Pirelli Diablo Rosso Corsa - nowa guma do Supersportów
Kto stoi w miejscu, ten się cofa
Kto stoi w miejscu, ten się cofa. Pirelli o tym wie i bazując na doświadczeniach wyniesionych z wyścigów WSBK poszerza swoją rodzinę Diablo o nowego członka.
Prezentacja nowej opony miała miejsce na targach EICMA w Mediolanie i wzbudziła niemałe zainteresowanie. W chwili obecnej Diablo Rosso Corsa będzie najbardziej sportową oponą uliczną w gamie Pirelli. Guma ta zastępuje lubianego i cenionego poprzednika - Diablo Corsa III. Nowy produkt to odpowiedź na zapotrzebowanie miłośników atakowania krętych górskich przełęczy i bywalców torów wyścigowych. Nawiązania do wyścigów widoczne są nie tylko w kształcie bieżnika, ale także w konstrukcji opony oraz doborze mieszanek.
Od strony technicznej Rosso Corsa kryje w sobie wszystko co najlepsze od Pirelli. Mamy tutaj opatentowaną technologię Enhanced Patch Technology (EPT), czyli mówiąc po ludzku technologię zwiększania powierzchni kontaktu opony z nawierzchnią w złożeniach. Technologia ta wspierana jest rozwiązaniem III zones compound , czyli zróżnicowaniem typu mieszanki na tylnej oponie w zależności od strefy bieżnika. Pirelli deklaruje, iż zastosowane mieszanki pochodzą w prostej linii z wyścigów WSBK. Całość uzupełnia jest specjalną rzeźbą bieżnika obejmującą tzw. slick-like area , czyli obszar zewnętrznej strefy bieżnika nie podzielony żadnymi rowkami, stanowiący w mocnym pochyleniu jednolity pas gumy stykającej się z nawierzchnią.
Jak deklaruje Pirelli to pierwsza opona oferująca tak dużo możliwości kierowcom jeżdżącym po ulicy. Zaprocentować ma tutaj doświadczenie wyniesione z wyścigów, przy czym nie możemy zapominać, że na rynku już teraz w tym segmencie obecnych jest kilku bardzo poważnych konkurentów, takich jak Michelin Power One , Dunlop D211GP Racer oraz Metzeler Racetec Interact . Z naszymi ocenami wstrzymamy się do pierwszego kontaktu z tym produktem. Nowe gumy dostępne będą w sprzedaży od stycznia 2010 w następujących rozmiarach:
Rozmiar | Uwagi |
Przód | |
120/70 ZR 17 M/C (58W) TL | |
Tył | |
160/60 ZR 17 M/C (69W) TL | dostępny od kwietnia 2010 |
180/55 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/50 ZR 17 M/C (73W) TL | |
190/55 ZR 17 M/C (75W) TL |
Więcej informacji na temat nowych opon oraz pełnej gamy produktów Pirelli znajdziecie na stronie:www.pirellimoto.com
|
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzesupercorsa dobrze sie sprawuje na suchym torze, szybko sie rozgrzewa i gwarantuje dobra przyczepnosc. Na mokrym radze nawet nie wyjezdzac na tor.
OdpowiedzA jak siê ta opona ma do Diablo Supercorsa?
OdpowiedzSupercorsa to w za³o¿eniu opona na tor z opcj± wjechania na ulicê. Rosso Corsa to opona na ulicê z opcj± jazdy po torze.
Odpowiedz