Kawasaki Z900 i Z900SE na sezon 2025. Technologiczna i stylistyczna ewolucja
Kawasaki Z900 może nie jest najmocniejszym nakedem na rynku, ale to nie przeszkadza mu w zyskiwaniu nowych fanów i utrzymywaniu obecnych. Na sezon 2025 motocykl zyskał nowy wygląd i kilka usprawnień. Dzięki nim nadal będzie ekscytujący i jednocześnie przyjazny dla kierowcy.
Nowa stylistyka Kawasaki Z900 koncentruje się wokół silnika, a producent twierdzi, że jej moc tkwi w szczegółach. Elementy stylistyczne ze szczotkowanego aluminium i nowe oświetlenie sprawiają, że motocykl wygląda jeszcze ostrzej. Rama pomocnicza została wypłaszczona w miejscu siedziska kierowcy, żeby zwiększyć komfort i zapewnić bardziej optymalną pozycję.
Silnik o pojemności 948 cm3 generuje maksymalną moc 124 KM i został przystosowany do spełniania wymagań normy emisji spalin Euro 5+. Nowością są elektroniczne zawory przepustnicy, elektroniczny tempomat, zmiany w mapowaniu komputera sterującego silnikiem, które mają zmniejszyć zużycie paliwa oraz optymalizacja skrzyni biegów pod kątem nowego quickshiftera KQS.
Producent zmienił ustawienia zawieszenia tak, by ciężar sylwetki był przeniesiony na przód motocykla. To z kolei ma dać większą pewność podczas dynamicznego pokonywania zakrętów. Zmiany objęły również komponenty układu hamulcowego oraz opony. Teraz Kawasaki Z900 będzie dostarczane z ogumieniem Dunlop Sportmax Q5A. W modelu Z900SE pojawią się komponenty zawieszenia od marki Ohlins i komponenty układu hamulcowego od Brembo.
Kierowca może liczyć na pomoc kontroli trakcji i układu ABS z działaniem w zakręcie, które są nadzorowane przez sześcioosiowy czujnik inercyjny. Do wyboru są 4 tryby jazdy - Sport, Road, Rain oraz Rider. Quickshifter KQS działa już przy 1500 obr./min.
W wersji na rynek europejski kanapa jest umieszczona standardowo na wysokości 830 mm, ale można zamówić siedzenie obniżone o 20 mm. Siedzisko kierowcy zaprojektowano tak, żeby było wąskie z przodu i szerokie z tyłu, co zwiększa komfort jazdy i umożliwia przyjęcie odpowiedniej pozycji w trakcie pokonywania zakrętów.
Przełączniki do obsługi wyświetlacza umieszczono na kierownicy. Dodano też nowy ekran o przekątnej 5", który obsługuje nawigację turn-by-turn. To pierwszy motocykl Kawasaki z tą funkcją. W ślad za tym idzie też nowa wersja aplikacji RIDEOLOGY THE APP MOTORCYCLE.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze