Pirelli wraca do pracy z zawodnikami World Superbike
Dwunasty rok z rzędu Pirelli jako jedyny dostawca ogumienia rozpoczyna sezon World Superbike z najszybszymi zawodnikami i najlepszymi zespołami na świecie. To już 28. edycja Mistrzostw Świata FIM Superbike, seria rozpocznie się 20-22 lutego na australijskim torze Phillip Island.
Włoski producent opon we wrześniu zeszłego roku wygrał kontrakt na dostarczanie opon do serii World Superbike do 2018 roku. Pirelli będzie wspierać zawodników i zespoły w kolejnym emocjonującym sezonie. Inauguracyjna runda po raz kolejny odbędzie się na malowniczym torze Phillip Island, 150 kilometrów na południe od Melbourne. Mimo, że ściganie rozegra się w weeekend 20-22 lutego, zawodnicy i zespołu już teraz są na obiekcie podczas oficjalnych testów WSBK. Jak podczas każdej rundy, Pirelli przygotuje szeroką ofertę przednich i tylnych opon dla zawodników klas Superbike i Supersport. Na Phillip Island, toru znanego z bycia bardzo wymagającym dla ogumienia, Pirelli przygotowało kilka specjalnych rozwiązań.
Zbudowany w 1956 roku tor to kombinacja długich i szybkich zakrętów z ciasnymi, sprzyjającymi wyprzedzaniu szykanami. Opony podczas wyścigu narażane są na skrajnie wymagające warunki, także pogodowe. By radzić sobie z wymaganiami toru Phillip Island, Pirelli przygotowało kilka dedykowanych rozwiązań. Podczas australijskiej rundy WSBK tylko zawodnicy klas Superbike i Supersport będą brali udział w rozgrywkach, dlatego Pirelli przywiozło ze sobą dla zawodników łącznie 3515 opon.
Podczas poniedziałkowych i wtorkowych testów zawodnicy będą mięli dostęp do dwóch suchych opon na przód i dwóch suchych opon na tył, wraz z opcjonalnymi oponami typu Wet w przypadku pogorszenia się warunków pogodowych. Dla klasy Superbike na przód Pirelli proponuje oponę typu slick SC1 S1699 (wersja "development edition") lub oponę SC2, która zadebiutowała w zeszłym roku na torze Aragon. Z tyłu Pirelli proponuje dwa rozwiązania: oponę S1633, która była najczęściej wybieraną w zeszłym roku, lub nową S1687, która w porównaniu do zeszłorocznej opony jest bardziej odporna na zużycie. Dodatkowe ogumienie dla zawodników klasy Superbike będzie dostępne podczas weekendu wyścigowego.
W klasie Supersport zawodnicy będą mięli do wyboru dwie suche opony, SC1 oraz oponę SC1 S1485 (wersja "development edition"). Z tyłu zawodnicy będą mogli wybierać pomiędzy oponą SC1 i nową oponą T1538, zaprojektowaną z myślą o torze Phillip Island. Także w przypadku klasy Supersport, dodatkowe rozwiązania będą dostępne podczas weekendu wyścigowego.
Pirelli w 2014 na torze Phillip Island:
- Łączna liczba opon: 3580
- Liczba dostępnych rozwiązań w klasie Superbike: 4 opony przednie, 7 tylnych
- Liczba dostępnych rozwiązań w klasie Supersport: 4 opony przednie, 4 tylne
- Liczba opon dostępnych dla każdego zawodnika klasy Superbike: 30 przednich, 48 tylnych
- Liczba opon dostępnych dla każdego zawodnika klasy Supersport: 31 przednich, 29 tylnych
- Superbike Best Lap Award wygrane przez: Chaz Davies (Ducati Superbike Team); 1’30.949 (wyścig pierwszy), Sylvain Guintoli; 1’31.421 (wyścig drugi)
- Supersport Best Lap Award wygrane przez: Roberto Tamburini; 1’33.883
- Temperatura podczas wyścigi numer 1: 21 stopni Celsjusza
- Temperatura podczas wyścigi numer 2: 22 stopni Celsjusza
- Najwyższa prędkość osiągnięta na Pirelli Diablo: 321,4 km/h, wyścig numer 2, Tom Sykes