Motocykl Yamaha WR250F w wersji wojskowej. Etendard Foudre zaprezentowany podczas targów militarnych Eurosatory 2024
Podczas targów Eurosatory 2024, które są jedną z najważniejszych wystaw uzbrojenia, francuska firma Etendard pokazała motocykl Foudre. To przerobiona na potrzeby wojska Yamaha WR250F. Maszyna jest zmodyfikowana tak, żeby jeszcze lepiej radzić sobie w ekstremalnych sytuacjach.
Yamaha WR250F to motocykl enduro zbudowany na bazie maszyny crossowej. To oznacza, że już w seryjnej wersji jest mocna, zwinna i bardzo lekka. Między innymi dlatego firma Etendard zdecydowała się użyć tego motocykla jako bazy dla maszyny, która sprawdzi się w wojsku. Jakie zmiany zaszły w WR250F?
W specyfikacji na pierwszym miejscu wymieniany jest zbiornik paliwa. W serii ma on pojemność 7,9 l, a tutaj został zwiększony do 10,6 l, ale można jeszcze dokupić dodatkowe kanistry o łącznej pojemności 9,2 l. Silnik został wzmocniony i udoskonalony tak, by układ dolotowy zbierał mniej kurzu, a interwały serwisowe są 2,5 razy dłuższe.
Zmiany objęły też sprzęgło, które producent określa jako taktyczne. Sprzęgło jest automatyczne i ma wzmocnione części mechaniczne. Ma również system zapobiegający zacięciu. Pojawił się także szereg osłon, a wśród nich handbary, osłony wahacza i ramy, osłony elementów układu hamulcowego, zabezpieczenie widelca, chłodnic oraz pompy wody.
Układ wydechowy został zmodyfikowany tak, by być cichszym i odznaczać się niższą temperaturą. Dzięki temu motocykl ma być trudniej zauważalny przez sprzęt termowizyjny. Wzmocniono też stelaż pomocniczy oraz koła, które teraz mają system anti flat.
Oświetlenie wykonano w pełni w technologii LED, a komputer sterujący silnikiem oferuje dwa tryby jazdy - performance lub economic i można je dowolnie modyfikować. Wszystkie przełączniki są wodoszczelne. Z płynami i paliwem motocykl waży 120 kg. Opcjonalnie można zamówić zestaw do uzyskania homologacji drogowej, co pozwala na rejestrację maszyny i użytkowanie na drogach publicznych.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze