tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Marc Marquez - zapis wypadku przy 340 km/h
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Marc Marquez - zapis wypadku przy 340 km/h

Autor: Lovtza 2013.06.04, 08:36 8 Drukuj

Wielu twierdziło, że agresywny styl jazdy Marqueza musiał się tak zakończyć. W trakcie ostatniej rundy MotoGP, młody Hiszpan stał się "autorem" najszybszego zanotowanego w historii Grand Prix wypadku. Do zajścia doszło w trakcie piątkowego wolnego treningu na zakręcie San Donato, przy prędkości 338 km/h…

NAS Analytics TAG

Pomimo tak ogromnej prędkości Marquez wyszedł z upadku praktycznie bez szwanku. Skończyło się na obitej brodzie, stłuczonej kości ramieniowej i niegroźnych uszkodzeniach tkanek miękkich ramienia. Pomimo tego, że zawodnik Hondy czuł się na tyle dobrze, aby wystartować w niedzielnym, przed katalońską rundą w Barcelonie, przejdzie mimo wszystko kompleksowe badania.

Szczegółowych informacji o przebiegu wypadku dostarczyła firma Alpinestars, która dostarczyła zawodnikowi kombinezon Tech Air, wyposażony (jak sama nazwa wskazuje) poduszkę powietrzną oraz zarządzający jej działaniem system elektroniczny naszpikowany czujnikami i akcelerometrami. To właśnie zapis elektroniki w którą wyposażony został kombinezon pokazuje jak gwałtowny przebieg ma wypadek motocyklowy przy tak wysokiej prędkości.

Tym co zwraca uwagę najbardziej, to chwilowe wartości przeciążeń zanotowane przez czujniki na ramionach Marqueza. Maksymalna wartość sięga 25G. Przypomnijmy, że wartość G to wielokrotność wartości ciążenia ziemskiego. Cały wypadek trwał 4,25 sekundy, ale komputer potrzebował zaledwie 0,08 sekundy aby wykryć jego zaistnienie. Kolejne 0,05 sekundy trwało napełnienie poduszki powietrznej. Dla Marqueza oznaczało to, że jego ciało miało 0,03 sekundy zapasu pomiędzy napełnieniem poduszki powietrznej, a pierwszym uderzeniem. Wszystkie te dane oczywiście robią wrażenie i rodzą pytanie o ile poważniejesze byłyby obrażenia Marqueza, gdyby nie czuwała nad nim elektronika i airbag…

Garść suchych danych:

  • prędkość w chwili utraty kontroli nad motocyklem: 337,9 km/h
  • pierwsze zderzenie z ziemią: 0,08 sekundy po wykryciu wypadku
  • pierwsze zderzenie z ziemią: 0,03 sekundy po pełnym napełnieniu poduszki bezpieczeństwa (napełnienie w 0,05 sekundy)
  • maksymalne zarejestrowane przeciążanie w trakcie wypadku: 25G, co stanowi maksymalną wartość możliwą do zarejestrowania przez akcelerometry w kombinezonie
  • czas trwania wypadku: 4,25 sekundy
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor: PeterQ 05/06/2013 14:46

dziêki wielkie ;)

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê