Kask X-lite X-702 GT - test i opinia u¿ytkownika
Jeżdżę w sportowo-turystycznym kasku X-lite X-702 GT już drugi sezon, więc to chyba najlepszy moment, by podzielić się z Wami krótką opinią i odczuciami.
Moja półka z kaskami jest dość mocno urozmaicona, ale w ostatnich dwóch latach najczęściej sięgałem właśnie po X-702 GT, co obserwujący nasz kanał na YouTube z pewnością dostrzegli. Działo się tak głównie za sprawą wszechstronności tego modelu oraz jego kilku, dość istotnych zalet, ale o nich za chwilę.
Dla urozmaicenia, poniższy tekst będzie przeplatany przykładowymi filmami z testów motocykli, w których jeździłem mając na głowie właśnie X-lite X-702 GT.
Chciałbym zacząć od wad, bo nie oszukujmy się, to one najbardziej Was interesują, kiedy czytacie opinię użytkownika. O produkcie w samych superlatywach możecie sobie przecież zawsze poczytać na stronie importera. W związku z powyższym czuję ciążącą na mnie presję, ponieważ wiem, że wręcz oczekujecie wyliczenia przynajmniej kilku minusów X-702 GT. Jednocześnie mam świadomość, że nie będzie to łatwe, bo w kaskach z półki cenowej powyżej 1500 zł czasami trudno jest się do czegoś przyczepić, ale zrobię co w mojej mocy.
Wyciszenie
Na pewno można powiedzieć, że nie jest to jakoś szczególnie cichy kask. Mówimy o nim, jako o kasku sportowo-turystycznym, ale warto wiedzieć, że jednak trochę mu bliżej do kasków sportowych, niż turystycznych. Szczególnie, jeśli chodzi o poziom głośności. Oczywiście w zestawieniu z kaskami typowo sportowymi wypadnie świetnie, lecz do topowych kasków turystycznych sporo mu brakuje.
Za każdym razem, kiedy mowa o głośności kasku, przypominam jednak prostą zasadę – chcesz mieć prawdziwą ciszę w trasie, zastosuj zatyczki do uszu… I ja tej zasady zawsze się trzymam, więc na problemy z mniej lub bardziej dokuczliwym szumem nigdy nie narzekam.
Wykonanie
X-lite X-702 GT jest świetnie wykonany i tutaj na pewno nie można się do niczego przyczepić. Wypinana do prania wyściółka jest bardzo miękka, przyjemna w dotyku i wybitnie wygodna. Warto dodać, że po dwóch intensywnych sezonach wciąż dobrze wygląda. Według zapewnień producenta zastosowany materiał ma właściwości antybakteryjne. W skład wewnętrznej wyściółki wchodzi również miękka ochrona podbródka. Wszystko dobrze spasowane, bez żadnych „niedoróbek”.
Widoczność
Wizjer zapewnia szerokie pole widzenia. Wymiana szybki za pierwszym razem może zająć wam kilkanaście sekund, ale kiedy już zorientujecie się, jak to działa (lub poinstruuje was sprzedawca) możecie robić to sprawnie dosłownie dwoma ruchami.
Kask jest wyposażony w blendę przeciwsłoneczną. Opcjonalnie można ją zastąpić akcesoryjną, żółtą blendą poprawiającą ostrość widzenia podczas jazdy po zmroku.
X-702 GT w wersji podstawowej występuje z jasną szybką, ale do mojego od razu dokupiłem lustrzankę z delikatnym, niebieskim odcieniem. Spytacie pewnie, po co mi przyciemniana szybka, skoro mam blendę? Powód jest dość banalny, bo chodzi wyłącznie o wygląd… Jasna szybka po prostu nieatrakcyjnie wygląda na zdjęciach i filmach, a to jednak istotny element mojej pracy. Ciemna szybka lub lustrzanka są po prostu bardziej fotogeniczne, a przy okazji taki kask bardziej mi się podoba i tym samym bardziej mnie cieszy, co również nie jest bez znaczenia.
Zapięcie
Jedyne słuszne i zarazem moje ulubione zapięcie, czyli proste, klasyczne DD. Na niektórych imprezach nie da się nawet wyjechać na tor z innym zapięciem niż DD. A jeśli już mowa o jeździe po torze, to takie epizody mój X-lite również miał, co z resztą można zobaczyć m.in. na poniższym teście BMW HP4 Race…
Wentylacja
System wentylacyjny to kolejna mocna strona X-lite X-702 GT. Do dyspozycji mamy wlot powietrza na brodzie, kolejny nieco wyżej, w okolicach ust, dwa wloty w górnej części kasku, a do tego jeszcze boczne i oczywiście wylot powietrza w tylnej części. Po otwarciu wszystkich otworów robi się już dość „przewiewnie”… Jeśli miałbym się czepiać, to co najwyżej samo otwieranie wlotów mogłoby być rozwiązane inaczej, bo szczególnie w przypadku jednego z dwóch wlotów w górnej części kasku, w rękawicy motocyklowej może sprawić trochę problemu.
Skorupa
Skorupa w X-702 GT jest wykonana z włókna kompozytowego i występuje w aż czterech rozmiarach. Zewnętrzne kształty skorupy są nieregularne, co zapewnia kaskowi dość ciekawy i oryginalny wygląd. Samo dopasowanie wnętrza do kształtu czaszki to oczywiście kwestia indywidualna. Dlatego każdemu z nas do gustu mogą bardziej przypaść różne kaski. Akurat w przypadku kształtów mojej czaszki, X-lite dobrze układa się na głowie. Przy okazji - z całego serca odradzam zakup kasku bez wcześniejszej wizyty w sklepie oraz przymierzenia i porównania kilku modeli różnych marek.
Oryginalność
Poza kształtem skorupy trzeba przyznać, że sama marka X-lite również uchodzi w Polsce za dość oryginalną. Wciąż nie jest jeszcze jakoś szczególnie rozpowszechniona i akurat dla mnie to duża zaleta. Tak już mam, że lubię być trochę inny… Jeśli większość jeździ w produktach marki „Y”, to ja lubię postawić na markę „X”, dla samej zasady. Tak już mam, dlatego X-lite na ten moment wydał mi się smakowitym kąskiem. Jak już motocykliści odkryją markę X-lite i nagle na ulicach pojawi się więcej takich kasków, pewnie znajdę sobie jakąś inną niszę…
Konkurencja?
Najbardziej zbliżonym pod względem charakteru i przeznaczenia kaskiem, w jakim miałem przyjemność do tej pory jeździć, jest Schuberth S2, więc tylko z nim jestem w stanie porównywać X-702 GT. Gdybym miał skonfrontować te kaski, to w mojej ocenie Schuberth jest cichszy, ale X-lite wygodniejszy i oferuje wyraźnie wydajniejszy system wentylacji. Jakoś wykonania na podobnym poziomie.
Słowem podsumowania
X-lite X-702 GT to uniwersalny kask sportowo-turystyczny z bardzo wygodnym i dobrze wykonanym wnętrzem, solidną skorupą wykonaną z włókna kompozytowego i ciekawym wyglądem. Nie jest cichy, jak typowe kaski turystyczne z podobnej pułki cenowej, ale oferuje wydajną wentylację i niewielką masę. Pole widzenia bez zarzutu. Duże plusy za wykonanie, trwałość i styl.
I jeszcze jedno... Jeśli komuś ten kask się spodobał, to chyba jest to najlepszy moment na zakupy, bo właśnie wyprzedawane są ostatnie sztuki X-702 GT, a z początkiem nowego roku zastąpi go już X-lite X903.
Szczegół techniczne i cena produktu na oficjalnej stronie wyłącznego importera I’M Inter Motors.
|
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze