Raptor R1. Ob³êdny quad z silnikiem Yamaha R1. Made in Poland
Kiedy odbieram telefon od Marcina z ATV Swap Garage, to od razu zastanawiam się, co oni tam znowu zmajstrowali. Wiadomo jedno, będzie to Raptor i będzie miał mało wspólnego z serią. Tym razem wybór padł na serce z Yamahy R1 (RN19). Pierwsze moje pytanie, czemu nie silnik cross plane. Wszyscy go uwielbiają, chociażby za niepowtarzalny dźwięk... Marcin szybko mi odpowiada, klient chciał, by quad brzmiał jak klasyczny "Japończyk" wkręcany na obroty. To ma być "szlifierka", ma szybko jeździć i cieszyć ucho właściciela oraz prawdopodobnie wszystkich ludzi w promieniu kilku kilometrów. Na pewno będzie ulubieńcem sąsiadów. Z uśmiechem dodaje konstruktor tego niecodziennego pojazdu.
Jakie zmiany w porównaniu z seryjną Yamahą Raptor? Otóż hamulce standardowe, zaciski 2 tłoczkowe Nissin Yamaha Raptor 700 w pełni odnowione i wyposażone w przewody hamulcowe w stalowym oplocie. Do tego pompa hamulcowa z R1. Zestaw dający gwarancję zatrzymania 220 kilogramowego quada, który pierwszą setkę na liczniku pokazuje po nieco ponad 3 sekundach. Za przeniesienie napędu odpowiada najmocniejsza oś na rynku, Dominator II, która daje sobie świetnie radę z takimi mocami. A mówimy tu o mocy 189.0 KM przy 12500 rpm. oraz 118.4 Nm / 8150 rpm.
Quad ma też szersze wahacze przednie, poprawiające stabilność. Układ chłodzenia to pełny custom. Chłodnica o większej pojemności oraz przepustowości plus dwa wydajne wentylatory.
Jak wygląda i jak jeździ Yamaha Raport z silnikiem od Yamahy R1? Zobacz film chłopaków z ATV Swap Garage
Dolot powietrza, popularnie zwany Air box, to jak zwykle w ATV Swap Garage, adaptery do przepustnic wykonane w druku 3D oraz filtry gąbkowe. Tutaj miejsca jest tak mało, że nie ma opcji na klasyczny air box jak w moto. Układ wydechowy customowy, ze stali kwasowej zakończony dwoma tłumikami Dominator HP2. Licznik oryginalny z R1 RN19, oczywście skalibrowany pod rozmiar kół w Raptorze.
Oświetlenie w technologi Bi-led. Światła do jazdy dziennej ze zintegrowanymi kierunkowskazami. Quad jest oklejony i tu uwaga nowość: folia czarny mat z elementami czerwonego chromu. Na żywo robi oszałamiające wrażenie. Siedzenie z Raptora zostało przeprofilowane dla lepszego trzymania i obszyte alkantarą.
Oczywiście już na pierwszy rzut oka widać, że wiele elementów jest w "carbonie": wahacze, panel przedni, panel zbiornika maskownice lamp itp.. Wszystko dzięki technologii hydrografiki.
Yamaha Raptor R1 osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Jest to ograniczone przełożeniami. Jak to powiedział w rozmowie Marcin "quad ma większe opory i 300 nie pojedzie, ale chyba bym się nie odważył..., jednak warto wspomnieć, że 200 km/h to ma na zawołanie..."
Cieszę się, że możemy chwalić się na świecie takimi firmami jak ATV Swap Garage. Ich projekty są sławne, i co ważniejsze nie tylko świetnie wyglądają, ale doskonale jeżdżą. To dbałość o wszystkie szczegóły i serce włożone w pracę dają piorunujący efekt. Ścigacz jak zwykle trzyma rękę na pulsie i pokazuje Wam najnowsze projekty częstochowskiej firmy.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze