tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ III - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Podsumowanie sezonu MotoGP - czê¶æ III - strona 2

Autor: Micha³ "Mick" Fia³kowski 2008.12.26, 12:21 Drukuj

Shinya Nakano

Shinya Nakano cały czas pluje sobie z pewnością w brodę, że opuścił Kawasaki i rok temu dołączył do zespołu Konica Minolta Honda. W tym sezonie Japończyk nadal dosiadał RC212V, lecz pod skrzydłami Fausto Gresiniego dysponował nie tylko bardziej konkurencyjnymi oponami Bridgestone, ale również szybkim team-partnerem, z którym mógł regularnie porównywać dane telemetryczne.

NAS Analytics TAG

W pierwszej połowie sezonu Nakano nie błyszczał, ale z zadziwiającą regularnością niemal wszystkie wyścigi ukończył na dziewiątym bądź dziesiątym miejscu. Honda, planując przesiadkę Daniego Pedrosy na ogumienie Michelin, w czeskim Brnie udostępniła Japończykowi nową wersje RC212V. Oficjalnie po to, aby razem z japońskimi inżynierami mógł rozwijać przyszłoroczną specyfikacje motocykla dla teamów prywatnych, jednak HRC nie udostępniło mu silnika z pneumatycznym rozrządem. Nieoficjalnie po to, aby zebrać dane na temat zachowania kombinacji RC212V-Bridgestone, z której już dwa tygodnie później korzystał Pedrosa.

Na nowej maszynie Nakano dokonał prawdziwej sensacji i w Brnie wywalczył rewelacyjne,  czwarte miejsce. Gdy wiele osób spodziewało się, że w drugiej połowie sezonu Japończyk będzie w stanie regularnie walczyć o miejsca na podium, Shinya, bardziej skupiając się na testach niż ściganiu, znów wrócił na swoje miejsce, a do tego zaczął jeździć mniej regularnie.

Chcąc wynagrodzić mu wytrwałą pracę, Honda zaproponowała Nakano zastąpenie Tady'ego Okady na miejscu swojego kierowcy testowego w Japonii, jednak Shinya, bez perspektyw na pozostanie w MotoGP, postanowił ścigać się dalej, ale w World Superbike. W sezonie 2009 zobaczymy go na Aprilii, podczas gdy Hondę w MotoGP reprezentował będzie inny Japończyk, debiutujący w królewskiej klasie Yuki Takahashi.

Toni Elias

W pierwszej połowie sezonu Toni Elias tylko raz finiszował w pierwszej dziesiątce, kończąc Grand Prix Chin na ósmej pozycji. Hiszpan nie miał jednak łatwego życia w barwach zespołu Luisa d'Antina, najmniej szanowanej stajni w królewskiej klasie.

Zmagając się z bardzo nerwowym i mało konkurencyjnym nowym Ducati w specyfikacji satelickiej, Toni sam przyznał, iż zamiast jeździć, na Grand Prix pojawiał się tylko po to, aby natrafiać na kolejne problemy. Przełom nastąpił jednak w USA, gdy 25'latek z Manresy otrzymał od Ducati poprawioną wersję silnika z wyeliminowanym problemem „wariujących" kanałów dolotowych o zmiennej długości oraz modyfikacje elektroniki.

Choć na Laguna Seca był siódmy, Elias stwierdził, że dzięki nowinkom technicznym mógłby spokojnie walczyć o podium, ale wyjechał z toru w połowie dystansu wyścigu. Swoje słowa Hiszpan potwierdził jednak w Brnie i Misano, gdzie bez większego problemu stanął na pudle. Toni stał się wówczas najbardziej rozchwytywanym zawodnikiem na liście transferowej, ale najpierw odrzucił ofertę Kawasaki i Aspara, a następnie zrezygnował z przedłużenia kontraktu z teamem Alice i postanowił powrócić pod skrzydła Fausto Gresiniego. Zaskoczone takim obrotem spraw Ducati postanowiło odebrać (!!!) Eliasowi nowe części i na resztę sezonu znów założyło w jego maszynie stare silniki i elektronikę. Efekt? Zaledwie dziesięć punktów w ostatnich pięciu wyścigach.

W przyszłym roku Toniego zobaczymy na RC212V z fabrycznym wsparciem HRC. W sezonie 2008 Elias nie był jedynym zawodnikiem nieprzyjemnie doświadczonym przez Ducati, ale w przeciwieństwie do Włocha mógł przynajmniej pokazać swój potencjał. Jak będzie w 2009?

Nakano 1
Nakano 3
Nakano 2
Nakano 4
Nakano 7 Nakano 5 Elias 2
Elias 4 Elias 1 Elias 3
Elias 5 Nakano 8 Elias 6
Nakano 6 Elias 7
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê