Nowe rozwiązania Pirelli na rundę WSBK w Misano
Zawodnicy klas Superbike i Supersport, którzy wystartują w najbliższy weekend w czasie rundy WSBK we włoskim Misano, będą mieli do dyspozycji nowe miękkie opony Pirelli na tył. Są one wykonane z nowej mieszanki i mają nieco inną strukturę wewnętrzną. Ich zadaniem jest zapewnienie optymalnej przyczepności i stabilności, przy jednoczesnej wyższej żywotności.
Od piątku 21 czerwca do niedzieli 23, włoski tor Misano im. Marco Simoncellego będzie gościł kibiców, zawodników oraz ich ekipy na siódmej rundzie tegorocznego cyklu mistrzostw świata World Superbike. Pirelli, oficjalny dostawca opon dla tej serii wyścigowej, przygotowało na tę okazję dwa nowe modele na tył, przeznaczone dla motocykli klasy Superbike i Supersport.
Jest to kontynuacja prac specjalistów Pirelli nad oponami o większych rozmiarach, rozpoczętych jeszcze w poprzednim sezonie. Ich celem jest zapewnienie zawodnikom alternatywy w rozmiarach 125/70 na przód i 200/65 na tył, w pełni konkurencyjnej dla aktualnie stosowanych modeli SC0 i SC1, dostępnych również na rynku konsumenckim.
Dla klasy Superbike przygotowano wersje rozwojową modelu SC0, z inną mieszanką i konstrukcją wewnętrzną niż w wersji standardowej, co zapewnia większą stabilność i lepsza kontrolę maszyny w czasie mocnych przyśpieszeń. W klasie Supersport nowa rozwojowa opona z miękką mieszanką pojawi się w rozmiarze 190/60, która w porównaniu ze standardową 180/60 również da większą stabilność, a dodatkowo zwiększoną odpornośc na zużycie.
Runda w Misano będzie ważnym punktem tegorocznych zmagań mistrzostw świata motocykli produkcyjnych. W najwyższej klasie Superbike hiszpański zawodnik Ducati, Alvaro Bautista, prowadzi z przewagą 41 punktów nad 4-krotnym Mistrzem Świata Jonathanem Rea z fabrycznej ekipy Kawasaki. W Supersportach liderem jest Szwajcar Randy Krummenacher, z 17 punktami przewagi nad kolegą z zespołu, Federico Caricasulo - obaj na motocyklach Yamaha.
Tor Misano, który otrzymał imię tragicznie zmarłego Marco Simoncellego, został wybudowany na przełomie lat 60 I 70. Oficjalne zawody odbywają się na nim od 1972 roku, a od tego czasu obiekt przechodził wiele modernizacji. Obecnie jego nitka ma 4226 metrów długości, w tym prostą startową o długości 510 metrów, 10 prawych i 6 lewych zakrętów.
W 2015 roku połozony w pobliżu wybrzeża Adratyku tor Misano otrzymał całkiem nową nawierzchnię, w której skład asfaltu zapobiega niszczeniu przez sól i wilgoć. Jest ona dosyć ostra i w połączeniu z wysoką temperaturą szybko niszczy opony. Wpływa również na prowadzenie motocykla, co czyni ten tor bardzo wymagającym dla zawodników.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeOstra czyli przyczepna,Czy nie oto chodzi w wyścigach?
Odpowiedz