Triumph Tiger 800. Cichy lider segmentu Adventure
Triumph Tiger 800 to cichy bohater segmentu Adventure. Znakomite silniki, własności jezdne i bogate wyposażenie czynią z jeden z najlepszych motocykli dla miłośników przygody.
Nasze testy w Maroku nie pozostawiły wątpliwości - Triumph Tiger 800 to bardzo poważna maszyna klasy Adventure, która nie boi się żadnych warunków. Mieliśmy okazję sprawdzić to bardzo dokładnie - w śniegu, kopnym piachu i na asfalcie.
Producent zadbał o to, by Tigerowi 800 niczego nie brakowało. Do dyspozycji kierowcy jest znakomity trzycylindrowy silnik rzędowy o mocy 95 KM i momencie obrotowym wynoszącym 79 Nm. Zapewnia on niezrównaną dynamikę w każdym zakresie obrotów, zarówno podczas jazdy solo, jak i z pasażerem.
Dzięki sztywnej ramie rurowej i niewielkiej masie, wynoszącej 199 kg, Tiger 800 prowadzi się bardzo lekko, co jest szczególnie ważne podczas przemierzania bezdroży. Dostępne w wyższych wersjach wyposażeniowych regulowane zawieszenie WP zapewnia perfekcyjny kontakt z podłożem i pełną kontrolę nad torem jazdy.
Bardzo mocną stroną modelu Tiger 800 jest bardzo bogate wyposażenie, obejmujące ogromną liczbę akcesoriów i systemów wspomagających kierowcę podczas najdalszych podróży. Począwszy od protektorów motocykla, przez akcesoria bagażowe, aż do zaawansowanych systemów elektronicznych - Tiger 800 zapewnia wszystko, czego możesz potrzebować w czasie jazdy.
Już od modelu XRx dostępne są wielokolorowy 5-calowy wyświetlacz TFT z regulacją kąta nachylenia, światła LED do jazdy dziennej, automatyczne kierunkowskazy, 4 tryby jazdy (Road, Rain, Off-road, Sport), tempomat, centralna podstawka i handbary. To jednak ledwie początek możliwości, które oferuje producent dla tego modelu.
Topowy Triumph Tiger 800 XCA oferuje lepsze przystosowanie do jazdy w terenie, obejmujące krótsze przełożenie pierwszego biegu, szprychowe koła (21-calowe z przodu), aż 6 trybów jazdy, w tym specjalny tryb off-road i tryb programowalny, gdzie użytkownik sam może ustawić pracę zawieszenia.
Co ważne, najlepiej wyposażona wersja Triumpha Tigera 800 dostępna jest już za 58 700 zł. To poziom niedostępny dla konkurencji - dla porównania za nowe BMW F850 GS w podobnej specyfikacji trzeba zapłacić ponad 63 000 zł, a Ducati Multistrada 950 to wydatek ponad 67 300 zł. Importer motocykli Triumph przygotował także dodatkowy bonus, z którego ucieszą się motocyklowi podróżnicy - do końca września pojemne kufry boczne można zamówić w cenie 999 zł!
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeKocham po prostu ten motocykl! Poprzedni to Tiger 1050 i parê innych enduro turystycznych. Jednak ten jest nie do pobicia.
OdpowiedzNo nie wiem czy te silniki sa takie doskonale...
OdpowiedzNo w³a¶nie - nie wiesz. Dobrze to napisa³e¶.
Odpowiedz