Nowe KTMy Adventure, Super Duke i Duke?
KTM pracuje nad nowymi modelami Adventure, Super Duke oraz nad małymi Dukami. W ramach projektu powstanie też nowy silnik V-twin oraz nowy jednocylindrowiec, a pomarańczowe motocykle otrzymają pakiet elektronicznych pomocników. Tak przynajmniej twierdzą holenderski magazyn NieuwsMotor – byli w fabryce w Mattighofen i rozmawiali z Robertem Prielingerem, Szefem Rozwoju / R&D dla Motocykli Ulicznych.
Nowy KTM Adventure na rok 2012 podobno był już zaprojektowany, jednak Stefan Pierer – Dyrektor Generalny odrzucił pomysł ze względu na zbyt duże prawdopodobieństwo do BMW GSa. Największy offroadowiec będzie miał konstrukcję modułową, co gwarantuje wiele jego wersji. Adventure dostanie V-twina o pojemnościach 1200 ccm, 1000 ccm oraz 700 lub 800 ccm. Opcja 800 ccm ma być najpoważniejszym konkurentem w klasie dual purpose z BMW F800GS na czele, a jak twierdzą Austriacy, Adventure będzie posiadał zdecydowanie więcej offroadowych możliwości, niż Triumph Tiger 800XC. Niezaprzeczalnym faktem jest, że KTM czerpie doświadczenie z Dakaru, w którym wygrali już 10. raz z rzędu.
Całą linię Super Duke austriacki producent wyposaży w kontrolę trakcji i pakiet elektroniki – tutaj przyda się współpraca z Porsche, która już w przeszłości zaowocowała systemem ABS. Super Duke dostanie wspomnianego wcześniej V-twina oraz kolejny nowy silnik. Będzie nim jednocylindrowiec o pojemności 700 ccm, którego ujrzymy w katalogach KTMa na rok 2013. Holendrzy z NieuwsMotor podobno już widzieli nowego Super Duka, ale nie mogli wynieść żadnych zdjęć. Ma on mieć mniej agresywny styl, co może nie spodobać się zagorzałym fanom KTMa.
Współpraca austriackiego producenta z indyjskim Bajajem zaowocuje również motocyklami małej pojemności. Będą to najprawdopodobniej sprzęty o pojemnościach 200-400 ccm z rodziny małego Duke 125 i wszystko wskazuje na to, że plotki o jego większej wersji rzeczywiście sprawdzą się.
Wszystkie powyższe informacje są oczywiście niepotwierdzone oficjalnie przez KTMa, dlatego musimy czekać albo na oficjalne stanowisko firmy z Mattighofen, albo kolejną kampanię „o jejku, ktoś sfotografował nasz motocykl na tajnych testach”.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeJeśli nowy Super Duke będzie mniej agresywny, to się zawiodę! Śmigam na nim od nie dawna i czekam na jego agresywniejszą wersją, zwłaszcza R, która w wersji czarno orange była super, lecz od dwóch...
OdpowiedzJeśli info o możliwych pojemnościach Adv się potwierdzi to będzie ciężkim orzechem do zgryzienia podjęcie decyzji przy wyborze sprzęta. Aktualnie sprawa jest prosta. Ciekawe też czy silnik 1200 ...
OdpowiedzJeśli chłopcy z KTM opracują 3 modele pojemnościowe, czyli 600-650, 800-900 i 1200ccm, BMW doczeka się bardzo poważnych konkurentów. Jeśli dodatkowo postawią na jak najniższą wagę oraz modułową konfigurację swoich wyprawówek a pozostawią niższa niż BMW cenę i radykalny design Geralda Kiski... wyścig o klienta wygrają.
OdpowiedzNic dziwnego ze Dyrektor Generalny KTM Stefan Pierer odrzucił (mimo ukończenia) design nowego Adventure. Jeśli rzeczywiście przypominał R1200 GS decyzja wydaje się jak najbardziej uzasadniona. ...
Odpowiedz