Aprilia Tuareg 660 - tak wygl±da. Pierwszy film i zdjêcia
Aprilia wie, jak wyrwać motocyklistów z letniego letargu. Właśnie dzisiaj, w środku wakacji, pokazała najnowszą Aprilię Tuareg 660. Oto jak wygląda najnowszy konkurent Yamahy Tenere 700.
Zbiegiem okoliczności właśnie niedawno zakończyliśmy testy Yamahy Tenere 700. Tutaj możecie zobaczyć film z tego testu:
https://www.youtube.com/watch?v=WmohZ3faKiI
Tymczasem właśnie dzisiaj Aprilia opublikowała na swoim profilu Instagram film, prezedstawiający ich najnowszy model, czyli Aprilia Tuareg 660:
Ostateczny wygląd Aprili Tuareg 660 trochę zaskoczył tych, którzy widzieli wcześniejsze zdjęcia szpiegowskie, zrobione podczas testów drogowych tego motocykla. Zaskoczył na plus, bo w finalnej wersji wygląd Tuarega 660 został dopracowany i robi bardzo dobre wrażenie. Wyprawowa Aprilia wygląda nowocześnie i dynamicznie, żeby nie powiedzieć sportowo. Ostre ledy w reflektorach przednich w połączeniu ze zgrabną, zwartą sylwetką, przywołują trochę skojarzenia kociaka, szykującego się do skoku na swoją ofiarę. Czy tą ofiarą będzie Yamaha Tenere 700, której najnowsza Aprilia Tuareg wydaje się być najbliższym konkurentem, o tym przekonamy się po kilku miesiącach sprzedaży wyprawowego enduro z Noale. Touareg 660 ma 80 KM mocy i 70 Nm momentu obrotowego. Jest to wiec trochę mniej, a dokładnie 15 KM mniej niż w pokrewnym modelu Tuono 660. Zabieg ten był jednak konieczny, by zapewnić płaski przebieg momentu obrotowego w enduro Aprili. Masa własna motocykla to 187 kg, jednak rośnie ona po zatankowaniu do pełna 18-litrowego zbiornika paliwa.
Aprilia Tuareg 660 ma stalową wielorurową ramę z aluminiowym wahaczem z tyłu. Skok zawieszenia wynosi 240 mm. Zawieszenie jest oczywiście regulowane w zakresie napięcia wstępnego i odbicia. Z przodu mamy odwrócony widelec. Obręcze kół to 21'' z przodu i 18'' z tyłu. Motocykl może być wyposażony w opony bezdętkowe. Hamulce mają odłączany ABS. Całością steruje się z dużego, kolorowego wyświetlacza TFT, na którym można wybrać jeden z 4 trybów jazdy. Motocykl wyposażony jest w kontrolę trakcji APRC.
Aprilia dała więc swojemu Tuaregowi 660 o 10 KM więcej niż w Tenere 700 oraz wyposażyła go w bardziej rozbudowaną elektronikę. Wygląd Włoszki jest przy tym bardzo ciekawy. Nie wiemy, czy nie odbije się to na cenie wyprowowego enduro z Noale. Tenere 700 kosztuje niecałe 46 000 zł.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze