tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mistrzostwa Świata Enduro - GP Włoch 2010
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Mistrzostwa Świata Enduro - GP Włoch 2010

Autor: Michał Mikulski 2010.05.28, 09:43 4 Drukuj

Trzecia runda Mistrzostw Świata odbyła się we włoskiej miejscowości Lovere zaledwie kilka dni temu. Pisaliśmy już o udanym powrocie po kontuzji Tadka Błażusiaka. Niestety, problemy w rajdzie dopadły Bartka Obłuckiego. Pierwszego dnia po dobrym starcie nie ukończył, drugi dzień ostatecznie zakończył na 16 pozycji. Na chwilę obecną nie ma oficjalnych i nieoficjalnych informacji dotyczących powodów takiego stanu rzeczy. Możemy mieć tylko nadzieję, że Bartek jest cały i zdrowy.

W tym momencie powinienem wspomnieć o pogodzie panującej na rundach, próbach czasowych i zerknąć dokładnie na wyniki z poszczególnych dni. Tym razem będzie jednak inaczej. Kto lepiej może opowiedzieć o zawodach, jak nie sami startujący?

Meo-bama dominuje

Antoine Meo ma spore szanse na zdobycie wymarzonego tytułu mistrzowskiego, po tym jak z rywalizacji wycofał się Johnny Aubert. Meo wygrał obydwa dni i wypracował sobie sporą przewagę w klasyfikacji punktowej E1.

Johnny Aubert: „Pierwszego dnia miałem mocne zawroty głowy i problemy z widzeniem. To samo przytrafiło mi się trzy tygodnie podczas Mistrzostw Francji. Do tego doszły jeszcze problemy z utrzymaniem równowagi. W przyszłym tygodniu będę wiedział więcej, co spowodowało mój stan. Musimy przeprowadzić kilka testów. Oczywiście, strata punktów w Grand Prix Włoch nie pozwoli mi na powalczenie o tytuł w tym roku."

Antoine Meo: „To był idealny weekend dla mnie. Przed przyjazdem do Włoch wiedziałem, że będzie to ważny wyścig tego sezonu - nie wiedziałem, że aż tak bardzo. Kiedy Johnny nie ukończył pierwszego dnia i nie wystartował drugiego, klasyfikacja punktowa przewróciła się do góry nogami. Szczerze mówiąc, przykro mi, że straciłem największego rywala w klasie, ale dobrze wiedzieć, że mam bezpieczną sytuację w generalce. Będę naciskał, żeby wygrywać każdy wyścig i mam nadzieję, że wszystko ułoży się po mojej myśli."

Klasa E1 - dzień 1:

1. Antoine Meo (CH Racing Husqvarna) 1.05:50.41
2. Eero Remes (KTM) 1.07:33.80
3. Cristobal Guerrero (Yamaha) 1.08:07.92
4. Matti Seistola (CH Racing Husqvarna) 1.08:24.74
5. Maurizio Micheluz (TM) 1.08:42.19
6. Nicolas Deparrois (Kawasaki) 1.08:56.72
7. Taddy Blazusiak (KTM) 1.09:13.50
8. Julien Gauthier 1.09:40.89
9. Jordan Curvalle (Sherco) 1.09:54.32
10. Sebastien Bozzo (Husqvarna) 1.09:59.94

Klasa E2 - dzień 2:

1. Antoine Meo (CH Racing Husqvarna) 1.05:13.28
2. Eero Remes (KTM) 1.05:37.03
3. Cristobal Guerrero (Yamaha) 1.06:25.73
4. Matti Seistola (CH Racing Husqvarna) 1.07:13.36
5. Nicolas Deparrois (Kawasaki) 1.07:46.64
6. Taddy Blazusiak (KTM) 1.07:53.20
7. Sebastien Bozzo (Husqvarna) 1.08:31.43
8. Julien Gauthier (Honda) 1.08:50.76
9. Jordan Curvalle (Sherco) 1.09:52.38
10. Adrien Metge (Honda) 1.10:18.22

Ahola zwycięża w klasie E2

Mika Ahola popisał się podwójnym zwycięstwem w klasie E2, prezentując piękną walkę z Ivanem Cervantesem. To jednak Fin wyszedł z niej obronną ręką, umacniając pozycję lidera w klasyfikacji punktowej. Ahola prowadzi 6 punktami nad Cervantesem, kolejny zawodnik, Thomas Oldrati, traci do nich już 34 oczka. Zamiast skupiać się na liderach, zerknijmy, co do powiedzenia mieli dwaj Skandynawowie z drugiej połowy pierwszej dziesiątki, choćby z tego powodu, że obydwaj wspominają o Grand Prix Polski.

Joakim Ljunggren: „Pierwszego dnia dopadła mnie alergia, co trochę utrudniło mi walkę. Ciężko mi się oddychało i czułem ogólne zmęczenie. Jechałem na tyle, na ile mogłem. Pierwszego dnia próbowałem walczyć o trzecią pozycję z Thomasem Oldrati i Pierrem Renet - byłem zadowolony z tego powodu. Ciężki extreme test i próba enduro szły mi lepiej od rywali. Szkoda, że na jednym z testów enduro zaliczyłem mega wypadek. Pogiąłem kierownicę i uszkodziłem przedni hamulec. Spadłem na 12 pozycję, ale udało mi się nieco nadgonić. Drugiego dnia jechało mi się bardzo dobrze, jestem zadowolony z wyniku. Już nie mogę doczekać się GP Polski, mam nadzieję, że będę w stanie utrzymać tam moją dobrą prędkość i wskoczyć na podium."

Marko Tarkkala: „To był bardzo pozytywny weekend dla mnie. Nie potrenowałem za bardzo na nowym motocyklu przed rundami, dlatego ustawienia nie były idealne. Faktu to nie zmienia, że różnice w prowadzeniu są kolosalne. Wykręciłem najlepszy wynik w tym roku. Popełniłem kilka błędów w górach i na teście extreme pierwszego dnia, co kosztowało mnie sporo czasu. I tak udało mi się ukończyć na 10 pozycji. Drugi dzień rozpoczął się dobrze. Jechałem w okolicach piątego miejsca, ale wywaliłem się dwukrotnie na próbie enduro. Gdyby nie to, skończyłbym naprawdę wysoko. Czekam na GP Polski i wydaje mi się, że jestem bardzo dobrze przygotowany przed kolejnymi rundami."

Klasa E2 - dzień 1:

1. Mika Ahola (Honda) 1.06:27.72
2. Ivan Cervantes (KTM) 1.06:54.89
3. Pierre Alexandre Renet (KTM) 1.08:05.31
4. Thomas Oldrati (KTM) 1.08:28.24
5. Rodrig Thain (TM) 1.08:43.24
6. Oscar Baletti (Honda) 1:08:49.75
7. Joakim Ljunggren (Husaberg) 1.08:49.88
8. Nicolas Paganon (Kawasaki) 1:09:15.61
9. Valtteri Salonen (Husaberg) 1.09:46.26
10. Marko Tarkkala (BMW) 1:10:14.50

Klasa E2 - dzień 2:

1. Mika Ahola (Honda) 1.04:47.40
2. Ivan Cervantes (KTM) 1.04:47.57
3. Pierre Alexandre Renet (KTM) 1.06:53.09
4. Thomas Oldrati (KTM) 1.06:55.37
5. Rodrig Thain (TM) 1.07:05.43
6. Joakim Ljunggren (Husaberg) 1.07:42.50
7. Oscar Baletti (Honda) 1:07:45.89
8. Valtteri Salonen (Husaberg) 1.08:09.06
9. Marko Tarkkala (BMW)
10. Fabien Planet (Sherco) 1:08:23.93

David Knight w E3

Knighter doszedł do wniosku, że czas pokazać zawodnikom na dwusuwach moc swojego piekielnie mocnego EXC 530. Pierwszego dnia to jednak Francuz Christophe Nambotin wygrał klasyfikacje w E3, pokonując nieznacznie jadącego ze złamaną ręką Seba Guillaume. Night był trzeci. Drugiego dnia role się odwróciły. Knighter prowadzi w generalce, zwiększając nieznacznie swoją przewagę nad Nambotin. 

Seb Guillaume: „Pierwszy dzień był dla mnie udany. Prowadziłem w klasie E3 po pierwszych dwóch pętlach i czułem się świetnie. Potem niestety miałem spory wypadek na ostatnim enduro teście, który poprzestawiał mi półki. Kilka zakrętów później wywróciłem się znowu. Nie byłem już w stanie nadrobić. Mimo urazu ręki, wszystko idzie mniej więcej po mojej myśli i w sumie jadę lepiej niż na początku sezonu. Jeśli tylko poczuje się w 100% pewny fizycznie, myślę, że powalczę o podium."

Klasa E3 - dzień 1:

1. Christophe Nambotin (Gas Gas) 1.06:17.74
2. Seb Guillaume (CH Racing Husqvarna) 1.06:30.80
3. David Knight (KTM) 1.06:33.09
4. Simone Albergoni (KTM) 1.07:27.75
5. Alessandro Botturi (Husaberg) 1.09:03.01
6. Marcus Kehr (KTM) 1.09:13.82
7. Aaron Bernardez (KTM) 1.09:52.26
8. Michal Kadlecek (TM) 1.10:01.21
9. Andrea Belotti (Gas Gas) 1.10:02.84
10. Mirko Gritti (Beta) 1.10:20.39

Klasa E3 - dzień 2:

1. David Knight (KTM) 1.04:47.42
2. Christophe Nambotin (Gas Gas) 1.04:56.60
3. Simone Albergoni (KTM) 1.06:35.50
4. Seb Guillaume (CH Racing Husqvarna) 1.06:40.73
5. Marcus Kehr (KTM) 1.07:49.20
6. Michal Kadlecek (TM) 1.07:52.66
7. Alessandro Botturi (Husaberg) 1.08:05.87
8. Aaron Bernardez (KTM) 1.08:16:52
9. Mirko Gritti (Beta) 1.08:43.18
10. Oskari Kantonen (KTM) 1.09:52.85

GP Polski 12/13 czerwca

Już bardzo niedługo Mistrzostwa Świata Enduro zawitają do Polski. Kwidzyńskie ściganie bez cienia wątpliwości będzie świetnie zorganizowane i bardzo możliwe, pełne kibiców, tak jak w 2008 roku. W zawodach najprawdopodobniej wystartuje Taddy Błażusiak, przed którym stoi teraz jeszcze większe wyzwanie - Erzberg 2010...

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG

Jak myjesz motocykl?

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

  • 89 00
    Oxford-Dormex-Indoor-Motorcycle-Cover.jpg
    Oxford Dormex (rozmiar L) -Pokrowiec na motocykl pod dachem
    kup teraz
  • 32 00
    tshirttylred.jpg
    Koszulka T-shirt Ścigacz.pl klasyk z dużym logo na plecach - męska czerwona rozmiary XS-XL
    kup teraz
  • 799 00
    mototentt.jpg
    Mototent garaż na motocykl XL
    (wymiary: 3 x 1,2 metra)
    kup teraz
NAS Analytics TAG
na górę