tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP: sensacyjny zwycięzca GP Styrii! Miguel Oliveira pisze historię! [RELACJA]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP: sensacyjny zwycięzca GP Styrii! Miguel Oliveira pisze historię! [RELACJA]

Autor: Konrad Bartnik 2020.08.23, 16:05 Drukuj

W 900 wyścigu klasy królewskiej w historii Mistrzostw Świata pierwsze zwycięstwo dla siebie i dla całej Portugalii wywalczył Miguel Oliveira z prywatnej ekipy Tech3 KTM, który bezbłędnie wykorzystał walkę na ostatnim zakręcie pomiędzy Jackiem Millerem i Polem Espargaro. Wcześniej również nie brakowało dramatycznych momentów - wyścig był przerwany w połowie po wypadku Vinalesa. 

Za nami fantastyczny, niezwykle emocjonujące drugie z rzędu zawody na austriackim torze Red Bull Ring, tym razem rozgrywanych pod nazwą GP Styrii. Już wczorajsze kwalifikacje klasy królewskiej i skład pierwszego rzędu zapowiadały wyścigowy dzień pełen niespodzianek. Pol Espargaro, Takaaki Nakagami, Joan Mir - to przecież zawodnicy, którzy zazwyczaj na starcie musieli oglądać plecy innych. Tym razem mogli ruszyć do wyścigu na pustą nitkę toru. 

NAS Analytics TAG

Niezwykle zdeterminowany Pol Espargaro nie wystartował jednak najlepiej, a już na pierwszym okrążeniu wykrystalizowała się i oderwała od reszty silna trójka prowadząca, w której znaleźli się Jack Miller, Joan Mir i Takaaki Nakagami, który bardzo chciał znaleźć się dziś na swoim pierwszym podium. Na 17 okrążeniu Mir miał już bezpieczną, 1,5 sekundową przewagę nad Nakagamim, która z wielkim prawdopodobieństwem mogła mu zapewnić pierwsze zwycięstwo w MotoGP. Niestety właśnie wtedy na torze pojawiła się czerwona flaga i wyścig przerwano. 

Bezpośrednią przyczyną był wypadek Mavericka Vinalesa, który stracił hamulce w swoim motocyklu i przy prędkości 230 km/h musiał zeskoczyć z maszyny. Rozpędzona Yamaha uderzyła w dmuchaną bandę, rozrywając ją, po czym zapaliła się. Wyścig nie mógł być wznowiony, dopóki obsługa toru nie wymieniła jej na nową. Vinales nie był zresztą jedynym zawodnikiem Yamahy, który miał dziś ogromne problemy z hamulcami. Regularnie z zakrętów wypadali też Rossi i Quartararo. Przedstawicieli japońskiego producenta z pewnością czekają ciężkie rozmowy z dostarczającą układy hamulcowe firmą Brembo.  

 

Wyścig został wznowiony na pełne brakujące 12 okrążeń, w kolejności z ostatniego okrążenia przed jego przerwaniem. Sprinterska formuła okazała się bardzo nieszczęśliwa dla Mira i Nakagamiego, którzy z pierwszych dwóch szybko spadli na dalsze pozycje i przestali liczyć się w walce o podium. 

Niesamowicie wyrwały do przodu KTM-y, które gdyby nie obecność Jacka Millera miałyby nawet szansę na pierwsze trzy miejsca! Niestety Brad Binder mocno przestrzelił jeden z zakrętów i na placu boju z jedynym Ducati pozostali Espargaro i Oliveira, który sukcesywnie piął się w górę w ramach pierwszej dziesiątki. Hiszpan bardzo chciał dziś wygrać, a Miller bardzo chciał mu to odebrać - tak bardzo, że obaj zawodnicy przestrzelili ostatni zakręt. Sytuację wykorzystał będący w dobrym miejscu i czasie Oliveira, który wyskoczył zza ich pleców i w euforii wpadł na metę.

Dla 25-letniego Miguela Oliveiry był to 150 start w Mistrzostwach Świata i pierwsze zwycięstwo w klasie królewskiej. Wcześniej nie dokonał tego żaden zawodnik z Portugalii. GP Styrii będzie kolejnym przełomowym momentem w historii motosportu, ponieważ KTM ugruntował dziś swoją pozycję w czołówce producentów motocykli. Austriacy zebrali już 7 punktów w specjalnej klasyfikacji, która w przyszłym roku zabierze im przywileje dla młodych ekip, takie jak większa liczba silników czy prywatne testy. KTM jest w pierwszej lidze, dziś w Top10 wyścigu znalazły się wszystkie 4 motocykle RC16! To również niezwykle ważne wydarzenie dla Herve Poncharala i jego ekipy Tech3, którzy niedawno przeszli z Yamahy na motocykle z Mattighofen. 

Kto był największym przegranym dzisiejszego wyścigu? Na pewno Joan Mir, którego pierwsze zwycięstwo ominęło o włos i w sumie bez jego winy. Tak samo Nakagami - miał stać na podium, zakończył na 7 miejscu. Pol Espargaro znów musi być wściekły - po raz kolejny nie wygrał wyścigu dla KTM, a co gorsza zrobili to już dwaj jego koledzy z mniejszym stażem. Specjalne "wyróżnienie" również dla zawodników Yamahy, których honor uratował mistrz Rossi, 9 na mecie. 

 Oprócz Miguela Oliveiry był dziś jeszcze jeden cichy zwycięzca. Johann Zarco, ukarany za spowodowanie wypadku w zeszłym tygodniu, startował z pit lane. Przerwanie i wznowienie wyścigu pozwoliło mu na powrót do stawki i ostatecznie wywalczył 14 miejsce, przywożąc z Austrii punkty. Co więcej, ogłoszono dziś również, że Ducati przedłużyło kontrakt z Francuzem o rok, a z pauzującym po kontuzji Pecco Bagnaią o dwa lata. Bardzo prawdopodobne więc, że w przyszłym sezonie Pecco trafi do ekipy fabrycznej, a Zarco do Pramaca. 

W klasyfikacji generalnej minimalną przewagę nad Dovizioso utrzymał Fabio Quartararo.

 GP Styrii, Top10 klasy MotoGP:

1. Miguel Oliveira - Portugalia - KTM Tech 3

2. Jack Miller - Australia - Pramac Racing 

3. Pol Espargaro - Hiszpania - Red Bull KTM

4. Joan Mir - Hiszpania - Suzuki Ecstar

5. Andrea Dovizioso - Włochy - Ducati Team

6. Alex Rins - Hiszpania - Suzuki Ecstar

7. Takaaki Nakagami - Japonia - LCR Honda 

8. Brad Binder - RPA - Red Bull KTM 

9. Valentino Rossi - Włochy - Monster Yamaha

10. Iker Lecuona - Hiszpania - KTM Tech3

Moto2 

W rywalizacji klasy pośredniej na Red Bull Ringu znów mieliśmy do czynienia z nieprzyjemną sytuacją, choć nie tak groźną jak zeszłotygodniowa kolizja Hafizha Syahrina z przewróconym motocyklem Enei Bastianiniego. Na trzecim okrążeniu Sam Lowes zbyt późno zaczął hamować do zakrętu nr 3 i z impetem wjechał w grupę zawodników, uderzając w nogę Somkiata Chantry. Brytyjczyk przewrócił się i zabrał z toru jeszcze Jorge Navarro. Chantra trafił do centrum medycznego, gdzie zameldował się również Aron Canet. Zdobywca pole position znakomicie wystartował, utrzymując się przez dwa okrążenia tuż za prowadzącym Jorge Martinem. Niestety w zakręcie nr 4 zbyt blisko podjechał do rywala, spanikował i położył motocykl. Jego kolano znalazło się pod sunącą po asfalcie i żwirze maszyną.

Drugi z rzędu wyścig na Red Bull Ring i drugi w klasie Moto2 wygrał Jorge Martin, który w końcówce obronił się przed atakami Bezecchiego. Tak przynajmniej wydawało się tuż po zakończeniu wyścigu. Okazało się jednak, że w 8 zakręcie ostatniego okrążenia Martin wyjechał poza tor, przez co został ukarany spadkiem o jedną pozycję. Tym samym po raz pierwszy w karierze w klasie Moto2 Marco Bezecchi stanął na najwyższym stopniu podium. 

Trzecie miejsce przypadło Australijczykowi Remy’emu Gardnerowi. W klasyfikacji generalnej wciąż prowadzi Luca Marini, który utrzymał 8-punktową przewagę nad Bastianinim i Martinem, którzy w generalce mają po 79 punktów. 

Moto3

W wyścigu klasy Moto3 swoje pierwsze zwycięstwo odniósł Celestino Vietti, który na ostatnim okrążeniu wykorzystał przestrzelenie zakrętu przez Ai Ogurę i nie oddał prowadzenia aż do końca. Drugi na mecie znalazł się Tony Arbolino, a trzeci Ogura. Lider klasyfikacji generalnej Albert Arenas zajął piąte miejsce, co pozwoliło mu na zachowanie pozycji w tabeli. Na na drugie miejsce wskoczył Ogura, wypychając Johna McPhee, który dziś przewrócił się i nie ukończył wyścigu. Jego zapas punktowy pozwolił jednak na utrzymanie trzeciej pozycji z minimalną przewagą jednego punktu nad Viettim. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę