Motocykle Harley-Davidson w wersji off-road na pustyni? Tego jeszcze nie by³o
Trzy motocykle marki Harley-Davidson, trzech przyjaciół i jedna idea: spędzić dziesięć dni na Saharze oraz uwiecznić wszystko na filmie.
Motocykle zostały zaprezentowane podczas imprezy Wheels and Waves w dniach 14-18 czerwca w Biarritz na południowym zachodzie Francji. Maszyny powstały z myślą o udziale w dziesięciodniowej wyprawie przez Saharę. W projekcie udział wzięły firmy Öhlins, Bark Busters, SC Projects, Kineo, ISR, Kriega i Dunlop.
Baza - Harley-Davidson 1200 Roadster
Modelem bazowym był Harley-Davidson 1200 Roadster, a za customizację odpowiada David Borras, siła napędowa El Solitario (pol. samotny wilk), grupy konstruującej motocykle z siedzibą w Galicji, na północnym zachodzie Hiszpanii.
Przekształcenie motocykla przeznaczonego głównie do jazdy po ulicach miasta w maszynę będącą w stanie sprostać warunkom panującym na Saharze nie było prostym zadaniem. Specjalistom z El Solitario udało się to. Harley-Davidson Roadster w swojej podstawowej formie jest wyjątkowo wszechstronnym i uniwersalnym motocyklem o sportowym wyglądzie oraz uśpionym potencjale, który w pełni wykorzystali hiszpańscy konstruktorzy - właśnie dlatego model ten został wybrany do projektu Pustynne Wilki.
Długa lista zmian
Niektóre zmiany były łatwe do wprowadzenia, niektóre zaś wymagały znacznie więcej wysiłku. Najtrudniejsza była przebudowa zawieszenia. W tej sprawie David zwrócił się bezpośrednio do Öhlins, legendarnego szwedzkiego producenta. Przekształcenie elementów przedniego widelca Roadstera było względnie łatwe, w przeciwieństwie do konieczności wymiany tylnych amortyzatorów; specjaliści z Öhlins po raz pierwszy musieli zmierzyć się z wyzwaniem, którym było pogodzenie długości suwu z masą motocykla (w środowisku terenowym). W końcu aby osiągnąć pożądany efekt zdecydowali się użyć specyfikacji dla amortyzatorów stosowanych w quadach.
Praca nad detalami motocykli jest wynikiem współpracy Bark Busters, którzy zaprojektowali osłony na ręce, i Kineo, odpowiedzialnej za produkcję 19-calowych przednich i tylnych kół ze szprychami. Koła celowo wyposażone są w bezdętkowe opony szosowe Dunlop, co zapewnia utrzymanie właściwej prędkości w głębokim piasku! SC Projects zaprojektowała i wyprodukowała matowo-czarny układ wydechowy 2-1, ISR zapewniła spersonalizowane zaciski i tarcze hamulcowe, a Kriega dostarczyła miękkie torby na motocykl.
"Jeśli wygląda dobrze, jest dobrze zrobione"
Konstruktorzy motocykli mawiają, że "Jeśli wygląda dobrze, jest dobrze zrobione." I tak dokładnie jest w przypadku wykonanych specjalnie dla Pustynnych Wilków modeli Harley-Davidson 1200 Roadster. Więcej informacji o El Solitario można znaleźć na www.elsolitariomc.com a informacje o modelu Harley-Davidson 1200 Roadster na www.harley-davidson.com
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze