Piaggio i Zongshen prezentują nowy silnik z funkcją, której brakowało
Firmy Piaggio i Zongshen wspólnie opracowały nowy silnik chłodzony cieczą, który jest odpowiedzią na poczynania japońskiej konkurencji. Według chińskich źródeł już w 2022 roku zobaczymy go w nowościach obu marek.
Piaggio współpracuje z marką Zongshen na podstawie chińskich przepisów mówiących, że jeśli zewnętrzny producent chce wejść na tamtejszy rynek, to musi podjąć współpracę z którąś z lokalnych marek i przy okazji podzielić się technologią. Jak informuje Mega China Motor, nowy silnik ma oznaczenie G150S, więc łatwo się domyślić, że jego pojemność to 150 cm3.
Jego najważniejsze cechy to elektroniczny wtrysk, system start/stop oraz możliwość zaimplementowania systemu bezkluczykowego. Do Europy prawdopodobnie trafi w wersji o pojemności 125 cm3 i zasili Vespę GTS oraz Piaggio Medley. Jeżeli tak się stanie, to jest szansa, że na targach EICMA 2022 zobaczymy te modele w odświeżonej wersji i liczymy, że wreszcie pojawi się w nich system bezkluczykowy. Na razie oba skutery są oferowane jedynie z pilotem umożliwiającym otwarcie schowka pod kanapą.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze