tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kymco MXU150
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kymco MXU150

Autor: Micha³ Mikulski 2008.04.02, 10:05 5 Drukuj

KYMCO MXU 150

Po kilkugodzinnym dosiadania małego Grizzly, przyszedł czas, by zaatakować koreńskiego malucha. Na pierwszy rzut oka sprzęt wydaje się być nieco większy od swojego japońskiego pobratymca i nie jest to odczucie mylne - MXU jest o 35kg cięższy, 7,5 centymetra dłuższy i 8 centymetrów wyższy. Strachem jednak napawał mnie fakt, że jednocześnie sprzęt ten jest także o 4cm węższy. Konstrukcja jest dość zwarta i zgrabna, a stylistyka godna pochwały i uznania. Za sterami można czuć się swobodnie, choć mocno położona w stronę kierowcy kierownica nie wydaje się być najlepszym rozwiązaniem. Siedzisko jest dobrze wyprofilowane i wygodne. W odróżnieniu od Yamahy Grizzly 125 mamy tutaj pełen zestaw przyrządów i kontrolek, który może nie zachwyca wykonaniem, ale jest.

Przekładnia zmiany trybów pracy skrzyni biegów znajduje się na normalnym poziomie, czyli na wysokości kolan, i oczywiście proponuje trzy tryby jazdy - przód, tył i neutral. Wykonanie całości jest nad wyraz dobre. Czy Kymco dogoniło konkurencję?

NAS Analytics TAG
 

Idąc dalej tym tropem, nie trudno zauważyć, że sprzęt wyposażony jest seryjnie w lusterka i zintegrowane z lampami kierunkowskazy. Na kierownicy znajdują się wszystkie przełączniki, a całość jest nieźle skomponowana. Przekładnia zmiany trybów pracy skrzyni biegów znajduje się na normalnym poziomie, czyli na wysokości kolan, i oczywiście proponuje trzy tryby jazdy - przód, tył i neutral. Wykonanie całości jest nad wyraz dobre. Czy Kymco dogoniło konkurencję? Nie ma co tracić czasu na siedzenie!

Silnik

Odpalam tę małą jednostkę o pojemności 150ccm. To „zaledwie", ale jednocześnie „aż" o 25ccm więcej, niż konkurencyjna Yamaha Grizzly 125. Silnik mruczy dość przyjemnie i kulturalnie. Ruszamy! Początkowo jestem szczerze zadziwiony, iż automatyczna skrzynia biegów „łapie" przy tak wysokich obrotach i w pierwszych chwilach ruszenie sprawia mi problemy, lecz jest to kwestia przyzwyczajenia. Od razu czuć większą moc, która nie została zduszona wyższą masą pojazdu. Czterosuwowy jednocylindrowiec chłodzony powietrzem miło wkręca się na obroty i wyjątkowo dobrze przyspiesza. Oczywiście nie ma co liczyć na prostowanie nadgarstków, lecz nie jest źle.

Z asfaltu ostro wpadam na szutrową ścieżkę. Mała jednostka napędowa pręży się i stęka, ale bez zawahania ciągnie do przodu. Niestety dość szybko osiągam kres jej możliwość. By nie nadwyrężać generatora ciągu, wjeżdżam na krętą dróżkę. Dopiero tutaj widać zalety bezstopniowej skrzyni biegów. Dynamiczna reakcja na gaz w połączeniu z dość dobrym „dołem" pozytywnie mnie zaskakuje. „Jest lepiej, niż w przypadku Yamahy" - taka myśl przelatuje mi przez głowę. Zostaje jednak zniwelowana przez jedno małe „ale"...

Właściwości jezdne

To jedna z największych bolączek małego tajwańskiego czterokołowca. Nieduży rozstaw osi w połączeniu z wysokością może czasami przysporzyć trochę strachu. Quadzik jest bardziej wywrotny, niż Grizzly i przy agresywniejszej jeździe bardzo łatwo postawić go bokiem - o czym wielokrotnie przekonał nas Marcin Grochowski. Przy ostrej jeździe trzeba napracować się ciałem, by utrzymać sprzęt na kołach. Testowany przez nas wcześniej MXU 300 wykazywał podobne właściwości, może to taka przypadłość Kymco? A może po prostu jest to określona polityka, czy też filozofia inżynierów z Tajwanu? Bo nie wierzę, ze nie potrafią oni zastosować mocniejszych sprężyn i nieco szerszego rozstawu kół.

Na pochwałę zasługują właściwości stricte terenowe. Przy niskich prędkościach, gdy sprzęt używamy bardziej przeprawowo, nie odczuwa się wysoko umieszczonego środka ciężkości, zaś dzięki znośnemu zawieszeniu (podobnemu do tego z Yamahy Grizzly 125) można spokojnie poszaleć na podjazdach, wodnych przeprawach czy stromych, dziurawych zjazdach. W takich warunkach pozytywnie wpływa większa masa, która powoduje, że ten mały jednocylindrowiec jest dość pewny w prowadzeniu i ma niezłą trakcję. Jeżeli już piszemy o plusach, to warto zauważyć, że tym quadem można jeździć po ulicach! Jak już wyżej wspomniałem jest on w pełni homologowany, co oznacza, że można się nim poruszać po drogach publicznych - oczywiście jeżeli ma się do tego odpowiedni dokument (w tym przypadku prawo jazdy kategorii B lub B1). Maluch nieźle spisuje się na asfalcie, choć trzeba zawsze pamiętać, że jest dość wywrotny. Najwyraźniej Koreańczycy nie uważają braku „dyfra" w tylnej osi za problem.

Jakość wykonania, a cena

Można by się przyczepić do bagażników zrobionych z rurek o grubości wykałaczek, które na dodatek nie ochraniają lamp. Tylko dlaczego mielibyśmy to robić, jeżeli konkurencyjna Yamaha nie jest w tej kwestii lepsza?

 

Gotowy do jazdy MXU 150 z kompletem dokumentów to wydatek rzędu 11 tysięcy złotych! Powiecie pewnie: „niska cena kosztem jakości wykonania". Nic bardziej mylnego. Tajwański sprzęt pod względem jakościowym bez większej przesady dorównuje japońskiej konkurencji. Quad jest nie tylko wykonany z dobrych komponentów, ale także wszystko jest świetnie spasowane. Zresztą sami rzućcie okiem na zdjęcia. Oczywiście można by się przyczepić do bagażników zrobionych z rurek o grubości coctailowej słomki, które na dodatek nie ochraniają lamp, czy choćby przedniego plastikowego zderzaka. Tylko dlaczego mielibyśmy to robić, jeżeli konkurencyjna Yamaha nie jest w tej kwestii lepsza?

W pełni zabudowane footboardy skutecznie chronią przed włożeniem nogi pod koło, a całość komponuje się nad wyraz zgrabnie. Mnie cały czas irytowana mocno położona kierownica, która zapewne będzie przeszkadzać wyższym jeźdźcom. Jednakże te wady absolutnie nie deklasują tego małego wszędołaza. Czy w cenie 11 tysięcy złotych dostaniemy lepszy nowy, niezłej jakości pojazd, z homologację i gwarancją? Nie wydaje mi się ... Dodatkowo części do Kymco są bardzo tanie w porównaniu z częściami do konkurencyjnych quadów japońskich. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze. Nasz specjalista do przerabiania 4-kołowców na 2-kołowce - Marcin Grochowski - nie omieszkał sprawdzić, jak dobrze wyważony jest quad Kymco MXU 150. Zrobił to w najprostszy i najbardziej kosztowny sposób , stawiając Kymco pionowo na tylnych kołach. Tylne błotniki zaczepiły o kępę trawy i ... po chwili mogliśmy już wymieniać połamane plastiki. Ze skruszoną miną oddaliśmy uszkodzony pojazd importerowi. I z pewnością przemilczelibyśmy to całe przykre zdarzenie gdyby nie jeden zaskakujący fakt. Otóż import oszacował zniszczenia i dokonał wyceny naprawy - wymiany tylnych plastików z błotnikami. Wycena była tak mała, że nasza redakcja nie została nawet obciążona kosztami naprawy. W żadnym wypadku nie należy tego interpretować jako zachęty do niszczenia quada Kymco MXU 150, gdyż koszty naprawy będą niezauważalne. Jednak jeżeli już takie nieszczęście nas spotka, to z pewnością podziękujemy koreańskiemu producentowi za taką, a nie inną politykę cenową w zakresie części zamiennych.

KYMCO MXU 150:

Typ silnika: Pojednynczy cylinder, chłodzony powietrzem 4-suw
Pojemność skokowa: 149 cc
Średnica x Skok tłoka: 49,5 x 62 mm
Starter: elektryczny, nożny
Napęd: 2WD
Pojemność zbiornika paliwa: 8,1 litrów
Przeniesienie napędu: łańcuch
Skrzynia biegów: Automatyczna, pasek klinowy, F-N-R
Długość: 1775 mm
Szerokość: 950 mm
Wysokość: 1040 mm
Wysokość siedzenia: 750 mm
Prześwit: 195 mm
Masa pojazdu w stanie suchym: 175 kg
Hamulce przód: zamknięty podwójny bębnowy
Hamulce tył: Tarczowy
kymco mxu150 nad woda
kymco mxu150 ada i piotrek
kymco mxu150 zegary
kymco mxu150 biegi
kymco mxu150 lampa przod
kymco mxu150 lampa tyl
kymco mxu150 przod
kymco mxu150 lampa stop
kymco mxu150 silnik
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
kymco mxu150 bok
kymco mxu150 skret w wodzie
kymco mxu150 w wodzie
kymco mxu150 z gorki
kymco mxu150 ostro do wody
kymco mxu150 zjazd z gorki
kymco mxu150 jako amfibia
kymco mxu150 na dwoch kolach
kymco mxu150 na gumie
kymco mxu150 przeprawa
kymco mxu150 znow do wody
kymco mxu150 przez las
kymco mxu150 przygotowanie do zjazdu
kymco mxu150 odpalanie
kymco mxu150 i ada
kymco mxu150 gotowi do jazdy
kymco mxu150 z boczku
kymco mxu150 z gory
Komentarze 5
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê