Rajd Dakar: pojazdy rajdu ju¿ w drodze do Arabii Saudyjskiej
W minionym tygodniu port w Marsylii gościł wiele pojazdów wyścigowych, pomocniczych, medialnych i organizacyjnych, których pierwsza droga na Rajd Dakar rozpoczęła się od podróży morskiej do Jeddah.
Zespół organizacyjny Dakaru i dokerzy w Marsylii odprawili w sumie 75 samochodów, 42 ciężarówki, 110 motocykli i quadów, na których pojadą zawodnicy, ale także pojazdy pomocnicze. Złożyło się to na imponującą liczbę 679 pojazdów, 8 helikopterów i 15 kontenerów.
Port w Marsylii wyglądał trochę jak zakończenie odcinka specjalnego, zwłaszcza w terminalu Med-Europe, który obsługiwał większość pojazdów, które mają wziąć udział w Dakarze i już wyruszyły do Jeddah. W erze COVID-19 zgromadzenie konwojów z 19 krajów to nie lada wyczyn administracyjny!
Chociaż większość zawodników zdecydowała się pozostać w domu, członkowie ich zespołów musieli wykorzystać swoje umiejętności nawigacyjne, aby dotrzeć do Prowansji z wizami, testami PCR i pozwoleniami na przejazd dla sportowców, które umożliwiły im jazdę po francuskich drogach. Biorąc pod uwagę fakt, że środki podjęte w celu zwalczania COVID-19 różnią się w zależności od kraju w Europie i poza nią, służby Dakaru zapewniły im specjalny rodzaj roadbooka, aby upewnić się, że wszyscy dotrą na miejsce.
Cierpliwość i ostrożność opłaciły się. Pod tym względem nikt nie pobije indyjskiego zawodnika, Ashisha Raorane'a, który miesiąc temu podróżował z Bombaju do Europy, aby uniknąć problemów związanych z kwarantanną. Białoruska drużyna Pitlane również była przewidująca, jeśli chodzi o danie sobie większej ilości czasu na podróż, ponieważ odmówiono im wjazdu do Polski. Zespół był zmuszony wjechać do strefy Schengen przez Litwę. To nie przeszkodziło im w dotarciu na czas do Marsylii, ale dodało kilka kilometrów do trasy.
Kamaz również nie boi się dodatkowego kilometra, dwóch, a nawet tysiąca. Ich ciężarówki wyścigowe i pomocnicze pokonały prawie 5000 km z Tatarstanu, a szef zespołu Vladimir Chagin prowadził konwój i chętnie podzielił się kilkoma anegdotami po dotarciu do Marsylii. - To będzie 43. edycja, a 43 zawsze była jedną z moich szczęśliwych liczb. Udało nam się ustawić trzy ciężarówki na podium Dakaru w roku, w którym skończyłem 43 lata. To będzie nasz 30. start. Mam nadzieję, że dorównamy tamtemu występowi.
Będąc w Arabii Saudyjskiej, "Car" będzie mógł podtrzymać tradycję obchodząc swoje urodziny 5 stycznia. To okazja, którą często naznaczał zwycięstwem etapowym. Tylko głupiec postawiłby zakład przeciwko niebieskim ciężarówkom, które mogą podarować Chaginowi wspaniały prezent na jego 50. urodziny.
Harmonogram Rajdu Dakar 2021
- 30-31 grudnia - odbiór pojazdów w porcie Jeddah
- 1 i 2 stycznia rano - badanie administracyjne i techniczne w Jeddah
- 2 stycznia po południu - prolog
- 3 stycznia - początek etapu 1
- 4-8 stycznia - etapy 2-6
- 9 stycznia - dzień odpoczynku w Ha'il
- 10-14 stycznia - etapy 7-11
- 15 stycznia - ostatni etap i finisz w Jeddah
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze