tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki Ninja 400 model 2021 - wszystko, co musisz wiedzieæ przed podjêciem decyzji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kawasaki Ninja 400 model 2021 - wszystko, co musisz wiedzieæ przed podjêciem decyzji

Autor: Alonzo 2021.01.03, 12:20 5 Drukuj

Rośnie popularność motocykli średnich pojemności. Bardzo dobrze, że rośnie, bo takie motocykle mają najwięcej zalet, jeżeli chcesz nimi jeździć w Polsce. Kawasaki Ninja 400 w wersji na rok 2021 pokazuje, dlaczego jest to dobry wybór na polskie drogi.

Na wstępie jedna, ważna informacja. Jeżeli chcesz głównie stać ze swoim motocyklem i chełpić się spojrzeniami przechodniów i innych motocyklistów, nie kupuj Ninji 400. Wybierz coś bardziej drogiego, krzykliwego i posiadającego więcej mocy. Najlepiej tak ponad 200 KM mocy, bo wtedy możesz wystawić przed swoim motocyklem tabliczkę z jego danymi technicznymi, a twoje ego napęcznieje, jak samozachwyt redaktora naczelnego Motovoyagera.

NAS Analytics TAG

Tak na serio, to nie ma nic złego w kupowaniu motocykli o dużych pojemnościach. Motocykl ma dawać frajdę i jeżeli marzysz o litrowym nakedzie lub motocyklu sportowym, to taki sobie kup. W tej chwili elektronika potrafi uczynić nawet ze Streetfightera V4 motocykl przewidywalny i pozwalający na płynną jazdę po ulicy. Nie przejmuj się przytykami, że nie wykorzystujesz możliwości swojego motocykla. Ważne, że wykorzystujesz życie i swój czas. Oczywiście jeździj ostrożnie, bo co innego próżna duma z mocnego motocykla, a co innego przecenienie swoich umiejętności na takim motocyklu.

Kawasaki Ninja 400 jest motocyklem dla średnio doświadczonych motocyklistów. Praktyków, którzy kupują motocykl, by na nim jeździć, a nie by próbować coś w ten sposób udowodnić. Silnik o pojemności 399 cm³ daje tyle mocy, ile potrzebujemy w praktyce. Pozwala odkręcić manetkę gazu i cieszyć się uczuciem siły bezwładności, którą musisz przezwyciężyć, ściskając mocno kolanami zbiornik paliwa i napinając mięśnie brzucha, by ta siła nie ściągnęła Cię z motocykla do tyłu. Jednak prawdziwe zalety Kawasaki Ninja 400 dostrzeżesz na torze w Polsce. Tak, zwłaszcza w Polsce, bo brak serii wyścigowych w naszym kraju spowodował, że dostępne u nas tory wyścigowe zaadoptowały się do rodzimy, trudnych warunków.

Na całym świecie znane tory wyścigowe są dużymi obiektami najwyższej klasy bezpieczeństwa i projektu architektonicznego. Są na nich rozgrywane najsłynniejsze wyścigi świata, transmitowane w telewizji na całym globie. Poza tym regularnie goszczą na nich bogate, fabryczne zespoły wyścigowe, by dopracowywać ustawienia swoich wyścigówek. U nas na torach bywają głównie amatorzy i lokalni zawodnicy, starający się przebić do światowego motor sportu. Patronem honorowym wszystkich torów w Polsce jest pan "Mały Budżet". Dlatego obiekty te, chcąc przetrwać na naszym biednym rynku, muszą oszczędzać. Oszczędzają przede wszystkim na wielkości obiektu oraz na infrastrukturze. Nie ma w Polsce długich żwirowych przestrzeni bezpieczeństwa wokół nitki toru, nie ma dmuchanych band, nitka toru rzadko przekracza 2 kilometry, a zwarty obszar, zajmowany przez tor, wymusza bardzo wielu zakrętów. W takich warunkach idealnie sprawdzają się wyścigówki o umiarkowanej mocy, kompaktowej budowie i niskiej masie. Takie, jak właśnie Kawasaki Ninja 400.

Na polskich torach możesz trenować wykorzystywanie do maksimum możliwości "małej" Ninji, podczas gdy na mocniejszych motocyklach głównie pilnujesz się, aby nie odkręcić za bardzo gazu i nie wylądować na bandach. Motocykle klasy 400 na polskich torach w zasadzie nadążają za najmocniejszymi literami i z łatwością, na zakrętach, nadrabiają dystans, na który "litry" mogą odskoczyć na prostej. Duże motocykle potrzebują prędkości. Dopiero wtedy zapewniają motocyklistom to, czego nie mogą im dać "czterysteki", a dodatkowo siły, działające przy dużych prędkościach, pozwalają cięższym motocyklom złapać wigor i zwinność. Przy małych prędkościach, jakie zazwyczaj są osiągalne na małych, krętych torach w Polsce, litrowe motocykle to jedynie duże, ciężkie kawałki metalu. Jak słonie zamknięte w za małych klatkach.

Ninja 400 jest motocyklem, który w całości zaspokoi twoje potrzeby na większości torów w Polsce i który jednocześnie będzie przyjemnym środkiem lokomocji na co dzień. Może być pozbawiony ABS, lub za dodatkową opłatą wyposażony w ten system. W modelu na rok 2021 nie zmieniono nic w rzędowej dwójce, bo moment obrotowy 38 Nm już przy 8000 obrotach w zupełności wystarczał jego użytkownikom. Lekka kratownicowa rama wraz z zawieszeniem o regulowanym napięciu wstępnym sprężyny daje wrażenie lekkości i zwinności tego motocykla. Sam motocykl waży 164 kilogramy. I jest stosunkowo tani, bo w wersji bez ABS w roku 2021 powinien kosztować około 32 000 zł.

Motocykl wychodzi fabrycznie na oponach Dunlop Sportmax GPR-300, siedzenie jest położone na wysokości niecałych 79 centymetrów, rozstaw osi wynosi 137 centymetrów. Komplet danych technicznych Kawasaki Ninja 400 na rok 2021 znajdziecie poniżej. Motocykl jest dostępny w trzech wersja kolorystycznych.

 

SILNIK

  • Typ: dwucylindrowy, cylindry ustawione równolegle
  • Pojemność: 399cc
  • Średnica x skok: 70.0 x 51.8mm
  • Moment obrotowy: 38 Nm przy 8000 rpm
  • Stopień sprężania: 11.5:1
  • Rozrząd: DOHC; 4 zawory na cylinder
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa
  • Napęd: łańcuch

CHASSIS

  • Rama: Stalowa, kratownicowa
  • Zawieszenie przód: Nieregulowany widelec 41mm; skok: 11,9 cm
  • Zawieszenie tylne: Wahacz z regulowanym napięciem wstępnym sprężyny amortyzatora, skok 12,9 cm
  • Opony: Dunlop Sportmax GPR-300
  • Felga przód: 110/70 x 17
  • Felga tył: 150/70 x 17
  • Hamulec przód: tarcza 310mm, zaciski 2. tłoczkowe
  • Hamulec tył: tarcza 220mm, zaciski 2. tłoczkowe
  • ABS: opcjonalny

DIMENSIONS and CAPACITIES   

  • Rozstaw kół: 136,9 cm
  • Pochylenie główki ramy: 24,7 stopni
  • Wysokość siedzenia: 78,5 cm
  • Pojemność zbiornika: 14 litrów
  • Masa własna: 164 kilogramy ( wersja ABS: 166 kilogramów)

KOLORY

  • Passion Red
  • Pearl Nightshade Teal/Metallic Spark Black
  • Metallic Graphite Gray/Metallic Magnetic Dark Gray (tylko dla wersji z ABS)

 

 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê