Mistrzostwa Świata Hard Enduro już w najbliższy weekend. Niezbędnik uczestnika, harmonogram
Już w ten weekend 350 zawodników z kilkudziesięciu krajów stanie na starcie dwudniowych Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Dąbrowie Górniczej. Uczestnicy wyścigu zmierzą się z wyjątkowym torem stanowiącym połączenie najcięższych elementów z najbardziej wymagających dyscyplin.
HERO Challenge to wyzwanie zarówno dla zawodników uprawiających Hard Enduro, pasjonatów Cross Country jak i miłośników klasycznego Enduro. Zróżnicowana i wymagająca trasa wystawi na próbę nie tylko wszechstronne umiejętności, czy kondycję zawodników, ale również to jak przygotowali się oni do wyścigu.
O co więc należy zadbać przed dwudniową rywalizacją z najlepszymi zawodnikami świata, aby podczas wyścigu na tak zróżnicowanym terenie móc dać z siebie wszystko?
Jak przygotować motocykl?
Głównym elementem HARD podczas Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro - HERO Challenge będzie WYTRZYMAŁOŚĆ oraz umiejętność pokonywania technicznych sekcji kamieni i krótkich podjazdów, co w skrócie oznacza, że twoja maszyna musi był w pełni sprawna i gotowa na wszystko!
Pamiętaj o pełnym serwisie - zacznij od sprawdzenia hamulców, poprzez wymianę olejów w amortyzatorach, a na dokręcaniu śrubek kończąc.
Trasa zawodów będzie bardzo zróżnicowana, podstawą będzie więc dobranie odpowiednich opon. Aby zapewnić sobie optymalną trakcję rekomendujemy:
• tył: opcja nr. 1 - bezpieczniejsza - nie ma możliwości przebicia opony, lecz efektem jest słabsza trakcja: Mousse + opona Supersoft Metzeler lub Pirelli,
• tył: opcja nr. 2 - lepsza trakcja, lecz istnieje ryzyko przebicia opony (warto mieć zapasowe koło w tank poincie): system TUbliss + opona Soft Metzeler lub Pirelli,
• przód: polecamy oponę Michelin Enduro Medium.
Jeśli w jeździe po dużych głazach nie czujesz się jak ryba w wodzie warto zabezpieczyć dyfuzor dwusuwa dodatkową ochroną. Płyta pod silnikiem to niezbędne wyposażenie.
Paliwo - zabierz ze sobą optymalną ilość, która pozwoli ci na przejechanie pełnych dwóch dni zawodów. Pamiętaj, aby po prologu uzupełnić brakujące paliwo w baku oraz pozostawić kanister z paliwem (podpisany nazwiskiem lub numerem startowym) w punkcie tankowania, który umiejscowiony będzie blisko startu. Paliwo należy tankować na matach środowiskowych.
Pamiętaj, że na miejscu znajdować się będzie strzeżony park maszyn, w którym bez żadnych obaw możesz pozostawić na noc swój motocykl.
Co spakować na zawody?
W niedzielę czeka cię kilka godzin męczącej jazdy w ciężkim terenie, a w tym roku warunki atmosferyczne bywają wyjątkowo zmienne i zaskakują nas praktycznie każdego dnia. Podstawa to plecak lub saszetka z systemem hydratacyjnym - przed tobą co najmniej 2 godziny jazdy, dlatego należałoby mieć ze sobą minimum 2 litry wody. Dodatkowym atutem będzie płyn w postaci napoju hipotonicznego lub izotonik.
Pamiętaj także o żelach energetycznych, które pomogą ci wytrzymać dłuższy dystans i szybkie tempo jazdy. Endurosnacki od NUTREND to absolutny must have w plecaku każdego uczestnika.
W okolicy paddocku znajdować się będzie również namiot z gastronomią oraz napojami czynny od samego rana.
Warto również zabrać ze sobą:
- podstawowe narzędzia, które w razie drobnego defektu motocykla pozwolą ci szybko go naprawić oraz niezastąpione trytytki,
- zrywki na gogle, które powinieneś założyć przed jazdą - zawsze lepiej mieć czyste pole widzenia przez dłuższy czas,
- chusteczki do wytarcia gogli - bardzo ważne w przypadku brzydkiej pogody,
- zapasowe rękawiczki, czyli kolejny istotny element w sytuacji, gdy pogoda nie rozpieszcza. Trzymanie kierownicy ubłoconymi, bądź mokrymi rękawiczkami nie należy do najłatwiejszych, lepiej zatrzymać się i zmienić je na suche lub mieć zapasowe w punkcie tankowania,
- zapasowe gogle - jeśli masz możliwość, aby ktoś na trasie w razie "W" miał dla ciebie zapasowe gogle to warto o to zadbać. Mogą ci one bardzo pomóc w razie brzydkiej pogody lub bardzo ciepłego i słonecznego dnia (mokre lub parujące gogle wymieniasz na suche),
- zapasowa klamka sprzęgła i przedniego hamulca - w przypadku, gdy nie używasz tzw. "klamek niełamiących się".
Poza odpowiednim ogumieniem oraz zaopatrzeniem plecaka warto również zabrać ze sobą szczyptę dobrego humoru oraz zapas zasad fair play, o których przestrzeganiu prosimy pamiętać w trakcie całych zawodów.
Na koniec przypominamy o obowiązkowej rejestracji w biurze zawodów przy ul. Zakawie w Dąbrowie Górniczej (podczas której należy odebrać pakiety startowe), kontroli technicznej oraz pełnym harmonogramie dla uczestników.
Harmonogram zawodów
10 września - piątek
• 15:00 - 21:00 - kontrola administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów
• 15:00 - otwarcie paddocku
• 19:30 - 21:00 - kontrola techniczna motocykli
11 września - sobota
• 07:00 - 09:00 - kontrola administracyjna, odbiór pakietów startowych w Biurze Zawodów, kontrola techniczna motocykli
• 09:30 - odprawa techniczna zawodników
• 10:00-15:00 - Prolog - tor MXDG
• 09:50 - ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
• 10:00 - start wyścigu w/w klas
• 10:45 - ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
• 11:00 - start wyścigu klasy PRO
• 12:20 - ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klas: Expert, Expert Masters, Kobiety, Hobby, Hobby Masters
• 12:30 - start wyścigu w/w klas
• 13:15 - ustawienie w strefie oczekiwania zawodników klasy PRO
• 13:30 - start wyścigu klasy PRO
• 14:30 - koniec wyścigu PRO
• 15:00 - oficjalne wyniki
• 18:00 - treningi SuperEnduro oraz sesja autografów - Fabryka Pełna Życia
• 19:30 - wyścigi SuperEnduro
• 21:00 - koniec wyścigów SuperEnduro
• 21:30 - after party w paddocku - tor MXDG
12 września - niedziela
• 8:30 - zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 2 (do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 2 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania)
• 9:00 - start wyścigu grupy 2
• 11:00 - koniec wyścigu grupy 2
• 12:00 - zamknięcie strefy oczekiwania dla grupy 1 (do tego momentu wszyscy zawodnicy z grupy 1 muszą się znaleźć w strefie oczekiwania)
• 12:30 - start wyścigu grupy 1 - wyścig główny
• 15:30 - koniec wyścigu grupy 1 - wyścigu głównego
• 15:45 - dekoracja zwycięzców
Na zawody koniecznie zabierz ze sobą swoją drugą połówkę, przyjaciół lub rodzinę i wspólnie stwórzmy niesamowite wydarzenie, które na lata pozostanie w pamięci uczestników i kibiców pierwszej, historycznej rundy Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro w Polsce. Wstęp dla kibiców jest darmowy!
Więcej informacji na STRONIE i Facebooku.
Wydarzenie znajdziesz TUTAJ.
Organizator: Agencja Sport UP
Strona cyklu Mistrzostw Świata FIM Hard Enduro.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze