MV Agusta Superveloce AGO - limitowane motocyklowe dzie³o sztuki w ho³dzie Giacomo Agostiniemu
MV Agusta nie ustaje w zasypywaniu rynku specjalnymi edycjami swoich motocykli. Zazwyczaj przepis jest prosty - dać nowe malowanie i dołożyć zestaw wyścigowy, ale w tym przypadku sprawa wygląda nieco inaczej. Przed wami MV Agusta Superveloce AGO.
Giacomo Agostini to osoba szczególnie zasłużona dla marki MV Agusta. Ten legendarny zawodnik zdobył aż 15 tytułów mistrzowskich. Oprócz tego, Agostini wygrał 311 wyścigów i właśnie tyle egzemplarzy MV Agusty Superveloce AGO trafi do sprzedaży. Ten motocykl to prawdziwe dzieło sztuki na dwóch kołach.
MV Agusta Superveloce już w podstawowej wersji przyciąga nawet spojrzenia tych, których motocykle obchodzą tyle co wielkość pokrywy śnieżnej na Alasce. Limitowana edycja tej maszyny nie ogranicza się tylko do zmian wizualnych. Na pokładzie pojawi się zawieszenie w składzie widelec Ohlins NIX oraz tylny amortyzator Ohlins TTX 36, które posiadają regulację napięcia wstępnego, kompresji oraz odbicia. Do tego zastosowano amortyzator skrętu Ohlins z uchwytem wykonanym w technologii CNC. Podobnie zrobiono górną półkę amortyzatora. Owiewki i osłona siedzenia pasażera zostały wykonane z włókna węglowego. Motocykl postawiono na kołach ze zjawiskowymi, szprychowymi felgami.
Oczywiście nie mogło zabraknąć wyścigowego zestawu, który towarzyszy każdej specjalnej edycji motocykla MV Agusta i tutaj również dzieją się cuda za sprawą asymetrycznego układu wydechowego marki Arrow. Dwa tłumiki zlokalizowano z prawej strony motocykla, a jeden - z lewej. Kształt tłumików jest inspirowany motocyklami wyścigowymi z czasów, w których Agostini królował na torach wyścigowych. Co ciekawe, spełniają one wymagania homologacji, więc można ich używać również na ulicy. W zestawie jest oczywiście specjalna mapa, która pozwala wyciągnąć więcej mocy i momentu obrotowego z dołączonego wydechu. Gripy dołączone do zestawu mają taki sam odcień czerwieni jak te w motocyklach Agostiniego. Do każdego motocykla dołączona jest specjalna plakietka mocowana na zbiorniku paliwa, znajduje się na niej numer egzemplarza. Motocykle z numerami od 1 do 15 otrzymają jej specjalną wersję.
Jeśli chodzi o technologię, to w Superveloce AGO pracuje trzycylindrowy silnik o mocy 147 koni mechanicznych, ale wartość ta może wzrosnąć do 151 koni po założeniu akcesoryjnego wydechu i wgraniu mapy. Na pokładzie jest quickshifter oraz sześcioosiowy czujnik inercyjny Continental MK100. Cena motocykla niestety nie jest znana, ale z pewnością tanio nie będzie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze