MXGP: nowy kalendarz rozgrywek 2020
Infront Moto Racing wreszcie ujawnił zaktualizowany kalendarz Mistrzostw Świata w Motocrossie na rok 2020. Seria powróci po czteromiesięcznej przerwie spowodowanej pandemią COVID-19.
W ciągu ostatnich czterech miesięcy Infront Moto Racing wraz z FIM, federacjami krajowymi i organizatorami pozostawali w stałym kontakcie i odbywały się cotygodniowe rozmowy z lokalnymi samorządami w celu ustalenia najlepszego sposobu wznowienia Mistrzostw Świata i Mistrzostw Europy w Motocrossie. Wspólnym celem pozostało utrzymanie maksymalnej liczby wydarzeń, aby stworzyć wiarygodne mistrzostwa, wspierając wszystkich interesariuszy w celu ratowania miejsc pracy wszystkich osób w naszym sporcie.
Teraz, nawet jeśli sytuacja nie jest jeszcze całkowicie jasna w odniesieniu do COVID-19, zaczynamy widzieć światełko na końcu tunelu. Ogłoszony własnie kalendarz stawia na bardzo intensywne trzy miesiące rozgrywek w ograniczonej liczbie lokalizacji.
Sezon zostanie wznowiony trzema rundami w Kegums. Będą to kolejno: GP Łotwy, Rygi i Kegums, a pierwsze zawody zaplanowano na 8-9 sierpnia. Druga runda odbędzie się w dniach 11-12 sierpnia, a ostatni łotewski przystanek w dniach 15-16 sierpnia. Łotewski tor będzie przebudowywany dla każdego wydarzenia, zapewniając zawodnikom trzy zupełnie różne tory wyścigowe. Na ten moment, na Łotwie wydarzenie na żywo będzie mogło śledzić na torze 1000 widzów, z tym, że jeśli sytuacja ulegnie poprawie, liczba ta na pewno wzrośnie.
W zaktualizowanym kalendarzu nie zobaczymy niestety: GP Czech, GP Szwecji i GP Finlandii. Wszystkie one zostały przełożone na 2021 rok. Z dobrych wiadomości, Infront Moto Racing i lokalny organizator w Finlandii, przedłużyli umowę o rok i MXGP będzie tam obecne do 2023 roku.
GP Niemiec, wcześniej widniejące jako do potwierdzenia, a także GP Indonezji i Azji, które miały odbyć się w listopadzie, również zostały przełożone na 2021 rok. Natomiast GP Emilia Romagna zmieniło lokalizację. Dwie rundy odbędą się zamiast tego w Faenza jako GP Włoch i GP Emilia Romagna. Dodatkowy wyścig w Mantova będzie GP Lombardii. Trzy rundy odbędą się Belgii na torze Lommel. Będą rozgrywane jako: Monster Energy GP Flandrii, GP Limburgii i GP Lommel.
Kalendarz MXGP 2020 przewiduje także GP Trentino zaplanowane na 1 listopada oraz GP Patagonii-Argentyny 22 listopada. GP Rosji i GP Portugalii są obecnie częścią kalendarza Mistrzostw Świata, jednak widnieją jako przystanki do potwierdzenia. Wszystko zależy od bieżących warunków w tych krajach.
Niestety, Monster Energy FIM Motocross of Nations w Ernée we Francji został przełożony na 2023 rok. Z powodu rygorystycznych ograniczeń z powodu COVID-19, Infront Moto Racing pracuje aktualnie ze Stevem Dixonem nad przeniesieniem MXoN 2020 do Matterley Basin (Wielka Brytania). Wydarzenie, które odbędzie się za niemal trzy miesiące, będzie przeprowadzone zgodnie z przepisami dotyczącymi organizacji wydarzeń na zewnątrz.
Od września niemal na każdym wydarzeniu możemy mieć konieczność ograniczenia liczby widzów, ale mamy nadzieję, że do tego czasu sytuacja będzie znacznie lepsza i będziemy mogli wpuścić większą liczbę kibiców. Każdy kraj ma inne protokoły dotyczące ograniczeń COVID-19, dlatego przed każdym wydarzeniem poinformujemy wszystkich interesariuszy, media i fanów o konkretnych ograniczeniach, których będą musieli przestrzegać.
Ponieważ wiele rund odbywa się jedna po drugiej, aby zapewnić zawodnikom dłuższy okres odpoczynku, wyścigi MXGP i MX2 skoncentrują się w jednym dniu. Treningi dowolne i czasowe będą odbywać się rano, a główne wyścigi rozpoczną się od 12:00 i potrwają do popołudnia. Natomiast na dzień przed każdym wydarzeniem rozegrane zostaną Mistrzostwa Europy i/lub Mistrzostwa Świata Kobiet.
Podczas Monster Energy FIM MXoN uczestnicy zdobędą punkty liczone do klasyfikacji Mistrzostw Świata MXGP i MX2. Infront Moto Racing i FIM pracują nad aktualizacją przepisów, mając na uwadze format, zasady i ducha MXoN, które należy zachować.
Ułożenie nowego kalendarza było niezwykle wymagającym zadaniem. Infront Moto Racing nie byłyby w stanie tego zrobić bez wsparcia producentów, partnerów, zawodników, zespołów i fanów. Dziękujemy wszystkim za cierpliwość, zrozumienie i wsparcie w tym okresie. Teraz czekamy na powrót do wyścigów i kontynuację długo oczekiwanego sezonu 2020.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze