tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle z silnikami Diesla. 6 modeli, których mogłeś nie znać
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
bg 960x300
controls-playcontrols-unmute
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle z silnikami Diesla. 6 modeli, których mogłeś nie znać

Autor: Raff 2019.07.25, 10:30 4 Drukuj

Jak rybie ręcznik - tak właśnie motocyklowi potrzebny jest silnik Diesla. A jednak były, a nawet są firmy, które próbują przeszczepić tę technologię do motocykli. Oto 6 jednośladów wyposażanych w fabryczne Diesle.

Motocykle z silnikiem Diesla powinny być oczywistością, szczególnie cruisery. Niskie obroty, wysoki moment obrotowy i niezła dynamika powinny przekonać użytkowników jednośladów. Powinny - a jednak z różnych powodów tak się nie dzieje.

NAS Analytics TAG

Mimo tego są lub były firmy, które pracują nad implementacją wysokoprężnej technologii do motocykli. Z różnym skutkiem - czasem powstają żałosne toczydła, ale trafiają się także zdumiewające rozmachem konstrukcje. Oto 6 motocykli wyposażonych w fabryczne silniki Diesla.

1. Sommer Diesel 462

Sommer produkowany był ręcznie w małych partiach przez niemiecką firmę Sommer Motorradtechnik z Bawarii. Do napędu wykorzystano jednocylindrowego diesla o pojemności 462 cm3 i mocy 11 KM. Wiele elementów motocykla pochodzi od Royala Enfielda. Prędkość maksymalna to około 100 km/h. Spalanie? Zaledwie 2 litry na 100 km. Fabryka wytwarzała tego dziwoląga do 2015 roku.

2. Track T-800CDI

Produkowany w Holandii Track T-800CDI zasilany jest trzycylindrowym dieslem o pojemności 800 cm3, pochodzącym ze Smarta. Moc - 45 KM, ale na pokładzie jest turbosprężarka. Napęd przenoszony jest wałem. Mimo niewieliej mocy, motocykl rozpędza się do całkiem przyzwoitych 177 km/h. Średnie spalanie może wywołać łzy wzruszenia - 1,7 l/100 km! Niestety, po wyprodukowaniu około 50 egzemplarzy, w roku 2012 firma zawiesiła działalność.

3. Royal Enfield Bullet Diesel

Royal Enfield jest jedynym producentem motocykla z silnikiem diesla w Indiach. Model Bullet Diesel był masowo produkowany w latach 80. Wycofano go w związku z zaostrzeniem przepisów dotyczących ochrony środowiska. Początkowo silniki wysokoprężne montowane byłły do starych Bulletów przez przydrożnych mechaników. Royal Enfield, zainspirowany popularnością tych konstrukcji, wprowadził fabryczną wersję, zasilaną włoskim singlem Lombardini o pojemności 352 cm3 i mocy… 6,8 KM. Jak łatwo się domyślić motocykl z taką jednostką napędową nie jeździł zbyt dynamicznie, ale przynajmniej palił mało - 1,5 l/100 km.

4. HDT M1030

Hayes Diversified Technologies M1030M1 to motocykl zbudowany z myślą o zastosowaniach wojskowych. Konstrukcję oparto o kultowego dual-sporta Kawasaki KLR650. Do napędu wykorzystano pracujący na różnych paliwach silnik o pojemności 671 cm3 i mocy 33 KM. Na uwagę zasługuje zasięg tego cacka - około 650 km! Niestety, sprzęt nie mógł być wykorzystywany w działaniach zwiadowczych, ze względu na nieprawdopodobną wręcz hałaśliwość.

5. Star Twin Thunder Star 1200 TDI

Thunderstar 1200 TDI to kolejna konstrukcja z Niemiec, co może zresztą sugerować swojski dopisek "TDI". Dobrze się domyślacie - do napędu użyto zmodyfikowanego trzycylindrowego silnika wysokoprężnego z Volkswagena Lupo. Pojemność 1200 cm3, moc - 100 KM. Sama konstrukcja była bardzo dziwna - wolnoobrotowy silnik wsadzono w ramę sportbike'a.

6. Neander 1400

Neander wykorzystuje dwucylindrowy, rzędowy silnik wysokoprężny turbo z dwoma przeciwbieżnymi wałami korbowymi, które według producenta redukują wibracje silnika. Motocykl ma formę przyciężkiego cruisera i wrażenie to nie jest bezzasadne - silnik jest jedną z najcięższych i najbardziej zaawansowanych jednostek napędowych zastosowanych w motocyklu. Moc - 92 KM, moment obrotowy - 165 Nm.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Czy zamienisz kiedyś motocykl na elektryczny?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę