Motocykle Honda Hornet i Transalp z zupełnie nowym silnikiem. Producent zdradził specyfikację
Honda szykuje nas na powrót modelu Hornet i być może również na nową odsłonę legendarnej Transalp. Wreszcie możemy zakończyć spekulacje na temat silnika, ponieważ producent zdradził szczegóły dotyczące motoru, który trafi do Horneta. Wiadomo już, że będzie to zupełnie nowa konstrukcja.
Producent twierdzi, że przedstawiony silnik jest modelem koncepcyjnym, ale można się spodziewać, że do czasu premiery nie czekają nas większe rewolucje. Co zaserwuje nam Honda? Nowy Hornet otrzyma 8-zaworowy, dwucylindrowy rzędowy silnik Unicam o pojemności 755 cm3. Maksymalna moc ma wynosić 92 KM przy 9500 obr/min, co jest miłą niespodzianką w stosunku do wcześniejszych przewidywań. Maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 75 Nm przy 7250 obr/min.
W komunikacie prasowym Honda zapewnia, że silnik jest kompaktowy i lekki, a także ma zapewnić emocjonujące przyspieszenie w wyższym zakresie obrotów i być elastyczny w średnim zakresie. Dzięki przesuniętym o 270° wykorbieniom wału napędowego, nierównomiernym odstępom między momentami zapłonu i odpowiednio zaprojektowanemu wydechowi Hornet ma wyróżniać się charakterystycznym pulsacyjnym "klangiem" pracy silnika. Pracami nad Hornetem dowodzi Fuyuki Hosokawa, który pracuje też nad CBR1000RR-R Fireblade.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeTaniość widzę, czwórki odchodzą do niepamięci....
OdpowiedzJa mam tylko jedno pytanie, jako fan Horneta zwłaszcza PC36, kiedy Honda przedstawi 2gą połowę silnika, bo na razie widać tylko część, czyli 2 cyl......
Odpowiedz