tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Rajd Dakar przejechany Vespą
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
bg 960x300
controls-playcontrols-unmute
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Rajd Dakar przejechany Vespą

Autor: Konrad Bartnik 2018.01.09, 10:49 Drukuj

Vespiarze to na pewno ludzie z charakterem - trzeba go mieć, żeby puszczać mimo uszu złośliwe uwagi "prawdziwych motocyklistów" i czerpać nieograniczoną radość z jazdy. Włoskie skutery to po prostu swoja własna, oddzielna kategoria. Kierowców na Vespach często można spotkać w miejscach, w których teoretycznie nie powinno ich być. W 1980 roku tym miejscem był Rajd Dakar.

Na trasę rajdu wyruszyło czterech śmiałków dosiadających kultowej Vespy P200E - bracia Ivan i Bernard Tcherniavsky, Bernard Neimer oraz Marc Saini. Pomysłodawcą i patronem ich startu był francuski kierowca rajdowy Jean François Piot. Od początku było wiadomym, że Vespy nie mają szans w rywalizacji z dużymi motocyklami, a ich udział w Dakarze będzie wyłącznie działaniem promocyjnym, pokazującym wytrzymałość włoskich skuterów.

NAS Analytics TAG

Skazane na pożarcie skutery celowo zajęły w prologu rajdu ostatnie miejsca, by na tyle stawki móc swobodnie korzystać z pomocy dwóch wozów serwisowych, bez których ich udział w imprezie byłby niemożliwy. Podzespoły Vespy P200E, chociaż bardzo wytrzymałe, poddawały się w starciu z pustynnymi warunkami i konieczne były ciągłe naprawy oraz zmiany ogumienia. Wysiłek się opłacił - na 86 startujących wtedy motocyklistów do mety w Dakarze dojechało tylko 31, w wśród nich dwie Vespy!

Wyczyn zawodników na Vespach przez długi czas nie został powtórzony. Dopiero w 2009 roku czeski zawodnik Ivo Kastan postanowił pojechać w Dakarze czymś innym, niż profesjonalny motocykl rajdowy. Był to własnoręcznie zbudowany pit-bike na bazie Hondy XL200. Wyróżniały go malutkie, 14-calowe koła, silnik o pojemności 146 cm3 i piórkowa masa ok. 100 kg. Kastanowi nie udało się ukończyć rywalizacji, ale z powodzeniem zaliczył kilka etapów.

Reklama

POZNAJ NOWY SALON HONDA WYSZOMIRSKI »
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę