Kawasaki Eliminator i Versys jako motocykle hybrydowe. Nowe patenty japoñskiego producenta
Kawasaki dopiero przedstawiło modele Ninja 7 i Z7, które są pierwszymi masowo produkowanymi motocyklami hybrydowymi, a już wiadomo, że mogą pojawić się kolejne modele. W sieci krążą szkice patentowe, które zdradzają plany japońskiego producenta. Czy hybrydy to przyszłość branży?
Kawasaki lubi raczyć nas nietypowymi rozwiązaniami. Motocykle z silnikiem doładowanym kompresorem na dobre rozgościły się w ofercie zielonych. Podczas targów EICMA 2023 pokazano kolejną ciekawą nowość, a mowa oczywiście o hybrydowych Ninja 7 i Z7. Okazuje się, że mogą być dopiero początkiem hybrydowej ofensywy. Co planuje Kawasaki?
Szkice patentowe, które pojawiły się w sieci, przedstawiają hybrydowe wersje modeli Eliminator oraz Versys. W przypadku tego pierwszego sprawa jest dość prosta, ponieważ napędza go silnik o pojemności 451 cm3, który został użyty do budowy napędu hybrydowego w Ninja 7 oraz Z7. Można więc powiedzieć, że wszystko jest podane na tacy.
Same rozwiązania konstrukcyjne w przypadku Eliminatora są bardzo ciekawe. Z racji tego, że motocykl jest niski i wąski, Kawasaki musi się nagłowić, żeby zmieścić tam silnik elektryczny wraz z baterią. Dlatego zbiornik paliwa zostanie podzielony na dwa mniejsze, umieszczone po bokach baterii. Wlew znajduje się po lewej stronie, a sam zbiornik jest połączony z prawym za pomocą węża. W przypadku Versysa zbiornik paliwa pozostanie na swoim miejscu.
W kwestii danych technicznych możemy jedynie spekulować, ponieważ Ninja 7 i Z7 mają napęd o łącznej mocy 69,1 KM. Sam silnik elektryczny ma maksymalną moc 12,1 KM. W przypadku Eliminatora oznaczałoby to dość znaczącą poprawę osiągów nawet, jeśli jego masa wzrośnie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze