Marka Triumph najja¶niejsz± gwiazd± imperium magnata budowlanego
Niedawno pisaliśmy o tym, że w 2023 roku Triumph postanowił zaskoczyć kolekcją motocykli Chrome Collection, czyli klasycznymi modelami brytyjskiej marki z ręcznie wykonanymi chromowaniami. Być może aktywne zabieganie o klientów to jeden z powodów sukcesu największego brytyjskiego producenta motocykli.
Ale o dobre passie świadczy również najnowsze sprawozdanie finansowe Bloor Investments — firmy macierzystej Triumpha — która ujawniła, że zyski motocyklowej marki stanowią obecnie dużą część dochodów całego imperium Bloora.
Magnat budowlany John Bloor wykupił prawa do nazwy Triumph, kiedy poprzednia firma znalazła się pod zarządem komisarycznym w 1983 roku. Bloor poświęcił dziesięciolecia na odbudowę marki i inwestował w jej rozwój bardzo poważne środki. Pierwsze motocykle z fabryki Hinckley trafiły na rynek w 1991 roku, a firma po raz pierwszy osiągnęła zysk dopiero w 2000 roku. Minęły kolejne dwie dekady i obecnie Triumph stał się źródłem ogromnych zysków.
Zgodnie z najnowszy sprawozdaniem finansowym obroty Triumpha wyniosły nieco poniżej 775 mln funtów, co oznacza wzrost z 613 mln funtów w 2021 r., a zyski przed opodatkowaniem wzrosły z 50 mln funtów w 2021 r. do prawie 94 mln funtów.
Ogólnie rzecz biorąc Bloor Investments odnotował zyski przed opodatkowaniem w wysokości 426 mln funtów w 2022 roku, w porównaniu z 329 mln funtów w 2021 roku, więc Triumph stał się głównym czynnikiem przyczyniającym się do ogólnych finansów grupy.
Raport pokazuje również, że inwestycje w badania i rozwój wzrosły do 38 milionów funtów, z 35 milionów funtów w poprzednim roku. Przypomnijmy, że firma pracuje nad gamą maszyn off-roadowych, które mają konkurować w międzynarodowych wyścigach motocrossowych i enduro. Jednocześnie przeznacza pieniądze na motocykl elektryczny TE-1 oraz zwykłą działalność polegającą na unowocześnianiu istniejących maszyn i opracowywaniu nowych modeli.
Ale raport uwzględnia również dopiero nadchodzące czasy, a tego typu analizy mogą być dla nas równie ciekawe. W części dokumentu poświęconej temu zagadnieniu czytamy: "Oczekuje się, że warunki handlowe dla przemysłu motocyklowego pozostaną trudne ze względu na globalną niepewność gospodarczą i ciągłe ograniczenia w udzielaniu kredytów konsumenckich i wydatkach indywidualnych. Spółka koncentruje się na inwestycji w szereg nowych produktów, które w przyszłości mają być sprzedawane na różnych nowych rynkach geograficznych. Wprowadzenie na rynek nowych i ulepszonych modeli motocykli zostało już zaplanowane. Rynki azjatyckie stanowią nową, ekscytującą perspektywę dla asortymentu produktów do przyszłej ekspansji".
Chociaż imperium budowlane Bloora nadal generuje główną część obrotów i zysków grupy, z raportu wynika, że Triumph odpowiada za największą liczbę pracowników. Segment motocyklowy Bloora zatrudnia 2166 osób zaangażowanych w projektowanie, inżynierię, produkcję i sprzedaż motocykli, co oznacza wzrost z 2048 w 2021 roku. Dla porównania w segmencie budownictwa mieszkaniowego Bloora zatrudnionych jest 1184 osób. Jeśli tak dalej pójdzie, Triumph może stać się przodującym biznesem imperium Bloora.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze