Nowy Triumph Speed Triple - oficjalnie
Potwierdziły się nasze przypuszczenia wobec nowego Triumpha Speed Triple. Brytyjski producent oficjalnie zaprezentował odświeżone wcielenie swojego topowego power nakeda, który już niebawem pojawi się w salonach dealerów w dwóch wersjach - R i S.
Jak twierdzi, w nowym Speed Triple'u wprowadzono w sumie 104 zmiany względem poprzedniego rocznika. Większosć z nich dotyczy przede wszystkim silnika, który dzięki temu zyska dodatkową moc oraz moment obrotowy w całym zakresie obrotów. Inżynierowie przeprojektowali więc komorę spalania, głowicę, korbowody oraz tłoki. Zastosowano również nowe króćce ssące.
Wprawdzie nieznane są wciąż przebiegi krzywych mocy i momentu obrotowego, aby móc je bezpośrednio ze sobą porównać, jednak nieoficjalnie mówi się, że trzycylindrowy silnik o pojemności 1050cc nowego Speed Triple'a będzie w stanie wygenerować 140KM, o 10% zwiększając efektywność wykorzystywania dostarczanego paliwa. Dodatkowe zmiany dotknęły również sprzęgła, chłodnicy, która mimo iż jest teraz mniejsza, lepiej radzi sobie z chłodzeniem silnika oraz układu wydechowego, cechującego się o 70% lepszym przepływem spalin.
Brytyjczycy uzbroili nowego Speed Triple'a również w całą masę elektornicznych wspomagaczy jazdy. Przede wszystkim rzędowa trójka będzie sterowana za pomocą nowego ECU wyposażonego w zmienne mapy zapłonu oraz przepustnicy działającej w systemie ride-by-wire. Wśród wgranych map znajdziemy w sumie 5 trybów pracy: drogowy, deszczowy, sportowy, torowy oraz własny - ustawiany samodzielnie. W pełni wybieralny będzie również zakres działania systemu ABS oraz kontroli trakcji.
Stylistycznie nowy Speed Triple niewiele się zmienił względem starszego brata. To co najbardziej rzuca się w oczy, to nowa kanapa inspirowana tą z modelu Daytona 675 oraz przednia lampa, z opcjonalnymi swiatłami do jazdy dziennej. Poza tym linia motocykla została delikatnie odświeżona. W przypadku wersji S dostępne będą malowania: Diablo Red i Phantom Black, R'kę zaś ujrzymy w kolorach Crystal White i Matt Graphite.
Wersje Speed Triple S i Speed Triple R, poza wspomnianym wyżej kolorem, różnić się będą przede wszystkim zawieszeniem oraz dodatkami. Mówiąc w skrócie, Speed Triple R będzie dopasioną wersją S'ki, z montowanym seryjnie widelcem Ohlins NIX30 z przodu i amortyzatorem Ohlins TTX36 z tyłu, karbonowym błotnikiem, nakładką na bak oraz pługiem pod silnik. Sportowy charakter modelu oznaczonego literką R podkreślą także czerwone osłony chłodnicy oraz pomalowana na czerwono rama pomocnicza.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzePeli - pod jakim k±tem lider? Na pewno nie pod k±tem technologicznym ani sprzeda¿owym. Wiec pod jakim? Mialem 515NV i zly nie byl ale...moglby byæ lzejszy i mocniejszy. Juz wtedy gdy kupowalem ...
OdpowiedzTo by³ i jest lider w klasie power naked. Dobrze, ¿e dwa kominy gór± poprowadzone, jest super !
OdpowiedzCiekaw jestem czy te lusterka bêd± w seryjnej, salonowej wersji...
Odpowiedz