Mavizen TTX02 oficjalnie w produkcji
Ruszyła produkcja pierwszych elektrycznych superbików
Przed kilkoma dniami informowaliśmy was, iż marka Mavizen w przeciągu kilku dni rozpocznie pierwszą na świecie krótkoseryjną produkcję elektrycznych motocykli wyścigowych. Dziś oficjalnie możemy potwierdzić tą informację. Właśnie ruszyła linia produkcyjna, na której powstanie pierwszych 50 motocykli Mavizen TTX02.
Brytyjski produkt jest pierwszym na świecie motocyklem (niewykluczone, że jest także pierwszym na świecie pojazdem), z dostępem do internetu, w tym również za pomocą łącza WiFi, działającym pod kontrolą systemu operacyjnego Linux. Dzięki szynie z portami USB motocykl umożliwia podłączenie praktycznie nieograniczonej liczby urządzeń peryferyjnych. Napęd elektrycznego superbika stanowi silnik elektryczny opracowany przez zespół Agni Motors, który zwyciężył w ubiegłorocznym wyścigu TTXGP na wyspie Man.
Fabryka umożliwia wymianę zarówno układu napędowego, jak również baterii, w celu optymalnego przystosowania pojazdu do konfiguracji danego toru. W kwestii dostawcy podwozia do Mavizena producent nadal trzyma język za zębami, jednak jest więcej niż pewne, że projektanci TTX02 posłużyli się szkieletem austriackiego superbika KTM RC8. Poniżej znajdziecie krótki film promocyjny oraz specyfikację techniczną motocykla Mavizen TTX02.
Dane techniczne:
Rama | Rurowa, ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo |
Zawieszenie przód | WP-USD O 43 mm |
Zawieszenie tył | WP-Monoshock |
Skok zawieszeń przód/tył | 120/125 mm |
Hamulec przedni | Podwójny, tarczowy, zaciski Monoblock Brembo czerotłoczkowe, mocowane radialnie, tarcze 320 mm |
Hamulec tył | Dwutłoczkowy zacisk Brembo, tarcza 220 mm |
Opony przód/tył | 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17 |
Kąt główki ramy | 66.7° |
Wyprzedzenie | 90/92 mm |
Rozstaw kół | 1430 mm |
Prześwit (nieobciążony) | 110 mm |
Wysokość siedzenia | 805 |
Masa (bez baterii) | 110 kg |
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeW innej specyfikacji widziałem, że maksymalna pojemność energetyczna baterii ma wynosić 15kWh. Jeżeli wzieli najlepsze co jest na rynku (a raczej tak) to baterie będą ważyły ok 70kg.
OdpowiedzJeśli bateria będzie ważyła dużo poniżej 100 kg to może być to przełomowy motocykl, który wymiecie nie jedną spalinówkę
Odpowiedz