Grupa Piaggio wyceni³a markê Vespa. Warto¶æ kultowego producenta zwala z nóg
Grupa Piaggio poprosiła firmę Interbrand o przeprowadzenie wyceny marki Vespa do roku 2021. Choć złośliwi powiedzą, że Włosi leniwie wprowadzają innowacje do swoich skuterów, to muszą się pogodzić z faktem, że marka z Pontadery jest ikoną skuterowego stylu.
Analizy przeprowadzone przez Interbrand wykazały, że Vespa jest obecnie warta 906 mln euro - czyli ponad 4 mld złotych. Nie bez powodu wybrano właśnie rok 2021, ponieważ wtedy obchodziliśmy 75. urodziny marki. Od 1946 roku wyprodukowano i sprzedano ponad 19 mln skuterów, których nie pomylicie z żadnymi innymi. Wśród urodzinowych sukcesów wymieniono nie tylko rocznicowe wersje znanych modeli, ale także nowe wydanie ekskluzywnej 946 sygnowanej logo Christian Dior. Pojawiła się także zapowiedź współpracy z Justinem Bieberem. Vespa wystąpiła w animacji Disney Pixar pod tytułem "Luca", gdzie jest mocno eksponowana.
Michele Colaninno, dyrektor ds. strategii, produktu i innowacji Grupy Piaggio tak mówi o sukcesie Vespy: "To więcej niż tylko marka związana z mobilnością. Symbolizuje sztukę, design, technologię i zabawę. Vespa to ikona stylu, jej wyjątkowość sprawia, że jest w gronie najbardziej podziwianych i pożądanych marek, należących do segmentu premium podobnie jak marki modowe i lifestyle. Z tego powodu musieliśmy zestawić ją z innymi markami, które są nastawione nie tylko na mobilność. Dlatego poprosiliśmy Interbrand, światowego lidera branży consultingowej o przeprowadzenie analizy wartości marki. To nie koniec, lecz nowy punkt odniesienia dla budowy przyszłości Vespy."
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze