tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ IV - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ IV - strona 2

Autor: Micha³ "Mick" Fia³kowski 2008.12.27, 14:21 1 Drukuj

Randy de Puniet

Na paddocku MotoGP krąży popularny żart, że najbogatszym człowiekiem związanym z Grand Prix musi być gość robiący owiewki dla ekipy LCR. Dwa lata temu debiutujący w MotoGP Casey Stoner zniszczył ich całe mnóstwo, podobnie jak słynący z licznych dzwonów Hiszpan Carlos Checa rok temu.

NAS Analytics TAG

W sezonie 2008 wysoką kupkę popękanych plastików zostawił po sobie Francuz Randy de Puniet, który rok temu niespodziewanie rozstał się z fabrycznym zespołem Kawasaki i powrócił pod skrzydła Luccio Cecchinello, dla którego wcześniej ścigał w klasie 250ccm.

Wiele osób zgodnie twierdziło, iż była to wyjątkowo nierozsądna decyzja, podobnie jak odejście z Kawasaki Shinyi Nakano rok wcześniej, ale de Puniet najwyraźniej miał jakiś plan... plan którego w tym roku z pewnością nie udało mu się zrealizować.

Przez lata Francuzi słynęli w Grand Prix głównie z powodu efektownych upadków, a sezon 2008 w wykonaniu de Puniet nie był wyjątkiem od tej reguły. Przednie opony Michelin mało komu dawały w tym roku pewność siebie, a Randy miał wyjątkowe trudności ze znalezieniem ich limitów.

Z osiemnastu wyścigów Francuz nie ukończył aż pięciu, choć raz z toru wyleciał dzięki pomocy Valentino Rossiego (Assen). Nawet gdy dojeżdżał do mety, de Puniet nie miał powodów do radości, bowiem powyżej dziewiątego miejsca finiszował tylko dwa razy - na na ósmym miejscu na Sachsenringu i szóstym na Laguna Seca. Nieco lepiej Francuz radził sobie w kwalifikacjach i choć ani razu nie startował z pierwszego rzędu, w drugim gościł aż dziewięć razy, głównie dzięki solidnym oponom kwalifikacyjnym Michelin.

W Czechach de Puniet dojechał do mety mimo upadku, ale dwa tygodnie później na Misano nie miał już tyle szczęścia i po glebie na pierwszym kółku przez resztę sezonu zmagał się z kontuzją, która uniemożliwiła mu udział w zimowych testach w Jerez.

Od początku ery 800'tek połączenie prywatnej Hondy RC212V i opon Michelin uważane było za najgorszy pakiet w stawce. Czy w przyszłym roku de Puniet poradzi sobie lepiej korzystając z ogumienia Bridgestone? Tegoroczny wyniki Shinyi Nakano i Alexa de Angelisa sugerują, że nie będzie to wcale takie łatwe.

dePuniet 1
dePuniet 5
dePuniet 6
dePuniet 4 dePuniet 3 dePuniet 2
NAS Analytics TAG

Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:s. 27/12/2008 17:32

Dobra robota Mick.

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê