Luca Montiron i JiR w Pucharze Superstock 1000
Prowadzona przez Włocha Gianlucę Montirona ekipa JiR przenosi się w tym roku z MotoGP do Pucharu Superstock 1000, serii towarzyszącej mistrzostwom świata Superbike.
Jak dowiedział się dzisiaj Ścigacz.pl, po zakończeniu współpracy z Hondą i wycofaniu się z MotoGP w dość kontrowersyjnych okolicznościach (HRC zerwała kontrakt i przeniosła swoje wsparcie na ekipę Scot), Montiron postanowił wystawić w Pucharze Superstock 1000 zespół składający się z dwóch zawodników.
Negocjacje z jeźdźcami nadal trwają, ale jak potwierdziło nieoficjalnie źródło związane z JiR, zespół będzie korzystał z motocykli marki Aprilia. Montiron już wcześniej współpracował z włoskim producentem. Pod jego skrzydłami po mistrzowskie laury w klasie 250ccm sięgali m.in. Max Biaggi, Marco Melandri i Valentino Rossi. Jeśli tylko Aprilia spełni pokładane w niej nadzieje, możemy być niemal pewni, że ekipa JiR będzie liczyła się w walce o tytuł. W Pucharze Superstock 1000 motocyklem marki Honda wystartuje także Mateusz Stokłosa.
Kim jest Luca Montiron?
Były menedżer kierujący w latach dziewięćdziesiątych fabrycznym zespołem Aprilii, od powrotu czterosuwowych maszyn do królewskiej klasy prowadził w MotoGP ekipę JiR - Japan Italy Racing.
Barwy zespołu, początkowo pod banderą Camel oraz Pramac, reprezentował Japończyk Makoto Tamada (obecnie ściga się dla Kawasaki w World Superbike), a następnie Shinya Nakano. W latach 2005-2007 głównym sponsorem ekipy była firma Konica Minolta.
Poprzedni sezon dla JiR oznaczał połączenie z prowadzonym przez Cirano Mularoniego zespołem Scot. Montiron zajmował się marketingiem i logistyką, a Mularoni kwestiami technicznymi. Andrea Dovizioso, który ścigał się dla teamu w poprzednim sezonie, trafił do fabrycznego składu Repsol Honda, zaś HRC zadanie wprowadzenia do MotoGP nowego, japońskiego debiutanta, Yuki Takahashi, powierzyła Mularoniemu, skutecznie pozostawiając Montirona na lodzie... aż do teraz.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze