W roku 2000, kiedy to Kawasaki ZX12R pojawił się na rynku dołączył do nielicznego grona najszybszych motocykli produkowanych seryjnie. Dwunastka zastąpiła zasłużonego „Zygzaka" 1100, który nie dorównywał konkurencyjnej Hondzie 1100XX Blackbird, czy też piekielnie szybkiej Hayabusie 1300R ze stajni Suzuki. Mocny, prawie 180-konny silnik, duża owiewka chroniąca przed wiatrem, wygodna pozycja kierowcy i pasażera dawały ujawniają ogromny potencjał turystyczny tego motocykla.
Dane podstawowe:
Silnik - czterocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, o pojemności 1199 cm3
Zasilanie - wtrysk
Moc maksymalna - 178 KM przy 10500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy - 134 Nm przy 7500 obr/min
Zawieszenie przód - widelec USD
Zawieszenie tył - wahacz aluminiowy z centralnym elementem resorująco-tłumiącym
Hamulce przód - podwójny tarczowy o średnicy tarcz 320 mm
Hamulec tył - pojedynczy tarczowy o średnicy tarczy 230 mm
Masa „na sucho" - 213 kg
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze