Track 800 CDI - ciekawy motocykl z silnikiem diesela, który nie odniós³ sukcesu
Ponad dziesięć lat temu zadebiutował bardzo ciekawy pojazd. Track 800 CDI to holenderski motocykl z silnikiem diesela i bezstopniową skrzynią przekładniową. Do sprzedaży trafił w 2009 roku, w limitowanej liczbie egzemplarzy.
Napędzany trzycylindrowym turbo dieselem o pojemności 800 ccm generującym 50 KM oraz 130 Nm, co umożliwia rozpędzenie do 175 km/h. Co ciekawe dostępna była wersja napędzana biodieselem, która najprawdopodobniej w warunkach "Januszowej oszczędności" odpaliłaby na zużytym oleju do frytek. Producent planował za dopłatą wprowadzenie napędu także na przednie koło, standardowy napęd przewidywał przeniesienie napędu przekładnią bezstopniową CVT oraz wałem korbowym. Ponadto zastosowano ramę kratownicową, widelec USD White Power oraz szprychowe koła. Całość utrzymano w klimacie turystycznego, enduro a za dopłatą można było zamówić ABS i 50 l zbiornik paliwa.
Stylistycznie, cechą rozpoznawczą były charakterystyczne potrójne reflektory z przodu. Producent podawał, że na jednym litrze pojazd mógł przejechać nawet 60 km, co przekłada się na zużycie paliwa 1,66 l/100 km.
Niestety, za sprawą dość wysokiej ceny 24500 USD, czyli niecałych 95 000 złotych pojazd nie zrobił specjalnej kariery. Na terenie Holandii sprzedano kilkadziesiąt egzemplarzy, a fabrykę w 2011 zamknięto.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze