Kawasaki Z1300 Turbo - oldschoolowe 200KM
„Bardziej rozrywkowy”. O tak, turbo wsadzone do potężnego silnika zazwyczaj ma taki efekt.
Kawasaki Z1300, czyli „ta inna szóstka” jest przedstawicielem potężnych sześciocylindrowców minionej epoki, który został nieco przyćmiony przez Hondę CBX1000. Nie przeszkadzało to jednak Richardowi Fluttertowi aby wpakować do Kawy ogromną turbinę Rayjay F40. Dzięki temu motocykl osiąga moc około 200 KM i staje się, jak to mówi właściciel, „o wiele bardziej rozrywkowy”. Cóż, 200 KM w dwudziestodwuletnim zawieszeniu faktycznie musi być rozrywkowe. Aby wrażenie dźwiękowe były odpowiednio spektakularne, zastosowano robiony na zamówienie układ wydechowy oraz, uwaga, blow-off z Subaru Imprezy STI. Sześciocylindrowe rzędówki są bardzo podatne na traktowanie turbinami. A może dokładnie takie plany leżą już na biurkach ludzi z BMW?
|
Komentarze 6
Pokaż wszystkie komentarzeCzy w SM dostają ekstra kasę za to, ze do wszystkiego dodają BMW? Przecież to już żenada, nie dość, ze obrzydza markę to jeszcze robi z SM reklamówke jak z hipermarketu - kup pan BMW, no kup i już!
OdpowiedzO co chodzi z tym BMW- przecież mowa, jest o Z1300...Parę słów ode mnie, ponieważ jeździłem KZ1300 i nadal czasem się jeździ na tej 6-tce, możecie się zdziwić, ale tym motocyklem po małych ...
OdpowiedzBMW stosuje silniki sześciocylindrowe w motocyklach K1600GT i K1600GTL
OdpowiedzTo wiem, ale nie to tym jest temat.
OdpowiedzDa się jeszcze opanować ten motocykl? martwi mnie zawieszenie - tył ok, ale przód pewnie dość hardcorowy podczas jazdy :)
OdpowiedzWłaśnie ciekawe kiedy BMW zrobi motocykl z turbiną, którego cena będzie wykraczać poza zasięg normalnych ludzi jeszcze bardziej niż cena K1600GT :D
Odpowiedzcena kazdego nowego motocykla tej klasy co k1600gt od kazdego producenta wykracza poza zasieg normalnych ludzi. zobacz np golwinga, albo amerykanskie klekoty spod znaku HD. Nie rozumiem kolego tw stwiedzenia.
OdpowiedzZgadza się, nie pije do marki BMW, poprostu to o tej marce padło kilka słów w artykule. Chodzi mi o to, że generalnie jeśli duże firmy zaczną znowu produkować motocykle z turbinami (takie były krótko w sprzedaży w połowie lat osiemdziesiątych), to pewnie ich cena będzie wysoka, bo turbina to wymagające rozwiązanie.
OdpowiedzTak, turbina to nic nowego, w USA w KZ1300 była możliwość zamówienia sobie motocykla u dealera z turbiną firmy ATP, MRTurbo i inne.. Myślę,że jak turbiny powrócą, to być może w formie oszczędzającej paliwo, do poprawienia osiągów na prostych, lecz na krętych tasach potrzebny jest układ odłączający/ograniczający działanie takowego urządzenia, i tu jest myk, ponieważ po kiego dodatkowe parę kg. skoro nie będzie można go użyć, bo trasa biegnie np. przez Bieszczady???? Pozdr.
Odpowiedzbuehehehe ciekawe jak ten kloc sie zachowuje po minieciu wioerzchołka z maxymalnie odkrecona maneta pewnie jak galaretka niedosc tego to pewnie to wrazenie jeszcze poteguje nagly skok mocy przy ...
Odpowiedzbuehehehe ciekawe jak ten kloc sie zachowuje po minieciu wioerzchołka z maxymalnie odkrecona maneta pewnie jak galaretka niedosc tego to pewnie to wrazenie jeszcze poteguje nagly skok mocy przy ...
Odpowiedz