WSBK na Losail - Pirelli jedynym dostawc± opon od 11 sezonów
Pirelli zakończyło z sukcesem swój 11. sezon jako jedyny dostawca opon dla serii.
Przy światłach toru Losail, Sylvain Guintoli został ukoronowany tytułem Mistrza Świata Superbike na swojej Aprilii. W pierwszym wyścigu Tom Sykes (Kawasaki Racing Team) dobrze wystartował i awansował z trzeciej pozycji na pierwszą pod koniec prostej startowej. Sylwain Guintoli (Aprilia Racing Team) wyprzedził zawodnika Ducati, Chaza Davisa, i wskoczył na czwartą lokatę. Za plecami zawodników uplasowali się kolejną zawodnik Hondy, Jonathan Rea, oraz zespołowy kolega Sykesa, Loris Baz. Po koniec pierwszego okrążenia Francuz na Kawasaki wyprzedził rywali, przejmując prowadzenie. Na 12. okrążeniu Baza wyprzedził rodak z zespołu Aprilii, Guintoli. Podium udało dopełnić się Tomowi Sykesowi. W drugim wyścigu Tom Sykes po raz kolejny dobrze wystartował, obierając prowadzenie tuż po rozpoczęciu wyścigu. Za jego plecami jechali kolejno Jonathan Rea, Davide Giugliano i największy rywal w generalce, Sylvain Guintoli. Nie minęło dużo czasu i Rea wyprzedził zawodnika Kawasaki.
Brytyjczyków pogodził Sylvain Guintoli, który podczas 6. okrążenia wyprzedził lidera wyścigu i szybko wypracował dużą przewagę. Drugi do mety ostatecznie dojechał Jonathan Rea, dzięki czemu udało mu się wyprzedzić Marco Melandriego o jeden punkt w walce o II v-ce Mistrzostwo Świata. Sykes wyścig skończył trzeci, zakańczając sezon jako v-ce Mistrz Świata WSBK ze stratą 6. punktów do Mistrza. Guintoli został nowym Mistrzem Świata Superbike, a jego pozycja przełożyła się na zdobycie Mistrzostwa Świata Konstruktorów przez Aprilię.
Wsparcie techniczne dla serii World Superbike przez Pirelli rozpoczęło się w 2004 roku i jest najdłuższą współpracą między serią wyścigową, a dostawcą opon w historii. Zawodnicy WSBK pokonali ponad 1 mln kilometrów wyścigowych na oponach Pirelli. W 2013 roku Pirelli kierując się filozofią "We sell what we race, We race what we sell", jako pierwszy w historii dostawca, zrezygnował ze stosowania prototypowych opon 16,5 cala na rzecz opon DIABLO™ o standardowym rozmiarze 17. cali. W klasie Superbike najpopularniejszym rozwiązaniem na tor Losail była opona typu slick, SC1 S1699 na przód oraz SC0 T0722 na tył.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze