Nowe motocykle KTM na lata 2012-2014
Na spotkaniu dealerów KTMa w Pó³nocnej Ameryce zaprezentowany zosta³ plan, jaki obiera KTM na lata 2012-2014. Nie trzeba siê d³ugo zastanawiaæ nad tym, jak bardzo tajne by³o to spotkanie. Mimo tego, jednemu z obecnych uda³o siê zrobiæ jak¿e cenne zdjêcie, które prezentujemy wam obok. Cieszymy siê, ¿e znamy przysz³o¶æ KTMa, ale naprawdê wspó³czujemy autorowi fotki, je¿eli szef pozna jego to¿samo¶æ.
Rok 2012:
- Linkage MX 2-stroke
- New design EXC 2-stroke
- New design & EFI EXC 4-stroke
- Design facelift Enduro R 690
Rok 2013:
- New design SX 85 / SX 105
- Design facelift MX full size
- Freeride E SX
- Freeride 350
- Freeride E EXC
- Adventure R 1090
- Duke 350
- Super Duke R 1290
Rok 2014:
- Adventure 1290
- Moto3 350
- Enduro 350
Powy¿sza lista dotyczy rynku USA, ale mo¿na z niej wiele wydedukowaæ. Godne zauwa¿enia s± miêdzy innymi elektryczne modle Freeride w odmianach enduro i motocross. Wed³ug ostatnich plotek, maj± siê one pojawiæ na europejskiej wystawie Eicma w 2012 roku ju¿ jako finalny motocykl. Do USA trafi± pó¼niej, w 2013 roku, a wiêc wszystko siê zgadza.
Ostatnio g³o¶no jest te¿ o ma³ych Dukach, du¿ych Dukach oraz Adventure. Tu te¿ wiele siê zgadza. Duke 350, tak jak zapowiadano, trafi na rynek za dwa lata. Pytanie co z 250? Mo¿e USA nie dostanie tego modelu? Sezon 2013 to te¿ Adventure w wersji R, ale z dopiskiem 1090. Pierwszy plan zak³ada³ premierê w roku 2012, jednak projekt zosta³ odrzucony ze wzglêdu na podobieñstwo do BMW serii GS. Wygl±da wiêc na to, ¿e Austriacy najpierw uracz± nas zmodernizowan±, rozwiercon± wersj± 990, pracuj±c równocze¶nie nad wiêkszym i nowszym bratem.
Razem z pierwszym Adventure, na rynku w 2012 r. pojawi siê te¿ ca³kowicie nowy Super Duke R. Tak jak zapowiadano, otrzyma silnik dot±d niestosowany, o ca³kiem zaskakuj±cej pojemno¶ci 1290. Nie w±tpimy, ¿e bêdzie to uk³ad V-Twin. Czy was równie¿ tak bardzo ciekawi projekt ju¿ chorego nakeda KTMa o jeszcze bardziej chorej pojemno¶ci? Pytanie równie¿, co z planami Duka 690?
Kolejnym sprzêtem, który dostanie silnik 1290, jest ju¿ ca³kiem premierowy Adventure. Ten pojawi siê w 2013 roku i najwyra¼niej bêdzie konkurencj± dla zapowiadanego BMW R1300GS. Ciekawi nas, dlaczego KTM nie chce, albo przynajmniej jeszcze nie ujawnia siê z planami mniejszego enduro-turystyka, w tak popularnej teraz klasie 800 ccm.
Bardzo zastanawiaj±ca jest te¿ pozycja „Moto3 350”. Austriacy planuj± wkroczyæ do wy¶cigów Moto3, jednak tam panowa³a bêdzie przecie¿ zasada 250 ccm. Domy¶lamy siê wiêc, ¿e sezon 2012 bêdzie swoistymi testami, a w 2013 roku KTM wypu¶ci sportowego, drogowego kuzyna Duka, w tak bardzo uwielbianej przez siebie pojemno¶ci 350. Czy¿by motocykle klasy Hondy NSR250 wraca³y do ³ask?
Co s±dzicie o planach Austriaków z Mattighofen? Aha, czy nie zastanawia was, co na prezentacji robi³y zdjêcia Moto Morini Granpasso oraz Ducati Desmosedici w barwach KTMa?
Foto: hellforleathermagazine.com
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarzeA ja bardzo bym chcia³ zobaczyæ wreszcie pomarañczowego superporta!
Odpowiedzciekawe ciekawe. Najbardziej nie moge doczekac sie super duka :D
Odpowiedz