Moto3 w Australii - Deszcz, czerwona flaga i mamy Mistrza ¦wiata
Kolejny hiszpański talent bije rekordy i na dwa wyścigi przed końcem sezonu zostaje Mistrzem Świata. To jednak nie było tak oczywiste w momencie zakończenia wyścigu…dlaczego?
Młodzi zawodnicy walczyli jak zwykle na maksa od pierwszego okrążenia. Czasem trochę kontrowersyjnie, lecz tego można się spodziewać po nastolatkach, w których żyłach płynie wysokooktanowa benzyna. Joan Mir nie zdołał przypieczętować tytułu w Japonii, lecz dobrym wynikiem w Australii mógł zakończyć batalię o miano Mistrza w sezonie 2017.
Go, go, go! #Moto3 charge down to turn one! 🚦#AustralianGP pic.twitter.com/mSNZa5d4fI
— MotoGP™🇦🇺🏁 (@MotoGP) 22 października 2017
W połowie wyścigu zaczęły pojawiać się krople deszczu, które narosły do stopnia umożliwiającego kontynuowanie jazdy w bezpiecznych warunkach.
Monday. pic.twitter.com/7OAvvV1iuS
— MotoGP™🇦🇺🏁 (@MotoGP) 23 października 2017
Kiedy kończyli szesnaste okrążenie, wszyscy zaczęli sygnalizować deszcz i momentalnie odpuścili jazdę, po czym sędziowie mogli podjąć jedyną słuszną decyzję, mianowicie wywieszenie czerwonej flagi i przerwanie wyścigu.
🚩 RED FLAG!
— MotoGP™🇦🇺🏁 (@MotoGP) 22 października 2017
Due to weather conditions! #AustralianGP pic.twitter.com/aPFru4K0Ww
Lecz zawodnicy przejechali 16 pełnych okrążeń, a przerwanie wyścigu wyznacza pozycje po poprzednim kółku. Czy 15 okrążeń to jest 2/3 dystansu?
Regulamin mówi, że tak. Lecz w trakcie okrążenia zjazdowego, Mir nie miał jeszcze pewności, a serce pewnie waliło z prędkością cylindra w silniku jego Hondy. Gdy jednak członkowie ekipy podbiegli do niego na torze, wszystko już było jasne. Zmiana kasku, koszulka na kombinezon, naklejka z numerem "1" na czachę motocykla Hondy z numerem 36 zespołu Leopard Racing i jedziemy w stronę podium.
Rolling into parc ferme as the 2️⃣0️⃣1️⃣7️⃣ #Moto3 World Champion like...🏆#AustralianGP pic.twitter.com/KCNhXUKaJP
— MotoGP™🇦🇺🏁 (@MotoGP) 22 października 2017
Szampan będzie dziś smakował zupełnie inaczej niż w trakcie 10 pozostałych wizyt na podium w tym roku.
Drugi dojechał Livio Loi, kolega z zespołu, który ewidentnie pomagał Mirowi podczas tego wyścigu. Starał się w "elegancki" sposób kontrolować pozycję Romano Fenatiego, będącego jedyną możliwą przeszkodą na drodze po tytuł. Najniższy stopień podium dla Jorge Martina. Fenati ukończył na szóstej pozycji i mając 42 punkty przewagi nad Aronem Canetem, jest coraz bliżej tytułu V-ce Mistrza w bieżącym sezonie.
Congratulations to Joan, he was great. today it was one of that day where everything could happen #australianGP pic.twitter.com/VxAJXMxOss
— Fenny5 (@RomanoFenati) 22 października 2017
Pełne wyniki wyścigu Moto3 o GP Australii na torze Phillip Island
Poniżej krótka wyścigowa biografia Joana Mira. Ten dwudziestolatek jeszcze wiele nam pokaże w przyszłości. Już pobił rekord wygranych w sezonie, który się jeszcze nie skończył, więc może go poprawić o kolejne dwa oczka. Na tą chwilę ma dziewięć wygranych, więc może ustanowić rekord aż jedenastu na osiemnaście możliwych.
Joan Mir
Data urodzenia: 1 września 1997
Miejsce urodzenia: Palma de Majorca, Hiszpania
Pierwsze GP: Phillip Island 2015, Moto3™
Pierwsze Pole Position: Red Bull Ring 2016, Moto3™
Pierwsze podium: Red Bull Ring 2016, Moto3™
Pierwsza wygrana: Red Bull Ring 2016, Moto3™
Ilość startów: 35
Liczba wygranych: 10
Liczba podiów: 14
Liczba Pole Positions: 1
Ilość najszybszych okrążeń: 5
Ilość tytułów mistrzowskich: Moto3™ (2017)
Kariera w Mistrzowstwach Świata
2015: FIM CEV Repsol Moto3™ Junior World Championship — KTM - czwarte miejsce
2015: Moto3™ World Championship — Honda, 1 wyścig
2016: Moto3™ World Championship — KTM, 5 miejsce, 18 startów, 144 punkty
2017: Moto3™ World Championship — Mistrz Świata — Honda, 16 wyścigów, 296 punktów (na dwa wyścigi przed końcem sezonu).
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze