Motocykle Aprilia RS660 i Tuono 660 mog± byæ jeszcze bardziej zaawansowane technicznie
Aprilia mocno postawiła na swoją nową platformę o pojemności 660 cm3. Dwucylindrowy, rzędowy silnik znalazł się już w trzech modelach, a teraz główny inżynier marki opowiada o ich potencjalnej przyszłości.
Piero Soatti opowiedział na łamach włoskiego portalu Motociclismo o tym, jakie losy mogą czekać motocykle powstałe w oparciu o dwucylindrowy silnik o pojemności 660 cm3. Modele RS660 i Tuono 660 już są dostępne na rynku i są to świetne maszyny zarówno do przemierzania miejskiej dżungli jak i do sportowej jazdy. Soatti nie wyklucza dalszego rozwoju tych modeli, a w szczególności przeszczepienia do nich półaktywnego zawieszenia, co mogłoby zatrząść konkurencją.
Jednocześnie, ze słów Soattiego wynika, że raczej nie mamy co liczyć na powrót dwucylindrowego silnika w układzie V o mniejszej pojemności. Inżynier argumentuje to tym, że platforma 660 jest o wiele bardziej zaawansowana technicznie niż Shiver 900 czy Dorsoduro, a Tuono 660 jest lżejsze o 40 kilogramów od ostatniej generacji Shivera. Bardziej przyziemną kwestią jest fakt, że v-twin o pojemności 900 cm3 generował maksymalną moc około 90 koni mechanicznych, więc w kontekście pojawienia się nowej platformy poprzednia nie ma już racji bytu.
Soatti został również zapytany o prace nad modelem Tuareg 660. Okazuje się, że wszystkie trzy motocykle oparte na platformie o pojemności 660 cm3 były tworzone i testowane w tym samym czasie, co pozwoliło nadać im unikalny charakter, ale jednocześnie sprawić, że będą dawały dużo radości z jazdy.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze