Luca Montiron i JiR w Pucharze Superstock 1000
Prowadzona przez W³ocha Gianlucê Montirona ekipa JiR przenosi siê w tym roku z MotoGP do Pucharu Superstock 1000, serii towarzysz±cej mistrzostwom ¶wiata Superbike.
Jak dowiedzia³ siê dzisiaj ¦cigacz.pl, po zakoñczeniu wspó³pracy z Hond± i wycofaniu siê z MotoGP w do¶æ kontrowersyjnych okoliczno¶ciach (HRC zerwa³a kontrakt i przenios³a swoje wsparcie na ekipê Scot), Montiron postanowi³ wystawiæ w Pucharze Superstock 1000 zespó³ sk³adaj±cy siê z dwóch zawodników.
Negocjacje z je¼d¼cami nadal trwaj±, ale jak potwierdzi³o nieoficjalnie ¼ród³o zwi±zane z JiR, zespó³ bêdzie korzysta³ z motocykli marki Aprilia. Montiron ju¿ wcze¶niej wspó³pracowa³ z w³oskim producentem. Pod jego skrzyd³ami po mistrzowskie laury w klasie 250ccm siêgali m.in. Max Biaggi, Marco Melandri i Valentino Rossi. Je¶li tylko Aprilia spe³ni pok³adane w niej nadzieje, mo¿emy byæ niemal pewni, ¿e ekipa JiR bêdzie liczy³a siê w walce o tytu³. W Pucharze Superstock 1000 motocyklem marki Honda wystartuje tak¿e Mateusz Stok³osa.
Kim jest Luca Montiron?
By³y mened¿er kieruj±cy w latach dziewiêædziesi±tych fabrycznym zespo³em Aprilii, od powrotu czterosuwowych maszyn do królewskiej klasy prowadzi³ w MotoGP ekipê JiR - Japan Italy Racing.
Barwy zespo³u, pocz±tkowo pod bander± Camel oraz Pramac, reprezentowa³ Japoñczyk Makoto Tamada (obecnie ¶ciga siê dla Kawasaki w World Superbike), a nastêpnie Shinya Nakano. W latach 2005-2007 g³ównym sponsorem ekipy by³a firma Konica Minolta.
Poprzedni sezon dla JiR oznacza³ po³±czenie z prowadzonym przez Cirano Mularoniego zespo³em Scot. Montiron zajmowa³ siê marketingiem i logistyk±, a Mularoni kwestiami technicznymi. Andrea Dovizioso, który ¶ciga³ siê dla teamu w poprzednim sezonie, trafi³ do fabrycznego sk³adu Repsol Honda, za¶ HRC zadanie wprowadzenia do MotoGP nowego, japoñskiego debiutanta, Yuki Takahashi, powierzy³a Mularoniemu, skutecznie pozostawiaj±c Montirona na lodzie... a¿ do teraz.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze