Nowy Street Triple 765 i magia silników brytyjskiego producenta
Od dawna dyskutowano o projektach Triumpha na nadchodzące lata. Producent w 2016 roku wypuścił na rynek dwa nowe silniki Bonneville 900 i Bonneville 1200. Dlaczego mowa o silnikach, a nie modelach motocykli? Chochlik, pomyłka autora? Nie! Tak przedstawiła swój produkt fabryka, zapowiadając nową erę w motocyklach spod znaku Triumpha.
Na podstawie silnika Bonneville 900 zostały zaprezentowane w 2016 roku Street Twin i Bonneville T100, a w bieżącym 2017 roku zaproponowano Street Cupa oraz Street Scramblera
Silnik Bonneville 1200 został podzielony na wersję HP dedykowaną dla modelu Thruxton R oraz HT która, trafiła do motocykli Bonneville T120, Thruxton oraz od 2017 roku do Bonnevilla Bobbera.
Po listopadowych targach Intermot świat rozpoczął dyskusje o nowym Triumphie Street Triple. Nowym czy zmodyfikowanym? To było pytanie, które zadawali sobie miłośnicy marki. Odpowiedzią były lutowe zaproszenia dziennikarzy na jazdy testowe nowym Street Triple 765 RS na torze wyścigowym Catalunya w Hiszpanii.
Zaraz po zakończeniu prezentacji dziennikarze otrzymali informacje o całej rodzinie New Street Triple 765. Czyli motocyklach w wersji S, R i RS
Street Triple 765 S
Motocykl do codziennej jazdy. Zdefiniowany jako podstawowy model nowego Street Tripla 765. Nowy silnik, zegary LCD, lżejszy od swojego poprzednika. W standardzie zwieszenie SHOWA, 113KM, R-by-W oraz 2 tryby jazdy.
Street Triple 765 R
To prawdziwy uliczny wojownik. Wyposażony w 5calowy wyświetlacz TFT i aż 4 tryby jazdy, dodatkowo 118KM, w pełni regulowane zawieszenie SHOWA i zaciski Brembo z przodu.
Street Triple 765 RS
123KM. To maszyna do miasta i na tor. Aż 5 trybów jazdy, ostatni to TRACK, w pełni konfigurowany przez użytkownika, w pełni regulowane zwieszenie SHOWA z przodu i Ohlins z tyłu, hamulce Brembo. Jak przystało na motocykl torowy, seryjnie zamontowany Quickshifter i opony Pirelli Diablo Supercorsa SP.
W kuluarach prowadzono już rozmowy i pytano pracowników fabryki "Czy to prawda, że Triumph będzie brał udział w Moto GP?". Wypłynęły informacje o nowym silniku, nowym motocyklu. Zaczęto spekulować nad nową Daytoną etc. Nikt nie potwierdzał, ani nie zaprzeczał co jeszcze mocniej podsycało ciekawość na rynku i wśród dziennikarzy. Pojawił się temat silnika. Na przykładzie Bonnevilla, Triumph pokazał co potrafi zrobić z jednej jednostki napędowej, jak ją zaprogramować i dobrać przełożenia, żeby ten sam silnik dawał odmienne odczucia z jazdy i całkowicie nowe parametry.
3 czerwca 2017 roku o godzinie 12.30 czasu środkowoeuropejskiego Triumph podał do publicznej wiadomości, że został wyłącznym dostawcą silników dla Moto2
Inżynierowie Triumpha długo pracowali nad jednostką 765. Powstał wyjątkowy produkt, który został wybrany i wyłoniony jako najlepszy na rynku.
Już dziś możesz poczuć się jak mistrz
Silnik, który wygrał batalię o najlepszy na rynku, pochodzi prosto z Nowego Triumpha Street Triple 765, dostępnego w sprzedaży w rodzimej sieci dealerskiej Triumph Polska.
Od standardowego silnika zamontowanego do nowych Street Triple 765, silnik wyścigowy będzie się różnił następującymi szczegółami:
- zmodyfikowaną w głowicą
- tytanowymi zaworami oraz mocniejszymi sprężynami
- dłuższym 1 biegiem
- sprzęgłem sportowym o zwiększonej wydajności
- specjalistycznym ECU
- zmodyfikowanym kolektorem wydechowym
Nowy silnik to zupełnie nowa jednostka napędowa i nowa skrzynia biegów. To nieprawdopodobne, że można jeździć motocyklem tego typu od tak.
Już dziś możesz wejść w posiadanie motocykla przyszłych zwycięzców, na który najlepsi kierowcy muszą czekać do 2019 roku.
- Street Triple 765 S w cenie 38 900zł brutto
- Street Triple 765 R w cenie 43 900zł brutto
- Street Triple 765 RS w cenie 49 900zł brutto
Znajdź swojego dealera na: www.triumphpolska.pl
Napisz do nas: salon.warszawa(at)triumphpolska.pl
Lub zadzwoń: 538 222 888
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze