyposażone w przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Do tego pompa hamulcowa z R1. Zestaw dający gwarancję zatrzymania 220 kilogramowego quada, który pierwszą setkę na liczniku pokazuje po nieco ponad 3 sekundach. Za przeniesienie napędu odpowiada najmocniejsza oś na rynku, Dominator II,  która daje sobie świetnie radę z takimi mocami. A mówimy tu o mocy 189.0 KM przy 12500 rpm. oraz 118.4 Nm / 8150 rpm.

NAS Analytics TAG

Quad ma też szersze wahacze przednie, poprawiające stabilność. Układ chłodzenia to pełny custom. Chłodnica o większej pojemności oraz przepustowości plus dwa wydajne wentylatory. 

Jak wygląda i jak jeździ Yamaha Raport z silnikiem od Yamahy R1? Zobacz film chłopaków z ATV Swap Garage

Dolot powietrza, popularnie zwany Air box, to jak zwykle w ATV Swap Garage, adaptery do przepustnic wykonane w druku 3D  oraz filtry gąbkowe. Tutaj miejsca jest tak mało, że nie ma opcji na klasyczny air box jak w moto. Układ wydechowy customowy, ze stali kwasowej zakończony dwoma tłumikami Dominator HP2. Licznik oryginalny z R1 RN19, oczywście skalibrowany pod rozmiar kół w Raptorze. 

Oświetlenie w technologi Bi-led. Światła do jazdy dziennej ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Quad jest oklejony i tu uwaga nowość: folia czarny mat z elementami czerwonego chromu. Na żywo robi oszałamiające wrażenie. Siedzenie z Raptora zostało przeprofilowane dla lepszego trzymania i obszyte alkantarą.

Oczywiście już na pierwszy rzut oka widać, że wiele elementów jest w "carbonie": wahacze, panel przedni, panel zbiornika   maskownice lamp itp.. Wszystko dzięki technologii hydrografiki.

Yamaha Raptor R1 osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Jest to ograniczone przełożeniami. Jak to powiedział w rozmowie Marcin "quad ma większe opory i 300 nie pojedzie, ale chyba bym się nie odważył..., jednak warto wspomnieć, że 200 km/h to ma na zawołanie..."

Cieszę się, że możemy chwalić się na świecie takimi firmami jak ATV Swap Garage. Ich projekty są sławne, i co ważniejsze nie tylko świetnie wyglądają, ale doskonale jeżdżą. To dbałość o wszystkie szczegóły i serce włożone w pracę dają piorunujący efekt. Ścigacz jak zwykle trzyma rękę na pulsie i pokazuje Wam najnowsze projekty częstochowskiej firmy. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
01 Yamaha Raptor R1 custom
NAS Analytics TAG
02 quad Raptor R1 ATV Swap Garage
03 Yamaha Raptor R1 swap
04 Yamaha Raptor z silnikiem od R1
05 Yamaha Raptor R1 ATV Swap Garage przodem
06 Yamaha Raptor R1 ATV Swap Garage custom
07 Yamaha Raptor R1 custom quad
08 Yamaha Raptor custom
... więcej zdjęć »
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę