Motocykle w Polsce sprzedają się jak świeże bułeczki. Maj pozytywnie zaskoczył
Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego opublikował dane dotyczące pierwszych rejestracji motocykli i motorowerów w maju 2022 r. Rynek utrzymał trend widoczny w wynikach cząstkowych i zamknął się na plusie, choć motorowery przestały już błyszczeć.
W maju 2022 r. zarejestrowano 4881 nowych jednośladów, co oznacza wzrost o 10,4 proc. (+461 szt.) w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. To również 799 szt. więcej niż w kwietniu (+19,6 proc.). Od 1 stycznia do końca maja przybyło 15 815 jednośladów, co stanowi wzrost aż o 2 228 szt. w porównaniu z 2021 r. W tej liczbie zawiera się 11 247 motocykli (+19,8 proc. r/r) i 4569 motorowerów (+8,7 proc. r/r).
Pomimo powolnego wzrostu cen i informacji o problemach z dostępnością motocykli statystyki wcale tego nie odzwierciedlają. W maju zarejestrowano 3412 nowych motocykli, co jest najlepszym rezultatem od czasu, kiedy PZPM monitoruje rynek. To o 449 szt. więcej niż przed rokiem, gdzie już wtedy Polacy chętnie wydawali pieniądze na motocykle, odzież i akcesoria. Sytuacja w pierwszej trójce pozostaje bez zmian - prowadzi Yamaha przed Hondą i BMW. Co ciekawe, BMW nadal notuje stratę, ale zmalała ona z 9,82 proc. do 8,31 proc. pod kreską. KTM spadł z 5. miejsca na 7., a jego miejsce zajęło Benelli i ex aequo Triumph, które mają po 429 rejestracji. Na końcu tabeli top 10 Kawasaki zamieniło się miejscem z Zontesem i spadło na ostatnie miejsce z różnicą 6 egzemplarzy.
Największą popularnością cieszą się motocykle z silnikami o pojemności 125 cm3, a dalej mamy pojemność powyżej litra, a na trzecim miejscu jest przedział od 250 do 500 cm3. Elektryki mogą poszczycić się wzrostem na poziomie 157,1 proc., ale sztukowo oznacza to jedynie 234 zarejestrowanych maszyn w okresie od 1 stycznia do końca maja. Polacy najbardziej lubią segment określany jako STREET, gdzie w ciągu 5 miesięcy 2022 r. odnotowano 3409 rejestracji i rządzi tu Honda. Honda rządzi też w drugim najpopularniejszym segmencie określanym przez PZPM jako BIG SCOOTER. Za nią jest Yamaha i... Vespa. Nie należy zapominać również o używanych motocyklach i tu mamy małe zaskoczenie, ponieważ w maju liczba rejestracji motocykli z drugiej ręki wynosiła 7438 szt. (+1,5 proc.), a w ogólnym rozrachunku jest 1,7 proc. pod kreską.
W maju zarejestrowano 1469 nowych motorowerów, co oznacza wzrost o 0,8 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym, ale jednocześnie to gorszy rezultat niż w latach 2018 i 2019. W przypadku używanych maszyn wzrost wyniósł aż 10,7 proc. z liczbą 1356 rejestracji w maju. W pierwszej trójce utrzymują się Junak, Romet i Barton. Junak wydaje się niezagrożony, bo od 1 stycznia do końca maja odnotował 1069 rejestracji, a Rometowi przypadły 623 rejestracje.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeTo dobrze, że cieszą się zainteresowaniem. Sama się dość mocno zastanawiam nad zakupem Vespy. Bym miała czym dojeżdżać do pracy.
Odpowiedz