tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy Triumph Tiger 900 przyłapany na testach [ZDJĘCIA]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowy Triumph Tiger 900 przyłapany na testach [ZDJĘCIA]

Autor: Janusz Bębenek 2019.08.07, 13:54 Drukuj

Wszystko wskazuje na to, że dotychczasowy Triumph Tiger 800 w sezonie 2020 nieco się rozrośnie. Oprócz zwiększonej pojemności skokowej spodziewamy się również nowego zestawu elektroniki, która pozwoli dogonić konkurentów z KTM i BMW.

Aktualna generacja mniejszego Tigera napędzana jest bardzo przyjemnym, trzycylindrowym silnikiem rzędowym o pojemności 800 cm3. Jednostka ta ma dosyć nietypową charakterystykę, przynajmniej w porównaniu z dwucylindrowymi modelami konkurencji z tego samego segmentu. Lubi wysokie obroty i dopiero w wyższych rejestrach daje z siebie wszystko.

NAS Analytics TAG

Recepta na mocniejszy dół, a przy okazji jeszcze potężniejszą górę, zastosowana w nadchodzącym następcy Tigera 800 jest dosyć prosta i oczywista. Zwiększono średnicę cylindrów, co dało wzrost pojemności skokowej do 887 cm3 i moralne prawo do liczby 900 w nazwie nowego modelu. Ostateczna moc nowej jednostki nie jest jeszcze znana, ale na pewno przekroczy 100 KM.

triumph tiger 03

Kolejna poważna zmiana w nowej generacji Tigera to rama. Do tej pory była to całościowa stalowa konstrukcja, od główki do tylnej lampy, włącznie z przyspawanymi na stałe wspornikami podnóżków pasażera. Z tego powodu nawet niegroźnie wyglądający upadek, o który w stylu jazdy adventure przecież nietrudno, mógł spowodować poważne i co gorsza niemożliwe do szybkiego usunięcia uszkodzenia motocykla. Tym razem zdecydowano się na praktyczną konstrukcję modułową. Rama główna obejmuje blok silnika i skrzynię biegów, a do niej przykręcona jest oddzielna rama pomocnicza i sety pasażera. Nie można było tak od razu?

Dostawcą zawieszenia jest tym razem Showa, który zastąpił WP. Wygląda na to, że ma ono nieco większy skok, na poziomie 250 mm z przodu i z tyłu. Zmieniono również wahacz. Aby nie utrudniać korzystania z motocykla niższym kierowcom, nieco zwężono kanapę. Motocykl otrzyma również nowy, większy wyświetlacz TFT oraz zestaw elektroniki. Aktualny pakiet ABS i kontroli trakcji odstaje niestety od tego, co oferują wyposażone w jednostkę IMU BMW F850GS i KTM 790 Adventure.

Testowa wersja Tigera 900 została sfotografowana w czasie prób drogowych. Naszym zdaniem motocykl ten stylistycznie bardzo zbliżył się do modeli konkurencji - BMW F850GS i Hondy Africa Twin. Triumph póki co nie komentuje doniesień o kolejnej generacji Tigera. Od premiery ostatniego modelu minęły dopiero dwa lata, więc mimo ewidentnego zaawansowania prac nad Tigerem 900, nie jest wcale oczywiste, że zobaczymy go na jesiennych targach już w tym roku. Pozostaje czekać na ruch Brytyjczyków.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia

triumph tiger 04

triumph tiger 02

Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę