tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Mistrzostwa Polski i Puchar PZM w rajdach Enduro - Piekoszów 2008
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Mistrzostwa Polski i Puchar PZM w rajdach Enduro - Piekoszów 2008

Autor: Dawid „Manhatan" Stolicki 2008.07.11, 13:05 4 Drukuj

Piękna pogoda, dobra organizacja i świetnie przygotowane próby - tak w skrócie można by przedstawić całą imprezę rozgrywaną na piekoszowskich ziemiach. Podczas zeszłego weekendu, dokładnie piątego i szóstego lipca, w kalendarzu tegorocznych startów w rajdach enduro zawodnikom wypadła impreza organizowana przez kielecki klub KTM „Novi" Kielce. Po ubiegłorocznych Mistrzostwach Europy Enduro współorganizowanych również przez „Novi", już na samą myśl o zawodach nie mogliśmy się doczekać.

Wstępne spostrzeżenia

NAS Analytics TAG

W pełni przygotowani, niezwykle nakręceni na kolejne emocje związane ze ściganiem, wyruszyliśmy do Piekoszowa. Dojeżdżając do celu staraliśmy się rozstrzygnąć pewną kwestię. Nasuwało się pytanie, czy tylko my mamy problem ze znalezieniem drogi na padok, skąd zawodnicy o godzinie 10.00 mieli rozpocząć swój start? Błądząc wzrokiem za jakąkolwiek tabliczka kierująca do wyżej wymienionego miejsca, trafiliśmy w ostatku na przychylność miejscowej ludności, która najwidoczniej była zdecydowanie lepiej poinformowana od nas i poprowadziła nas na upragniony start. Niestety, sama myśl o braku oznaczeń związanych z padokiem i próbami była dla nas, co najmniej niezrozumiała i nieco irytująca. Być może oprócz nas również ktoś inny mógł mieć z tym problem, więc warto by było rozpatrzeć ten fakt podczas przyszłych zawodów. Na szczęście było to pierwsze i ostatnie niedociągnięcie zauważone podczas tego dwudniowego pobytu w Piekoszowie.

Warunki pogodowe

Już na tydzień przed zawodami bacznie obserwowaliśmy, jaką pogodę zastaniemy w Piekoszowie podczas weekendu. Pierwsze informacje nie napawały optymizmem. Początkowo cały tydzień zapowiadał się deszczowo bez najmniejszych szans na słońce. Na szczęście, jak to z reguły bywa, meteorolodzy pomylili się na naszą korzyść. Mimo ogromnych rozmiarów obłoków przesuwających się szybko po niebie, pierwszy dzień zapowiadał się słoneczny i w miarę ciepły. Wszystko byłoby według naszych przypuszczeń, gdyby nie popołudniowy, siarczysty deszcz, który spadł z nieba tak niespodziewanie, jak niespodziewanie zawodnicy zjawiali się na kolejnych próbach. W ciągu jednej chwili zaczęła się ulewa, która przepędziła pod dachy wszystkich oprócz startujących, którzy chcąc nie chcąc musieli dalej walczyć o zwycięstwo bez żadnej taryfy ulgowej.

Sytuacja powtarzała się dwukrotnie, jednak tak szybko jak zaczęło padać, równie szybko przestało i ponownie nad piekoszowskimi ziemiami zagościła słoneczna pogoda. Następnego ranka zapowiadało się równie słonecznie jak poprzednio, tyle, że zdecydowanie cieplej. Na niebie ponownie gościły chmury, jednak te nie przyniosły już żadnego deszczu. Z nadzieją czekaliśmy, aż palące słońce schowa się wreszcie za którąś z chmur i przyniesie chodź na chwilę upragnione ochłodzenie. Jednocześnie z wyrazami współczucia spoglądaliśmy na zawodników ubranych od stóp do głów w stroje i ochraniacze.

Organizacja i trasa

W tym aspekcie wszystko przebiegało zgodnie z harmonogramem zawodów. Pierwszego dnia, równo o godzinie dziesiątej, trójka zawodników stała na starcie rozpoczynając oficjalnie rajd. Podczas rozpoczęcia nie było niepotrzebnych przedłużeń. Co minutę na trasie pojawiali się kolejni szoferujący, a wszystko przebiegało szybko i sprawnie. Pierwszą próbę na szlaku był Cross Test. Trzeba przyznać, iż próba ta była dosyć ciekawa. Piaszczysta, z dużą ilością mniejszych i większych nierówności, a z czasem również i wysokich band. Nie mniej jednak brakowało hop i większość publiczności, głównie ze względu na ten fakt, stwierdziła iż zdecydowanie lepszą perspektywą będzie obserwowanie Enduro Testu, o którym już za chwilę.

Gdy pierwszy test został zaliczony, należało szybko przemieścić się na nieopodal leżącą próbę Enduro, gdyż już po chwili zjawiali się tam pierwsi zawodnicy. Było to świetne rozwiązanie. Oba testy były oddalone od siebie o około kilometr, dzięki czemu nawet niezmotoryzowani kibice mięli okazję zajrzeć i podziwiać zawodników zarówno na jednym, jak i drugim. Chcący dostać się na piechotę do drugiej próby, szczególnie w niedziele, należało uzbroić się w pełne, najlepiej ciemne i odporne na błoto buty, gdyż na drodze prowadzącej do Enduro Testu zalegały dużych rozmiarów kałuże. Sama próba była niezwykle ciekawa. Największa ilość kibiców zalegała pod dwiema równoległymi hopami. Długie wyczekiwanie na zawodników owocowało w późniejsze ich popisy w postaci whipów lub innych ewolucji. Zróżnicowanie terenu dawało organizatorom ogromne pole do popisu. Dzięki temu na próbie enduro mogliśmy również zobaczyć wszelakie zjazdy i podjazdy połączone z ostrymi zakrętami. Podczas niedzielnego ścigania na nieco rozjeżdżonej trasie pojawiły się dodatkowo kałuże spowodowane nocnymi opadami, które w połączeniu z kołami motocykli obfitowały w efektowne fontanny wody.

Rywalizacja

Wprawdzie jak rozstrzygnęły się ostatecznie warunki rywalizacji pomiędzy zawodnikami można zobaczyć w tabelach, o tyle kilka ważnych kwestii można przytoczyć. Na początek klasa E1 Mistrzostw Polski w której do rywalizacji stanęło aż czterech zawodników jeżdżących w Mistrzostwach Świata. Mowa oczywiście o najlepszym z nich - Michale Szusterze, a także Wacławie Skolarusie, Marcinie Fryczu i Mateuszu Bembeniku. Wszyscy Ci panowie pokazywali wysoki poziom rywalizacji, jednak pomiędzy startujących w Mistrzostwach Świata wcisnął się miejscowy zawodnik, Bartos Łukasz, który zaskakiwał nas czasami poszczególnych prób. Należą mu się gratulacje za drugie miejsce podczas obydwu dni zmagań.

Pierwszego dnia w klasie Junior nasz wzrok przykuł Paweł Szymkowski z Bielska-Białej. Praktycznie podczas każdej z prób nie dawał rywalom szansy uzyskania lepszego czasu. Niestety nazajutrz, będąc na prowadzeniu, musiał wycofać się z rywalizacji. Pierwsze miejsce podczas ósmej rundy Mistrzostw Polski przypadło Michałowi Łukasikowi, który dnia poprzedniego zamykał stawkę. W łączonych klasach E2E3 bezprecedensowym zwycięzcą był Sebastian Krywult, który zarówno w sobotę jak i niedzielę z prawie minutową przewagą meldował się na mecie przed resztą zawodników. Długo by jednak opisywać zmagania wszystkich zawodników, dlatego też najlepszym i najprzejrzystszym sposobem na dowiedzenie się o pozycjach poszczególnych osób jest przeglądniecie tabel z wynikami, w których przedstawiamy oficjalne już wyniki z piekoszowskiego rajdu.

Mistrzostwa Polski

Klasa Junior 50

Runda VII

MCE NR. NAZWISKO I IMIĘ Motocykl CROSS 1 CNTRY 1 PKC SUMA PKTY



KLUB/SPONSOR CROSS 2

INNE ZREDUK
1 23 FRANKOWSKI Szymon
2:54.48 [1] 5:40.04 [1]
11:27.50 25



KTM NOVI 2:52.98 [1]




2 24 KOCHANOWSKI Maciej
3:08.90 [4] 5:55.24 [3]
12:09.25 22



KTM NOVI 3:05.11 [4]


0:41.75
3 51 ŁAZARCZYK Damian
3:15.30 [5] 9:44.37 [5]
16:19.23 20



SMK KRZENIÓW 3:19.56 [5]


4:51.73
4 53 KUCHARSKI Jakub
3:24.47 [7] 10:10.90 [6]
17:26.99 18



SMK KRZENIÓW 3:51.62 [8]


5:59.49
5 52 ŁAZARCZYK Andrzej
3:17.36 [6] 10:45.22 [7]
17:38.73 16



SMK KRZENIÓW 3:36.15 [6]


6:11.23
6 21 BRACIK Rafał
3:04.29 [2] 5:41.27 [2] 26:00 37:43.83 15



KTM NOVI 2:58.27 [2]


26:16.33
7 26 WIDŁAK Konrad
3:05.94 [3] 6:01.56 [4] 26:00 38:07.81 14



KTM NOVI 3:00.31 [3]


26:40.31
8 27 WIDŁAK Igor
3:28.23 [8] 22:36.26 [8] 9:00 38:43.49 13



KTM NOVI 3:39.00 [7]


27:15.99
nu 25 DOMAGAŁA Igor






0



KTM NOVI






Runda VIII

MCE NR. NAZWISKO I IMIĘ Motocykl CROSS 1 CNTRY 1 PKC SUMA DNI 1-2 PKTY
Med.

KLUB/SPONSOR CROSS 2 CNTRY 2 INNE ZREDUK POZ 1-2 NAR.
1 21 BRACIK Rafał
2:56.50 [2] 5:19.96 [2]
16:28.13 54:11.96 25
B

KTM NOVI 2:59.74 [2] 5:11.93 [1]

[3] 40
2 23 FRANKOWSKI Szymon
2:52.94 [1] 5:19.08 [1]
16:40.07 28:07.57 22
G

KTM NOVI 2:54.40 [1] 5:33.65 [4]
0:11.94 [1] 47
3 26 WIDŁAK Konrad
2:57.86 [3] 5:30.25 [3]
16:52.56 55:00.37 20
B

KTM NOVI 2:59.88 [3] 5:24.57 [2]
0:24.43 [5] 34
4 24 KOCHANOWSKI Maciej
3:05.36 [4] 5:30.87 [4]
17:10.25 29:19.50 18
G

KTM NOVI 3:03.56 [4] 5:30.46 [3]
0:42.12 [2] 40
5 51 ŁAZARCZYK Damian
3:12.46 [5] 6:25.15 [5]
19:39.63 35:58.86 16
S

SMK KRZENIÓW 3:48.57 [7] 6:13.45 [5]
3:11.50 [4] 36
6 27 WIDŁAK Igor
3:21.41 [8] 6:44.46 [7]
20:11.04 58:54.53 15
B

KTM NOVI 3:27.17 [6] 6:38.00 [6]
3:42.91 [8] 28
7 53 KUCHARSKI Jakub
3:18.58 [6] 7:02.90 [8]
21:01.02 38:28.01 14
S

SMK KRZENIÓW 3:19.01 [5] 7:20.53 [7]
4:32.89 [6] 32
8 52 ŁAZARCZYK Andrzej
3:20.31 [7] 6:42.35 [6]
28:47.25 46:25.98 13
B

SMK KRZENIÓW 11:15.84 [8] 7:28.75 [8]
12:19.12 [7] 29
nst 25 DOMAGAŁA Igor







0



KTM NOVI






0

Klasa Junior

Runda VII

MCE NR. NAZWISKO I IMIĘ Motocykl CROSS 1 CNTRY 1 PKC SUMA PKTY



KLUB/SPONSOR CROSS 2 CNTRY 2 INNE ZREDUK




CROSS 3 CNTRY 3






CROSS 4




1 41 SZYMKOWSKI Paweł
2:32.01 [1] 4:36.26 [1]
24:06.88 25



BKM BIELSKO BIAŁA 2:31.06 [1] 4:46.55 [2]






2:33.29 [2] 4:34.90 [1]






2:32.81 [1]




2 12 JĘDRZEJCZYK Sylwester
2:36.60 [4] 4:45.80 [2]
24:59.56 22



KKM KWIDZYN 2:37.31 [2] 4:58.14 [4]
0:52.68




2:41.19 [5] 4:44.05 [2]






2:36.47 [3]




3 29 BIELEC Patryk
2:40.36 [6] 4:54.73 [4]
25:49.70 20



KTM NOVI 2:41.41 [5] 5:02.33 [6]
1:42.82




2:54.79 [6] 4:53.63 [4]






2:42.45 [4]




4 18 STRZELCZYK Jakub
2:35.94 [3] 4:51.67 [3] 2:00 27:43.96 18



HAWI RACING TEAM 2:38.88 [4] 4:58.58 [5]
3:37.08



HAWI RACING TEAM 2:38.56 [4] 5:16.06 [5]






2:44.27 [5]




5 54 KUCHARSKI Jacek
2:57.41 [7] 5:23.42 [7] 1:00 29:37.92 16



SMK KRZENIÓW 3:01.23 [7] 5:37.94 [7]
5:31.04




3:04.65 [7] 5:35.07 [6]






2:58.20 [6]




6 22 BIELECKI Przemysław
2:39.62 [5] 5:05.18 [5] 9:00 34:11.56 15



KTM NOVI 2:37.91 [3] 4:53.42 [3]
10:04.68




2:37.18 [3] 4:45.15 [3]






2:33.10 [2]




7 13 ŁUKASIK Michał
2:32.96 [2] 5:14.30 [6] 51:00 1:19:47.69 14



KKM KWIDZYN 2:47.22 [6] 4:41.90 [1]
55:40.81




2:32.92 [1] 7:13.08 [7]






3:45.31 [7]




Runda VIII

MCE NR. NAZWISKO I IMIĘ Motocykl CROSS 1 CNTRY 1 PKC SUMA DNI 1-2 PKTY
Med.

KLUB/SPONSOR CROSS 2 CNTRY 2 INNE ZREDUK POZ 1-2 NAR.




CROSS 3 CNTRY 3



1 13 ŁUKASIK Michał
2:30.49 [2] 4:48.73 [2]
21:24.33 1:41:12.02 25
B

KKM KWIDZYN 2:31.45 [1] 4:34.16 [1]

[2] 39




2:29.70 [1] 4:29.80 [1]



2 12 JĘDRZEJCZYK Sylwester
2:33.76 [3] 5:00.14 [3]
22:04.37 47:03.93 22
G

KKM KWIDZYN 2:35.47 [2] 4:43.49 [2]
0:40.04 [1] 44




2:35.05 [2] 4:36.46 [2]



3 18 STRZELCZYK Jakub
2:37.35 [5] 5:11.04 [5]
22:39.78 50:23.74 20
G

HAWI RACING TEAM 2:38.09 [3] 4:47.51 [3]
1:15.45 [4] 38



HAWI RACING TEAM 2:38.41 [3] 4:47.38 [3]



4 29 BIELEC Patryk
2:38.33 [6] 5:06.40 [4]
23:11.49 49:01.19 18
G

KTM NOVI 2:40.76 [4] 5:03.32 [4]
1:47.16 [3] 38




2:43.40 [4] 4:59.28 [4]



5 54 KUCHARSKI Jacek
3:13.31 [7] 5:33.86 [6]
25:58.85 55:36.77 16
S

SMK KRZENIÓW 3:00.11 [5] 5:38.69 [5]
4:34.52 [5] 32




3:11.81 [5] 5:21.07 [5]



nu 22 BIELECKI Przemysław
2:34.28 [4]




0



KTM NOVI





[7] 15












nu 41 SZYMKOWSKI Paweł
2:29.73 [1] 4:43.49 [1]


0



BKM BIELSKO BIAŁA





[6] 25
Andrzejak Artur Andrzejak Andrzej Dusza Marcin suzuki
na starcie quad wyskok policja
NAS Analytics TAG

Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê