2023 Honda CB750 Hornet. Opis, zdjêcia, dane techniczne, cena
Honda od ubiegłego roku kusiła nas nowym Hornetem i przedstawiła go podczas targów Intermot 2022 w Kolonii. Producent reklamuje motocykl jako powrót słynnego żądła, który na dodatek jest pozbawiony wszelkich zbędnych elementów, co znajduje odzwierciedlenie w niskiej masie.
Silnik nowego Horneta poznaliśmy już we wrześniu. Jest to dwucylindrowy, rzędowy motor Unicam o pojemności 755 cm3. Maksymalna moc wynosi 92 KM przy 9500 obr./min, a maksymalny moment obrotowy to 75 Nm. Taka specyfikacja stanowi doskonałą wiadomość dla tych, którzy martwili się, że Hornet będzie szerszeniem bez żądła. Wrażenie robi również niska masa. Hornet w stanie gotowym do jazdy ma ważyć 190 kg, co daje najlepszy stosunek mocy do masy w klasie. Maszyna ma być dostępna również w wersji dla osób z prawem jazdy kat. A2. Producent deklaruje, że z nowym silnikiem zasięg motocykla ma wynosić ponad 340 kilometrów. Pojemność zbiornika paliwa to 15,2 l. Rama to konstrukcja stalowa, diamentowa o wadze 16,6 kg. Dla porównania ta z CB650R waży 18,5 kg. Odległość pomiędzy osiami wynosi 1420 mm. Całość została zaprojektowana tak, by zapewnić możliwie najbardziej neutralną pozycję. Siedzisko znajduje się na wysokości 795 mm, a szerokość motocykla to zaledwie 780 mm, co ułatwi jazdę w mieście.
Co jeszcze znajdziemy na pokładzie? Dzięki elektronicznej przepustnicy do dyspozycji będą 3 tryby pracy silnika, układu wspomagania hamowania silnikiem, kontroli trakcji oraz Wheelie Control. Nazwano je Rain, Standard i Sport. Jest też tryb User, gdzie można ustawić elektronikę według własnych preferencji. Zawieszenie to widelec upside-down Showa Separate Fork Function Big Piston o średnicy 41 mm oraz tylny amortyzator Pro-Link. Centrum dowodzenia stanowi kolorowy wyświetlacz o przekątnej 5 cali z funkcją sterowania głosem. Producent obiecuje, że tym razem będzie on współpracować nie tylko z systemem Android, ale także iOS. Do tego mamy pełne oświetlenie LED, automatyczne kasowanie kierunkowskazów i awaryjne światło hamowania informujące innych użytkowników drogi o zagrożeniu po mocnym wciśnięciu klamki.
Producent przewidział także trzy zestawy akcesoriów - Sport, Style i Touring. W pakiecie Sport znajdują się takie dodatki jak quickshifter, owiewka i nakładka na siedzenie pasażera. W pakiecie Touring zawarto komplet akcesoriów bagażowych, a pakiet Style to oczywiście akcesoria stylistyczne. Honda Hornet zapowiada się jako ciekawy i uniwersalny sprzęt. Cena wersji bazowej to 35 900 zł brutto, więc nowy Hornet jawi się też przyjaźnie dla portfela.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzePytanie co dalej z CB650R , bo Honda ma teraz w ofercie 2 sprzêty bardzo podobne parametrami i cen±, ale o zupe³nie innym wygl±dzie i charakterystyce silnika. Chêtnie zobaczy³ bym ich porównanie.
OdpowiedzPrzecie¿ to jest CB500F tylko ¿e 750 - ta stylistyka ma ju¿ ³adnych parê lat. ¯e jestem zawiedziony silnikiem to jedno (raczej oczywiste) , ale patrz±c na stylistykê z CB500 w porównaniu do tego ...
OdpowiedzEmocje, jakbym patrzy³ na CBF600... Dizajnerzy Hondy, pobudka! Rok 2015 ju¿ min±³!
Odpowiedz