Najładniejsza sportowa 125? Test Malaguti RST 125 [FILM]
Nawet jeśli uważacie, że określenie „sportowa” oraz „125 cm3” kompletnie do siebie nie pasują, to warto pamiętać, że sportowo wyglądające motocykle w tej klasie pojemnościowej są w naszym kraju wciąż całkiem popularne.
Konkurencja w świecie sportowych motocykli klasy 125 jest naprawdę silna. Malaguti RST 125 musi walczyć o klienta z takim sprzętami, jak Yamaha R 125, Aprilia RS 125, KTM RC 125, czy Suzuki GSX-R 125. Wprawne oko dość szybko zauważy, że Malaguti RST 125 do złudzenia przypomina Derbi GPR 125. Tutaj największą różnicą i jednocześnie przewagą RST 125 nad Derbi GPR 125 pozostaje fakt, że Malaguti ma w Polsce oficjalnego importera, co oznacza m.in. rozwijającą się sieć sprzedaży, czy lepszą dostępność serwisu.
W związku z obowiązującymi przepisami oferowanie motocykla klasy 125 cm3, który dysponowałby mocą większą niż ustawowe 15 KM, oczywiście nie miałoby żadnego sensu ekonomicznego. Dlatego Malaguti RST 125 oraz wyżej wymienione modele konkurencji nie mają możliwości rywalizować w kategorii największej mocy silnika – wszystkie generują dokładnie 15 KM. Czy te 15 KM mocy może dostarczyć dreszczyku emocji i sportowych wrażeń? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziecie w poniższym filmie z naszych testów:
Silnik, który zamontowano w ramie Malaguti RST 125 pochodzi z tych samych fabryk, w których montowany jest silnik do Aprilii RS 125. Nie mamy oficjalnej informacji, czy w ogóle i jeśli tak, to jak bardzo różnią się te jednostki, ale możemy przypuszczać, że są do siebie przynajmniej bardzo podobne.
Malaguti RST 125 w sprawnym tempie osiąga około 80 km/h. Przyspieszenie do jazdy po mieście w zupełności wystarczające (porównywalne do większości samochodów, jakie spotkacie na naszych drogach). Powyżej 80 km/h dynamika już nieco spada. Maksymalnie można pojechać ok. 120 km/h.
Do dyspozycji mamy 6-biegową skrzynię. Zmiana biegów odbywa się gładko i płynnie. Na postoju nie ma problemu ze znalezieniem biegu jałowego.
Na pierwszy rzut oka Malaguti RST 125 przypomina większy motocykl. Niewielką moc i pojemność skokową silnika zdradzają przede wszystkim cienkie opony. Poza tym jednak wszelkie proporcje są tu bardzo ładnie zachowane. Siadając za kierownicą również można się pomylić i pomyśleć, że mamy do czynienia ze sprzętem klasy 300 cm3.
Jak na RST 125 będzie wyglądać osoba wysoka? Pozwólcie, że będę waszym punktem odniesienia. Spójrzcie na film oraz zdjęcia z naszego testu i oceńcie sami – ja mam dokładnie 183 cm wzrostu.
Układ hamulcowy w Malaguti RST 125 jest kombinowany, co oznacza sprzęgnięcie ze sobą przedniego i tylnego hamulca. Pozwala to rozłożyć siłę hamowania na dwa koła nawet w sytuacji, gdy użyjemy wyłącznie jednej dźwigni. Oczywiście wadą takiego rozwiązania jest fakt, że nawet jeśli chcemy użyć wyłącznie jednego hamulca, to nie możemy tego zrobić. Używają wyłącznie dźwigni tylnego hamulca i tak zaobserwujemy, że przód również lekko hamuje. Zdecydowanie wolałbym tu tradycyjny ABS zamiast takich kombinacji (system kombinowany lub ABS są wymagane ze względu na europejskie przepisy).
Malaguti RST 125 kosztuje dokładnie 16 999 zł. To mniej od jego najsilniejszych konkurentów, czyli sportowo wyglądających motocykli w klasie 125 cm3. Cena uczciwa biorąc pod uwagę naprawdę ciekawy wygląd, bardzo przyzwoite wykonanie, solidne i dobrze spasowane plastiki czy stojącą za marką Malaguti historię.
Pozostaje tylko pytanie, czy to wszystko wystarczy, aby Polacy zaufali producentowi i wybrali nieco bardziej egzotyczne Malaguti RST 125 zamiast znanych im od lat motocykli oferowanych przez japońskich gigantów? Trzymamy kciuki! Więcej informacji o marce Malaguti oraz polskim importerze – firmie 4CV MOTO – znajdziecie na oficjalnej stronie.
Malaguti RST 125 – dane techniczne
Typ silnika | 1 cylinder, 4-suwowy, chłodzony cieczą |
Pojemności silnika | 124 cm3 |
Maksymalna moc | 11 kW (15 KM) przy 10 750 obr./min. |
Zapłon | Elektroniczny |
Hamulce | Tarczowe (układ kombinowany) |
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy | 140 kg |
Długość | 1 950 mm |
Szerokość | 770 mm |
Wysokość | 1 100 mm |
Zużycie paliwa | 3,3 l/100 km |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze