Motocykl Piaggio MP3 z rewolucją w aerodynamice. Producent opatentował nietypową owiewkę
Włosi lubią i nie boją się eksperymentować, czego dowodem mogą być najnowsze szkice patentowe dotyczące Piaggio MP3. Producent wpadł na pomysł poprawy aerodynamiki w swoim trzykołowcu. Jeżeli patent przerodzi się w rzeczywistość, to model MP3 wzbogaci się o pionierskie rozwiązanie.
Wygląd Piaggio MP3 wraz z kolejnymi generacjami zmienia się jedynie w niewielkim stopniu, jeśli w ogóle jest poprawiane coś poza kolorystyką i obiciem kanapy. Nowe rozwiązanie wymusiłoby zmiany stylistyczne i konstrukcyjne. Przyzwyczailiśmy się do tego, że podczas wchodzenia w zakręt motocykl pochyla się w całości w kierunku jazdy, a patent Piaggio zakłada, że pochylałoby się wszystko z wyjątkiem czaszy. To oznacza, że czasza i szyba stanowiłyby oddzielne elementy.
Szkice patentowe opublikowane przez brytyjski portal Bike Social pokazują, że choć nowy pomysł na owiewki wygląda na skomplikowany, to z konstrukcyjnego punktu widzenia nie wymaga dużej gimnastyki. Rozwiązanie miałoby poprawić nie tylko aerodynamikę, ale także pracę oświetlenia. Dzięki temu zakręt byłby oświetlony bez konieczności stosowania np. reflektorów adaptacyjnych, co podniosłoby koszty produkcji i oczywiście cenę dla klientów. Szkice pokazują też, że szyba byłaby zamocowana do kierownicy, a owiewka - do ramy.
Czasza miałaby być na tyle duża, że dałoby się do niej zmieścić otwarty kask lub niewielki bagaż. Piaggio MP3 zyskałoby więc dodatkowy schowek pomimo swoich i tak już imponujących możliwości bagażowych. Jeżeli szkice patentowe staną się ciałem, to Piaggio za jedną niewielką zmianą zrobi sporą rewolucję w modelu MP3.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze