Nowe motocykle KTM na lata 2012-2014
Na spotkaniu dealerów KTMa w Północnej Ameryce zaprezentowany został plan, jaki obiera KTM na lata 2012-2014. Nie trzeba się długo zastanawiać nad tym, jak bardzo tajne było to spotkanie. Mimo tego, jednemu z obecnych udało się zrobić jakże cenne zdjęcie, które prezentujemy wam obok. Cieszymy się, że znamy przyszłość KTMa, ale naprawdę współczujemy autorowi fotki, jeżeli szef pozna jego tożsamość.
Rok 2012:
- Linkage MX 2-stroke
- New design EXC 2-stroke
- New design & EFI EXC 4-stroke
- Design facelift Enduro R 690
Rok 2013:
- New design SX 85 / SX 105
- Design facelift MX full size
- Freeride E SX
- Freeride 350
- Freeride E EXC
- Adventure R 1090
- Duke 350
- Super Duke R 1290
Rok 2014:
- Adventure 1290
- Moto3 350
- Enduro 350
Powyższa lista dotyczy rynku USA, ale można z niej wiele wydedukować. Godne zauważenia są między innymi elektryczne modle Freeride w odmianach enduro i motocross. Według ostatnich plotek, mają się one pojawić na europejskiej wystawie Eicma w 2012 roku już jako finalny motocykl. Do USA trafią później, w 2013 roku, a więc wszystko się zgadza.
Ostatnio głośno jest też o małych Dukach, dużych Dukach oraz Adventure. Tu też wiele się zgadza. Duke 350, tak jak zapowiadano, trafi na rynek za dwa lata. Pytanie co z 250? Może USA nie dostanie tego modelu? Sezon 2013 to też Adventure w wersji R, ale z dopiskiem 1090. Pierwszy plan zakładał premierę w roku 2012, jednak projekt został odrzucony ze względu na podobieństwo do BMW serii GS. Wygląda więc na to, że Austriacy najpierw uraczą nas zmodernizowaną, rozwierconą wersją 990, pracując równocześnie nad większym i nowszym bratem.
Razem z pierwszym Adventure, na rynku w 2012 r. pojawi się też całkowicie nowy Super Duke R. Tak jak zapowiadano, otrzyma silnik dotąd niestosowany, o całkiem zaskakującej pojemności 1290. Nie wątpimy, że będzie to układ V-Twin. Czy was również tak bardzo ciekawi projekt już chorego nakeda KTMa o jeszcze bardziej chorej pojemności? Pytanie również, co z planami Duka 690?
Kolejnym sprzętem, który dostanie silnik 1290, jest już całkiem premierowy Adventure. Ten pojawi się w 2013 roku i najwyraźniej będzie konkurencją dla zapowiadanego BMW R1300GS. Ciekawi nas, dlaczego KTM nie chce, albo przynajmniej jeszcze nie ujawnia się z planami mniejszego enduro-turystyka, w tak popularnej teraz klasie 800 ccm.
Bardzo zastanawiająca jest też pozycja „Moto3 350”. Austriacy planują wkroczyć do wyścigów Moto3, jednak tam panowała będzie przecież zasada 250 ccm. Domyślamy się więc, że sezon 2012 będzie swoistymi testami, a w 2013 roku KTM wypuści sportowego, drogowego kuzyna Duka, w tak bardzo uwielbianej przez siebie pojemności 350. Czyżby motocykle klasy Hondy NSR250 wracały do łask?
Co sądzicie o planach Austriaków z Mattighofen? Aha, czy nie zastanawia was, co na prezentacji robiły zdjęcia Moto Morini Granpasso oraz Ducati Desmosedici w barwach KTMa?
Foto: hellforleathermagazine.com
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeA ja bardzo bym chciał zobaczyć wreszcie pomarańczowego superporta!
Odpowiedzciekawe ciekawe. Najbardziej nie moge doczekac sie super duka :D
Odpowiedz