Moto Guzzi V85 TT to tylko pocz±tek wed³ug Oberdana Bezzi
Najnowszy motocykl z Casa di Mandello del Lario pojawi się już niedługo u wszystkich dealerów Moto Guzzi. V85 może okazać się tylko pierwszym modelem całej nowej rodziny motocykli, a Oberdan Bezzi popuścił wodze fantazji jak ta rodzina mogłaby wyglądać…
Na chwilę przed pojawieniem się u dealerów rewolucyjnego, nostalgicznego modelu Moto Guzzi V85 TT, poprzedzonego boomem na internetowe zapisy na jazdy testowe, specjaliści zastanawiają się czy model ten to tylko początek czegoś zupełnie nowego… Platforma, na której zbudowany jest to turystyczne enduro, jest bardzo obiecującym materiałem do wykorzystania jako baza dla nowoczesnych motocykli o zupełnie odmiennym charakterze od V85 TT. Znany i ceniony włoski designer motocyklowy - Oberdan Bezzi - postanowił narysować kilka motocykli, które pozwoliłyby producentowi z Casa di Mandello wykroić dla siebie większy kawałek rynkowego tortu.
Nowoczesne turystyczne enduro
Jednym z modeli wymyślonych przez Bezziego jest V85 TT NTX, czyli przekształcenie nostalgicznego enduro w nowoczesny motocykl dla współczesnego globtrotera. Podwyższone zawieszenie, wysoko poprowadzona końcówka układu wydechowego, osłona pod silnik, przednie koło 19 cali, tylne 17 - to wraz z silnikiem, napędem i ramą - punkty wspólne obu konstrukcji. Jednak NTX różniłby się nowoczesnym designem, reflektorem umieszczonym w owiewce czołowej z wysoką szybą, rozbudowanymi plastikami bocznymi, ergonomicznym, narysowanym ostrą kreską kształtem baku, nisko poprowadzonym przednim błotnikiem i sportowo wyglądającym wykończeniem ramy pomocniczej. Mógłby być to motocykl segmentu BMW F850 GS, czy Triumpha Tigera 800.
Retro sportowy V 85 Le Mans
Drugą propozycją włoskiego wizjonera jest model V 85 Le Mans, czyli nostalgiczna wyścigówka w stylu cafe racer. Okrągły reflektor, miniowiewka, sportowa kierownica obniżająca pozycję kierowcy, aluminiowe, odlewane koła - oczywiście 17 cali, sportowe zawieszenie i mocarne, mocowane radialnie, czterotłoczkowe przednie zaciski hamulcowe. Do tego prosta linia baku i siedzenia trochę przypominająca modny ostatnio styl w budowie motocykli - brat. Oczywiście silnik musiałby zostać poddany tuningowi aby osiągi nowego pojazdu sprostały oczekiwaniom klientó, ale wierzymy, że fabryka nie wysiliła swojej jednostki o pojemności 853 ccm do maksimum, dając jej 80 KM i 80 Nm w V85 TT.
Rozbierz stare, będzie nowe - V8 Sport
Kolejnym modelem "wymyślonym" przez Bezziego jest roadster/naked - czyli samonasuwający się pomysł na wykorzystanie dostępnej platformy - V8 Sport. Wysoka kierownica, okrągły reflektor pozbawiony owiewki czy szyby, silnik i rama wyeksponowane do granic możliwości. Do tego semi-sportowe zawieszenie o krótkim skoku, mocne hamulce i wygodna kanapa - oto recepta na kolejny motocykl.
Projekty Oberdana Bezziego pokazują, rzecz wiadomą każdemu, kto choć trochę interesuje się motocyklami - wystarczy, że inżynierowie stworzą jeden dobry silnik - a wokół niego z dużą łatwością można zbudować model o dowolnym charakterze - często sięgając również do gotowych, istniejących już na rynku rozwiązań.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeza ma³y silnik. Je¶li maj± wróciæ do ¶wietno¶ci z modelami jak nowy griso czy nowy V11 to silnik musi mieæ minimum 1200 i 100-120KM. Wtedy bêdzie mia³o to sens. Nie jaki¶ potwór 200KM ale stylowy,...
OdpowiedzDok³adnie, MG brakuje du¿ego enduro po Stelvio, ten NTX wygl±da jak chiñski motorower, a nakedów maj± w ofercie sporo.
OdpowiedzBONNE ma racjê. Nic dodaæ, nic uj±æ.
Odpowiedz